بازدید 9054
۱

رشد ۹۴ درصدی قیمت مسکن در اسفند ۹۹

بررسی جدیدترین گزارش تحولات بازار مسکن حاکی از آن است که متوسط قیمت مسکن طی اسفند ۹۹ در مقایسه با اسفند ۹۸ بالغ بر ۹۳.۷ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۴۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹ 03 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، مطابق جدیدترین گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی طی اسفندماه سال گذشته در مقایسه با اسفند ۹۸ بالغ بر ۹۳.۷ درصد افزایش یافته است.

در اسفندماه ۹۸ متوسط قیمت مسکن در تهران ۱۵ میلیون و ۶۲۸ هزار تومان بود که در آخرین ماه سال گذشته به ۳۰ میلیون و ۲۷۴ هزار تومان افزایش یافت، یعنی رشد ۹۳.۷ درصدی نسبت به اسفند ۹۸.

تعداد معاملات مسکن نیز از ۱۰ هزار و ۲۱۴ فقره در اسفندماه ۹۸ با رشد منفی ۴۸.۴ درصدی به ۵ هزار و ۲۷۳ فقره کاهش یافته است. تعداد معاملات انجام شده اسفند ۹۹ در مقایسه با ماه قبل از آن (بهمن ۹۹) بالغ بر ۳۴.۶۲ درصد افزایش یافته است.

همچنین در بین مناطق ۲۲ گانه تهران متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه یک به ۶۸ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان رسیده که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل از آن ۱۰۴.۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد. کمترین متوسط قیمت مسکن نیز با رشد ۵۸.۶ درصدی نسبت به اسفندماه سال ۹۸ به قیمت ۱۲ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان مربوط به منطقه ۱۸ بوده است.

به گزارش تسنیم، توزیع فراوانی تعداد واحد‌های مسکونی معاملات شده بر حسب قیمت یک مترمربع بنا در اسفند سال گذشته حاکی از آن که واحد‌های مسکونی در دامنه قیمت ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان با ۱۶ درصد بیشتر سهم از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده‌اند و دامنه‌های قیمتی ۲۰ تا ۲۵ و ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان به ترتیب با سهم‌های ۱۵.۷ و ۱۲.۶ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در این ماه توزیع حجم معاملات به‌گونه‌ای بوده که ۶۱.۴ درصد واحد‌های مسکونی با قیمتی کمتر از متوسط قیمت مسکن (۳۰ میلیون و ۷۰۴ هزار تومان) معامله شده است.

بیشترین سهم معاملات انجام شده به واحد‌های مسکونی با زیربنای ۵۰ تا ۶۰ مترمریع با سهم ۱۴.۸ درصد اختصاص داشته است. واحد‌های با زیربنای ۶۰ تا ۷۰ و ۷۰ تا ۸۰ مترمربع به ترتیب با سهم‌های ۱۳.۳ و ۱۱.۳ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در مجموع طی اسفندماه سال گذشته واحد‌های مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ مترمربع ۵۲.۶ درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده‌اند.

بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری طی اسفندماه سال ۹۹ نشان دهنده رشد به ترتیب ۳۱.۴ و ۳۵.۲ درصدی نسبت به اسفندماه ۹۸ است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
همه چیز در دست دلالهاست...

و دولتی که اموراتش با همین دلالها میگذره...

و مردم بیچاره که دیگه خانه دار شدن براشون محاله...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان