بازدید 21342
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا

افزایش شهر‌های قرمز و نارنجی به ۶۷ شهر/ شاهد افزایش شیوع کرونا در پی سفر‌های نوروزی هستیم/ کاهش رعایت پروتکل‌ها به کمتر از ۶۰ درصد

هفته‌های قبل پیش بینی کرده بودیم با انجام سفر‌های نوروزی، قطعا میزان بیماری کرونا افزایش می‌یابد و اکنون در اکثر استان‌ها روند صعودی بیماری را شاهد هستیم و این افزایش اگر تدبیر نشود و جلوی آن را نگیریم، مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. اکنون میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۵۶ درصد رسیده که زنگ خطر بزرگی است.
کد خبر: ۱۰۴۲۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸ 27 March 2021
تابناک اجتماعیسخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه رعایت شیوه‌نامه بهداشتی به کمتر از ۶۰ درصد کاهش یافته، از روند شیوع بیماری کرونا در کشور در پی سفر‌های نوروزی خبر داد.

به گزارش «تابناک»؛ علیرضا رییسی روز شنبه پس از نخستین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در سال ۱۴۰۰ که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، عنوان کرد: هفته‌های قبل پیش بینی کرده بودیم با انجام سفر‌های نوروزی، قطعا میزان بیماری کرونا افزایش می‌یابد و اکنون در اکثر استان‌ها روند صعودی بیماری را شاهد هستیم و این افزایش اگر تدبیر نشود و جلوی آن را نگیریم، مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

افزایش شهر‌های قرمز و نارنجی به ۶۷ شهر/ شاهد افزایش شیوع کرونا در پی سفر‌های نوروزی هستیم/ کاهش رعایت پروتکل‌ها به کمتر از ۶۰ درصدوی ادامه داد: اکنون میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۵۶ درصد رسیده که زنگ خطر بزرگی است.
 
رئیسی اظهار داشت: شهر‌های قرمز از تعداد ۹ شهر در ۲۵ اسفند اکنون به ۲۳ شهر و شهر‌های نارنجی از ۳۱ شهر به ۴۴ شهر افزایش یافته، همچنین شهر‌های زرد از ۲۵ شهر به ۸۷ شهر و شهر‌های آبی از ۱۱۳ شهر به ۹۴ شهر رسیده است.
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: از مردم عزیز که سفر نرفته اند تشکر می‌کنیم، چون واقعا موقعیت خطرناکی است و افرادی که سفر رفته‌اند سفر را کوتاه کنند و بازگردند.

وی اضافه کرد: افرادی که در هتل‌ها و مراکز اقامتی اسکان دارند بدانند که یکی از جا‌های مهم برای شیوع بیماری کرونا، سالن‌ها و رستوران‌هاست و بهتر است در اتاق‌ها غذا صرف شود.

رئیسی گفت: اگر دست به دست دهیم، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی چیزی به پایان بیماری کرونا نمانده و ممکن است ظرف ۶ ماهه آینده با افزایش واکسیناسیون به نتایج خوبی دست یابیم و البته در صورتی که کوتاهی کنیم ممکن است عزیزان بسیاری از کنار ما بروند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: کارنامه ایران در مقابله با کرونا قابل قبول بوده است و از کسبه عزیزی که با وجود مشکلات اقتصادی بسیار همکاری کردند، تشکر می‌کنیم. همچنین قدردانی می‌کنیم از بسیاری از مردم که با لغو سفر‌ها و دورهمی‌ها و مراسم‌های شادی و عزا که جز رسم سنت کشور است برای مقابله با این بیماری و به دلیل احترام به حقوق دیگران همکاری کردند.

وی ادامه داد: از طرفی همدلی و هماهنگی و اعتقاد و اعتماد به ستاد ملی مقابله با کرونا در یک نوع از مدیریت بحران در کشور موفق بود و این ابتکار که در ستاد مقابله با کرونا از سران قوا حضور دارند و در ذیل یک فرماندهی واحد برای سلامت مردم تصمیم گرفته شد. طی یک سال گذشته تجربیات خوبی داشتیم و نتیجه آن به حداقل رساندن تعداد مرگ ومیر‌ها بود.

رئیسی درباره تامین واکسن اظهار داشت: همه کشور‌ها دو راه برای تامین واکسن دارند؛ اول خرید واکسن از کشور‌های سازنده است که براساس قرارداد‌های منعقده پیگیری و تحویل کشور‌ها داده می‌شود و راه دیگر تولید داخلی واکسن است که این فناوری را همه کشور‌ها ندارند و خوشبختانه کشور ما یکی از کشور‌هایی است در این زمینه قرار دارد.

وی اضافه کرد: راهی که ما پیش گرفتیم، سه راه بوده است؛ اول مشارکت جهانی در تامین واکسن از طریق سبد کواکس که قرار شد ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز براساس تفاهم به ایران تحویل داده شود. راه دوم تولید داخلی است که شرکت‌های دانش بنیان جهادگونه در حال تلاش هستند.

رئیسی گفت: خرید مستقیم دولتی از سایر کشور‌ها نیز به عنوان راه سوم در حال پیگیری است و امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا، راه چهارمی توسط رئیس جمهور محترم پیشنهاد داده شد.
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: از هند مقدار ۵۰۰ هزار دوز واکسن بهارات خریداری شد که ۱۲۵ هزار دوز از آن تحویل داده شده و با توجه به شیوع بیماری کرونا در هند، مقدار ۳۷۵ هزار دوز باقی مانده را دادستانی هند اجازه خروج نداده و در حال رایزنی برای تحویل مقدار باقی مانده هستیم.
 
رییسی گفت: در مورد سبد کوواکس هم ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن خریداری کردیم و قرار شد چهار میلیون و ۲۰۰ هزار دوز آسترازنکا تحویل داده شود که مقدار آن را به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز رساندند و قرار بود که این مقدار تا قبل از سال تحویل ایران شود که محقق نشد و طبق آخرین خبر‌ها، ۱۴ فروردین ماه تحویل داده خواهد شد.
 
وی اظهار داشت: به مردم شفاف می‌گوییم واکسن به راحتی قابل دسترس نیست و ۷۰ درصد از واکسن دنیا را ۱۰ کشور بیشترین استفاده را کردند که یک نوع بی عدالتی در توزیع است و البته سازمان بهداشت جهانی هم در این خصوص معترض است.
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: بحث تحویل و تامین واکسن مهم است که کشور‌هایی که قول تحویل داده‌اند به کندی انجام می‌دهند و متاسفانه با وجود پیگیری‌های مکرر و روزانه وزیر بهداشت متاسفانه آن میزانی که باید تحویل می‌شد تاکنون نشده است.
 
رییسی گفت: امروز رئیس جمهوری اعلام کردند که از بخش خصوصی برای تامین واکسن کمک گرفته شود و پیشنهاد این است که واکسن با ارز نیمایی از طریق بخش خصوصی وارد شود و البته جزییات بیشتری نیاز است که موضوع عدالت و دسترسی در واکسن در نظر گرفته شود.
 
وی خاطرنشان کرد: گروه هدف از قبل برنامه‌ریزی شده و براساس میزان واکسنی که به دست ما برسد، واکسیناسیون انجام می‌شود.
 
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: به مردم قول می‌دهیم تا پایان سال ۱۴۰۰ و حتی زودتر گروه‌های هدف را کامل پوشش دهیم و تا دی ماه با تکیه بر توان تولید داخلی واکسن، واکسیناسیون را به خوبی انجام خواهیم داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۲
برنامه دولت محترم در فشار نگه داشتن مردم جهت رسیدن به مقصودش است والا اگرغیراین بود سفرهای غیر بومی را ممنوع میکرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
کاهش همونقدر که راحت تهمت می زنید راحت ماسک می زدید
همیشه مقصر بخشی معرفی می شود که راحت جریمه و درآمد حاصل می شود این افزایش نتیجه ازدحام مردم در مراکز خرید و حمل و نقل عمومی و مراسم های مختلف قبل از تعطیلات عید است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
کدام درآمد. باید جریمه ها 10 برابر بشه. این همه عوارض جانی و مالی کرونا هنوز دم از درآمد می زنید؟ کم خسارت دیدیم. بابا بس کنید بشینید خونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
ناشناس 14:07 وقتی مردم می توانند با وسایل حمل و نقل عمومی به همه شهرها با هر رنگی سفر کنند همه هتل ها، تالارها، رستوران ها، سینماها ،.... فعال هستند فقط و فقط تردد با خودرو شخصی جریمه دارد کاملا مشخص است این جریمه برای درآمد است
۱۳۴۰۰ مبارک
چشم آقای روحانی و وزیر گردشگری شون روشن
خیلی باحالید .
از اونجایی که تابناک پیشرفت قابل ملاحظه ای در سانسور نظرات در آزادترین کشور دنیا داشته ارزش نداره نظر خاصی داده بشه.
کلا همتون خیلی باحالید.
پاسخ ها
بهروز
| Belgium |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
تازه این تابناک جان از صداوسیما هم یاد گرفته خبرو که مینویس بعدش اضافه میکنه.....در صورتیکه وبا این در حالیست که

با با جان خبرو با سانسورهای لازمه بنویس خودمون تفسیرش میکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
دقیقا
هیچکدوم نظرهارو منتشر نمیکنن جدیدا
فقط باید بگیم چقدر شماها خوبین
چرا باید افراد مطیع قانون چوب ندانم کاری برخی اشخاص سهل انگار و بی قانون رو بخورند ؟


تا کی شل کن و سفت کن؟



لطفا یکبار برای همیشه قرنطیه رو از تخته نمودن از در خونه رو جدی بگیرید تا ما از شر این ویروس لعنتی راحت بشیم



واله بلا تلا خسته شدیم از برخی سهل انگاریهای افراد بی قانون که نمیدانم تا کی باید جرمشونو بکشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
ایران یک کشور جزیره ای نیست و همیشه تردد از کشورهای همسایه به روش های گوناگون صورت می گیرد و هر بیماری را وارد کشور می کنند در چنین شرایطی قرنطینه داخل کشور تاثیر چندانی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
دقیقا! ما دوساله عید شهرستان نمی ریم، بعد باید درگیر شیوع کرونا بشیم.
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
من به دیدن پدر و مادرم نرفتم ولی بعضیا اصلا رعایت نمی کنن. من روز قیامت از کسانی که دید و بازدید و مسافرت رفتن و رعایت نکردن و باعث شیوع شدن، نمی گذرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
سبوس جان برو به همشهریهایت بگو کلا مازندرانی وگیلانی ماسک روازصورت برداشتند مسافران بهونه اینهاست برو بازارروز دستفروشهایت را نگاهی بنداز پس هرچه فریاد داری برسر همشهریهات بکش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
کدوم قانون؟ قانونی نذاشتن. یه روز گفتن نرید یه روز گفتن برید ولی برگردید! یه روز گفتن پیک گذاشته و تموم شده یه روز گفتن موج چهارم داره میاد... مسخرشو درآوردن
شما اشتباه نوشتید یا بازهم نباید به امار اعتماد کرد.مجموع شهرها تو ۴حالت ابی زرد نارنجی قرمز ۱۷۸ شهر بوده
و طبق امار جدید مجموع این شهرها به عدد ۲۴۸ رسیده
شما اشتباه نوشتید یا بازهم نباید به امار اعتماد کرد.مجموع شهرها تو ۴حالت ابی زرد نارنجی قرمز ۱۷۸ شهر بوده
و طبق امار جدید مجموع این شهرها به عدد ۲۴۸ رسیده
گرفتم مطلبو همش تقصیر ما مردمه حله دادا گرفتم زور نزن
یعنی نمیدونستین سفر باعث افزایش آمار کرونا میشه؟ چون نتونستین واکسن وارد کنین جاده ها رو نبستین و مسافرت رو ازاد گذاشتین که بعدش مردم رو مقصر جلوه بدین. نه به فکر مردم هستین و نه به فکر ریشه کنی کرونا
الان دیگه آوارگان فلسطین اشغالی هم واکسنشون رو زدند . برید .. . چرا واکسن نمیخرید برای مردم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
با اختلاف بهترین کامنت..هه فلسطین اشغالی واکسن فایزر زده اونم از اسراییل
دیگه وقتی قرنطینه نمیکنید و سفر را آزاد میزارید همین میشه، عواقب کار بدتر هم خواهد شد
بنده دیروز از ارومیه سوار اتوبوس شدم برای امدن به شهر خودمان از ترس ماسک دوتا زدهم درکمال تعجب خیلی از مسافرین بدون ماسک وبدون فاصله بودند نه راننده تذکری داد نه مامورین محترم پلیس راه چه انتظاری داریم وقتی برای کنترل عده ای زبان نفهم اقتتداری نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
شما نمیرفتی که تعجب نکنی. کسی که میره سفر یعنی همه زندگی براش مهم نیست
متاسفانه اعتماد بین ملت و دولت از بین رفته.
فقط رای مردم رو می خوان. هر کی رای بده واکسینه اش می کنیم.
ایشون چرا نفرمودن در اپلیکیشن ماسک تهران از امروز نارنجی شده!
یعنی محدودیتی نیست!
داستان نباف.واکسن معتبر بیارین برا ملت
پاسخ ها
عباسعلی
| Belgium |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
ممنوعه
همیشه تمام کاسه کوزه ها سر مردم میشکنه،کل دنیا واکسیناسیون رو جدی گرفتن اما اینجا ما ممنوعیت و انحصار رو جدی میگیریم.جالبه،بعد هم مثل همیشه مردم بدهکارن
تنها کاری که مسئولین بلدن گزارش دادنه که اونم بیشتر مواقع داده سازیه تا یه وقت دشمن "سیاهنمایی" نکنه. واکسن به هر دلیلی وارد نکردین، شهرها رو هم که با دادن جریمه برای سفر رفتن ازاد گذاشتید. کم کم هم کاسه چه کنم چه کنم دست می گیرید و میگید مردم چرا رعایت نمی کنید؟ پاسخش اینه مردم از مسئولین بی خیال، بی خیالی یاد می گیرن
آقای علم الهی ...در جشنهای شعبانیه شرکت کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
اینا واکسن زدن غمی ندارن
جالب است در همه نظرات و گفته ها دیگران را محکوم می کنیم. بابا به سه انگشتی که موقع اتهام زدن سمت خودتونه هم دقت کنید، حالا به همش نه، به یکیش
آقا رفتم شلوارک ساده ای بخرم برا تو خونه گفت۱۵۰تومن.هنگ کردم
پاسخ ها
علی
| Belgium |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
شما نمیدونی پوشیدن شلوارک حرامه؟
به جای این حرف های بیخود و مقصر جلوه دادن مردم واکسن بخرید. از خدا بترسید. مسئولیت جون مردم گردن شماست. اگه نمی تونید استعفا بدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
الان اونایی که واکسن می سازن و صادر می کنن تو صدر کشته هان. پس اصل اول رعایت کردنه نه واکسن زدن
شما که به واکسنهای خارجی، امریکایی و انگلیسی و ... اعتمناد ندارید
حالا چرا شاکی شدید که بهتون ندادن
تا پایان 1400 قول میده که گروه هدف رو واکسن بزنند. ولی بقیه هیچ؟ ما که گروه آسیب پذیر نیستیم لابد تا پایان 1500 بهمون واکسن میرسه. تا اون موقع دیگه 10 بار کرونا گفتیم.
شما شاهد نیستید!!

شما عامل هستید!!
باز دوباره توپ افتاد داخل زمين مردم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار