بازدید 12011
۶

قطع درختان جنگل‌های هیرکانی

زمانی‌که در مسیر پارک جنگلی ساری قدم برمی‌دارید ،به درختان بریده شده ای برمیخورید که هر کدام با فاصله چند متری از هم قرار دارند و اغلب آنها با اره های برقی بریده شده اند. این درختان که جز درختان جنگل‌های هیرکانیست، پس از عمری زندگی و قد کشیدن براحتی بریده می‌شوند و صرف تهیه هیزم و یا استفاده افراد سود جو قرار می‌گیرند. درجرائم مرتبط با قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع کشور، میزان جریمه نقدی بریدن و ریشه­‌کن کردن هر اصله درخت، سی میلیون تا هفتاد و پنج میلیون ریال است، اما به علت وسعت جنگلهای مازندران سرکشی ماموران حفاظت از جنگلها تنها کار ساز نیست و فراهم سازی بسترهای فرهنگی در جهت آگاهی مردم در حفظ جنگل‌های هیرکانی ومحیط زیست به عنوان یک ثروت ملی را می‌طلبد.
کد خبر: ۱۰۴۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳ 28 March 2021
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶
یک سر به جاده کلاچای به چابکسر بزنید کنار جاده نزدیک روستاهای اوشیان و قاسم آباد همیشه کیسه های زباله به وفور دیده میشه.در کنار زیبایی های گل فروشی های مسیر این زباله ها رو کی میاره و چرا کسی جمع نمیکنه.چرا شمال با این همه جنگل زباله سوز یا کارخانه بازیافت نداره؟!!!!
با سلام؛
افسوس و صد افسوس؛ معضل تجاوز به منابع طبیعی و جنگل خواری در جنگلهای هیرکانی شهرستان گرگان (استان گلستان) بسیار بدتر است و انگار منابع طبیعی در خواب زمستانی به سر می برد. وقتی قطع درختان جنگلی به 1540 و یگان حفاظت منابع طبیعی و جنگلبانی خبر میدهیم نیز اتفاقی نمی افتد و درنهایت بیان می شود تشکر ولی کاری از ما ساخته نیست چون پشت این افراد (جنگل خواران) گرم است!!!!!!!
فكر كنم شاخه هاي زايد و اضافي رو بريدن كه اصلاح كنند والا از ريشه مي بريدند . زود قضاوت نكنيم .
باعث تاسف هست . وقتی به محیط زیست و طبیعت احترام نمی گذاریم اون وقت ریز گرد ها سیل و .... به سراغمون میان . عزم ملی برای حفاظت از محیط زیست لازم است
لامصب فرهنگ نیست که!!،!
دروازه تمدنه....
امیدوارم قدر این نعمت های خدادای را بدانیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان