بازدید 6823

داعش مدعی کنترل بر شهر پالما در موزامبیک شد

داعش در بیانیه‌ای اعلام کرد به پادگان‌های نظامی و مراکز فرماندهی دولت موزامبیک حمله کرده و کنترل شهر پالما را به دست گرفته است.
کد خبر: ۱۰۴۳۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲ 30 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه تروریستی داعش روز دوشنبه اعلام کرد کنترل شهر ساحلی پالما در شمال موزامبیک را که چهارشنبه هدف حمله ناگهانی تکفیری‌ها قرار گرفته بود، به دست گرفته است. وزارت دفاع موزامبیک اعلام کرده است در حمله تکفیری‌ها به شهر پالما ده‌ها نفر کشته شده اند.

داعش در بیانیه‌ای که در کانال تبلیغاتی خود در شبکه تلگرام منتشر شد، اعلام کرد ”به پادگان‌های نظامی و مراکز فرماندهی دولت“ حمله کرده است. داعش همچنین اعلام کرد ”کنترل شهر“ را به دست گرفته است و از کشته شدن ده‌ها نظامی ”ارتش موزامبیک و مسیحیان از جمله اتباع کشور‌های صلیبی (با اشاره به کشور‌های غربی) “ خبر داد.

وزارت دفاع موزامبیک شامگاه یکشنبه به ده‌ها کشته در میان ساکنان پالما اشاره کرد. دست کم یکصد نفر ناپدید شده اند. شهر کوچک پالما با ۷۵ هزار نفر جمعیت به شهر ارواح تبدیل شده و این در حالی است که فرار هزاران غیر نظامی به هر وسیله ممکن ادامه دارد. گروه‌های مسلح که از سه سال پیش در این منطقه مرزی با تانزانیا وحشت به راه انداخته اند، از یک سال پیش به این طرف قدرت گرفته و حملات خونین خود را افزایش داده اند. گروه‌های مسلح که از اوت ۲۰۲۰ کنترل بندر راهبردی موسیمبوا دا پرایا را که برای ورود تجهیزات مورد نیاز برای تاسیسات گاز حیاتی است، در اختیار دارند، اکنون نیز به بخش قابل توجهی از منطقه ساحلی تسلط پیدا کرده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی