بازدید 7514

مراسم عزاداری چندهزار نفره این بار در کرخه

گویا سریال برگزاری مراسم چندهزار نفره در وضعیت قرمز کرونایی استان خوستان تمامی ندارد و این بار کرخه میزبان یکی از این نوع مراسم بود.
کد خبر: ۱۰۴۳۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹ 02 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا این مراسم تشییع با حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت روز پنجشنبه در یکی از روستاهای شهرستان تازه تاسیس کرخه برگزار شد.

اگرچه تعداد زیادی از شرکت کنندگان ماسک زده بودند ولی فاصله اجتماعی رعایت نشد و بنا به گفته کارشناسان تجمع های این چنینی ریسک ابتلا به کرونا آن هم از نوع انگلیسی را بالا می‌برد.

ماموران انتظامی و بهداشت نیز در محل حضور داشتند و تذکرات لازم را دادند ولی اقدامی برای لغو مراسم از سوی متولیان صورت نگرفت و میهمانان پذیرایی هم شدند.

برگزاری این مراسم و انتشار کلیپ های آن در فضای مجازی واکنش هایی از سوی کاربران و مسوولان در پی داشت.

دکتر فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این باره در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: امروز تصاویر مراسمی با حضور چند هزار نفر در شهرستان کرخه را دیدم و تاسف خوردم که چگونه تلاش و زحمات همکاران ما در نظام سلامت و سایر نهادها برای مهار موج کرونا در حال هدررفتن است.

وی افزود: هزاران نفر بدون رعایت هیچ پروتکلی دور هم جمع شده اند و در روزهای آینده به طور قطع شمار زیادی از آنها و حتی افرادی که در تجمع نبوده اند به علت سرایت ویروس به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

ابول نژادیان بیان کرد: همکاران ما در حوزه بهداشت و درمان خوزستان بیش از ۲ ماه در حال مقاومت در برابر کرونای جهش یافته هستند و خسته و فرسوده شده اند اما با این تجمع‌ها زحماتشان تلف می‌شود.

وی ادامه داد: انتظار داریم دستگاه های مسوول و فرمانداری ها نظارت بیشتری بر چنین مراسمی داشته باشند تا جان های بیشتری گرفته نشود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هشدار داد: اگر فکری به حال مراسم و تجمع ها نشود کرونا در خوزستان جمع نخواهد شد.

این مراسم نخستین مراسم عزاداری در خوزستان در شرایط شیوع کرونا نبود و از زمان این پاندمی تاکنون مراسم مشابه با جمعیت بالا بدون رعایت پروتکل ها در شهرستان هایی نظیر دزفول، اهواز، باغملک، آبادان و سایر شهرها برگزار شده است.

۱۱ شهرستان خوزستان در حال حاضر در وضعیت قرمز کرونا و هفت شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر