بازدید 8758
۷

درخواست وزیر بهداشت برای توقف سفر به ترکیه‌

وزیر بهداشت در نامه‌ای به وزیر کشور نوشت: با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا در ترکیه با ویروس جهش‌یافته، ضروری است، حداکثر تا ۴۸ ساعت آینده به مدت یک هفته ایاب و ذهاب از طریق مرزهای هوایی و زمینی با کشور ترکیه متوقف شود.
کد خبر: ۱۰۴۳۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵ 03 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، دکتر سعید نمکی در نامه به وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا، توقف یک هفته‌ای ایاب و ذهاب به کشور ترکیه را خواستار شد.

متن کامل این نامه به شرح زیر است؛

جناب آقای دکتر رحمانی فضلی

وزیر محترم کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا

با توجه به شیوع گسترده بیماری covid-۱۹ در کشور ترکیه با ویروس موتاسیون یافته، ضروری است، حداکثر تا 48 ساعت آینده به مدت یک هفته ایاب و ذهاب از طریق مرزهای هوایی و زمینی با کشور مذکور متوقف شود.

بدیهی است شهروندان ایرانی که در ترکیه به سر می‎برند و قصد ورود به کشور را دارند و همچنین اتباع کشور ترکیه که در ایران بوده و قصد خروج از کشور را دارند، می‎‌توانند با رعایت پروتکل‎های مربوطه و انجام تست PCR و اطمینان از عدم آلودگی اقدام به ورود و خروج نمایند.

ضمناً برای هموطنانی که از مرزهای زمینی و هوایی وارد کشور می‌شوند، ایجاد قرنطینه برای موارد مشکوک یا مثبت ضروری خواهد بود.

خواهشمند است دستور فرمایید، استانداران محترم در این زمینه همکاری و مساعدت لازم را به عمل آورند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۷
میترسید ملت برن ترکیه واکسن بزنن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
تو تركيه برا كسي واكسن نمي زنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
هدف و نیت واقعیت از نوشتن این نظرت در این قسمت چی بود؟و اگر هم یک عده از اون افراد در ترکیه واکسن بزنن از نظرت ایشون باید بترسه؟
اقای وزیر محترم چرا به معاون خودتون ( سازمان غذا دارو ) نمیگین تو این اوضاع برگذاری نماشگاه ( ایران فارما )22 فروردین کار اشتباهی هست کجا دنیا تو این شرایط نماشگاه برگذار میکنن اقای وزیر عقل هم خوب چیزی
به دليل طرح ترافيك ، شلوغي مترو و اتوبوس جناب وزير عامل شيوع كرونا نميشه!؟!؟! يا شما همه چيز رو سياسي ميبينيد و از اين محدوديتها استفاده ميبرند؟
من دارم به این جمع بندی میرسم که با آقای نمکی با معاونین ایشون دیدگاه بسیار محدود و نزدیک بینی نسبت به مسایل دارند و اصلا در حد وزیر و معاون وزیر نیستند بلکه در حد یک کارشناس بهداشت و پزشکی هستند چرا که یک مدیر سطح بالا علاوه بر نظرات و گفتارهای کارشناسی و تخصصی، باید مهارت های ادراکی مناسبی هم داشته باشد.
این آقایان از منع سفر با ماشین شخصی در داخل کشور و به خصوص مازندران گرفته تا منع تردد به ایران و ترکیه، همگی حاکی از نگاه محدود و وسواس گونه و سطح خرد نگری ایشان دارد.
در حال حاضر در تمام دنیا سفرها با رعایت پروتکل ها و تست های مرسوم در حال انجام است و باید توجه داشت که لزوما این سفرها برای تفریح و سیاحت نیست و قرارهای بسیار مهم تجاری، حرفه ای، بیمارستانی، آموزشی و ... را هم شامل میشود که منع مسافرتی بدون اعلام قبلی و ناگهانی، خسارت های غیر قابل جبرانی بر مردم وارد خواهد ساخت.
متاسفانه مملکت ما چندین دهه است که گرفتار آقایان بی تدبیر و ناشی ( البته با نگاه بسیار خوش بینانه ) شده است و خسارات پایان ناپذیر وارده بر مردم از ناحیه ایشان هر روز بیشتر میشود.
ظاهرا ایران آخرین کشوری است که در دنیا که در ان واکسن خواهند زد . پس ترکیه باید ما را راه ندهد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی