بازدید 10851
یک عضو کمیسیون شوراها در مجلس:

انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان به صرفه نیست

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان در کل کار مطلوب و مثبتی است، اما چون حجم این انتقال بسیار پایین و پرهزینه بوده و کیفیت چندان مطلوبی ندارد و به صرفه نیست.
کد خبر: ۱۰۴۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷ 25 March 2021

به گزارش تابناک، ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با ایسنا درباره عملیات اجرایی انتقال آب از خلیج فارس به استان اصفهان به منظور تأمین آب بخش صنعت، اظهار کرد: انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان در کل کار مطلوب و مثبتی است، اما چون حجم این انتقال بسیار پایین و پرهزینه بوده و کیفیت چندان مطلوبی ندارد چندان به صرفه نیست به طوری که برای انتقال آب در هر لیتر باید ۳۰ میلیون تومان هزینه کرد.

وی افزود: بنابراین می‌توانیم منابع راحت‌تری را با صرف هزینه‌های کمتر برای این منظور در نظر بگیریم. با انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان در واقع سرچشمه‌های آب در شهرکرد، اصفهان و سمیرم را به خلیج فارس انتقال می‌دهیم و سپس آب شور را تصفیه می‌کنیم و دوباره به اصفهان بر می‌گردانیم، از نظر عقلانی این کار به صرفه نیست و هزینه‌های زیادی در بر دارد.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون با بیان اینکه بهترین کار بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از پروژه بهشت‌آباد است، گفت: امروز نشست زمین، شهر تاریخی اصفهان را که میراث کشور است تهدید می‌کند و پل‌های سی‌وسه پل و خواجو با خطر فرونشست مواجه هستند که باید این مشکلات هر چه سریع‌تر مرتفع شود. بنابراین تمام صنایع باید به حاشیه خلیج‌فارس منتقل شوند و فاز دوم توسعه فولاد مبارکه باید ممنوع اعلام شود که استاندار اصفهان باید این موضوع را به طور جدی پیگیری کند.

ابوترابی تصریح کرد: بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از پروژه بهشت‌آباد باید انجام شود چرا که در غیر این صورت شهر اصفهان این میراث ماندگار ایران اسلامی و آثار تاریخی آن از دست میرود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۹
لطفا یک کارشناس فهیم در مورد انتقال آب صحبت کند . این آقا هیچ تخصصی نداره
باند های کرمانی و اصفهانی و سمنانی ها و اخیرا مشهدی ها کل ایران را فدای خودشان میدانند و برایشان هزینه مطرح نیست همانطور که صنایع پرمصرف آب را به استانهای کویری شان کشاندند همانطور که مس آذر بایجان را غارت می کنند همانطور که آب چهارمحال را می برندکل دولتها از این چهار استان هست کل وزیران و بزرگان بقیه استانها سرباز پیاده هستند
پروژه بهشت آباد موجب از بین رفتن بسیاری از منابع آبی مسیر خود می شود. این پروژه هیچوقت نباید انجام شود.
فعلا همه آبها به اصفهان ختم می شه، دشت ها و تالاب های فارس از بی آبی در حال جان دادن است و آنوقت آب خلیج فارس ، فارس را دور می زند تا به اصفهان برسد...
کی قرار است به این عرفی شدن بی عدالتی در توزیع منابع ملی پایان داده شود
اصفهان یعنی کل ایران اگه لازم باشه باید کل بودجه کشور صرف آبادانی اصفهان بشه.
دوباره اصفهان بازی درآوردی؟؟به درازمدت فکرکن نه کوتاه مدت!!.
متاسفانه با روند توسعه یابنده اثرات تغییرات اقلیمی در ایران و کاهش منابع آب در استان های مختلف کشور، هر از گاهی موضوع شیرین سازی وانتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به استان های مختلف دور و نزدیک مطرح می گردد. اگر واقعیت کم آبی و بی آبی آینده کشور بپذیریم، باید به دنبال راهکارهای پایدارتر وکم هزینه تر باشیم.
طی حداقل 4 دهه در کشور موضوع ایران رود و یا کریدر آبی شمال-جنوب مطرح بوده ولی بجایی نرسیده است. اگر چنین راه آبی ایجاد گردد دیگر لازم نیست برای هر استان یا چند استان، مستقا اقدام به احداث خط لوله تا دریاهای جنوب کشور نمود بلکه حسب نیاز، هر استان از این کانال شمال جنوب می تواند آب شیرین سازی شده و یا نشده را برداشت نماید. ضمن آنکه چنین کریدر آبی با ایجاد راه آبی کشتیرانی، می تواند فواید بسیاری را برای کشور به همراه بیاورد. لذا بجای تفکرات مویرگی، لازم است بظور جامع تر بیاندیشیم. حتی احداث چنین آبراهی را می توان بصورت قرار داده های ساخت-بهره برداری-انتقال (BOT)، با سرمایه سرمایه گذاران بین المللی به انجام رساند و نیازی به سرمایه گذاری هنگفت کشوری نیست.
تا جایی که من میدونم اصفهان آب داشت ولی زمان خاتمی انقال دادند یزد؟
جالبه که حالا باید از خلیج فارس تا اصفهان اب بیارند
فقط شیراز محبوب دل ها و قلب
ایشون نگفتن که به خاطر انتقال اب از بهشت اباد که تمام کارشناسان محیط زیست هم بر اون تایید کردن نصف استان چهارمحال بختیاری خشک میشه اولین استان کوهسانی بی اب علف ایجاد می کننن این نمایند معلوم نیست چه کینه نسبت به استان چهار محال دارن اب مفت می خوان به هر قیمتی بعد اجاره انتقا اب خوردن به مردم چهارمحال نمی دن ظلم بالاتر از این
این شخص حاضر است رودخانه هایی که هزاران است بوجود آمده اند را برای کویری که هیچ خاصیتی ندارد را نابود کند
تمام ایران باید نابود بشه برای عطش بی حد و مرز و توقف ناپذیر اصفهان
خدایا ما را به چه عذابی گرفتار کردی با این نمایندگان. خدایا از تو غفران و امرزش میطلبیم خدایا رحم کن
حالا اگر دولت اصولگراها بود می‌گفت کار بسیار خوب و کم هزینه ایه
مگه این آقا کارشناس انرژی و انتقال انرژی است
کسی که این حرف را میزند نمی داند که ارزش اب در حال سبقت از قیمت نفته ،بدون نفت میشه زندگی کرد وبدون اب هرگز نه
چرا طرح را بزرگتر تعریف نمی کنید
اب خوزستان را بدزدید و ببرید اصفهان
این اصفهانی ها دنبال اب شیرین از سرچشمه کارون هستند
الان حجم بسیاری از آب شیرین وارد خلیج فارس می شود.
می شود از این آب برای توسعه استانهای ساحلی استفاده کرد و کشاورزی استانهای مرکزی را با مشوقهایی به سمت کشاورزی گل خانه ای سوق داد.
ای صفاهان ؛ شرم کن از اینهمه دود و دمت .
خشک کردی زنده رود ؛ اینهم ز لطف دیگرت .
چون ندانی قدر گوهرهای بی همتای خود .
گشته ویران چارباغ و مسجد لطف اللهت .
به قیمت نابودی سه استان (خوزستان، چهارمحال و بختيارى و کهگیلویه و بویر احمد) و زندگی مردمش دو تا پل خراب نشه؟!
جایی که آب نیست نباید صنایع آب بر احداث شود.
چه خنده دار زاینده رود را می بندیم بعد از خلیج فارس آب می آوریم. کوه های بختیاری را زیست بومش را از بین می بریم با سد سازی.
می گویم شما کجا احیانا درس خوانده اید؟ حالا درس نخوانده اید 43 سال
مملکت داری چیزی به شما یاد نداده است؟
تابناک جان خبر به این مهمی را به صورت کوچولو موچولو در طرف سمت چپ نمی گذارند.
اگر سمنان یا یزد یا قم و مشهد بود حتما به صرفه بود
الان همه دنیا این کار را انجام می دهند مثل استرالیا
خشک کردن کارون دز کرخه بصرفه تراست اخوی
انتقال صنایع آب بر واقع در استانهای اصفهان و یزد و کرمان به حاشیه خلیج بهترین راه حل برای حل بحران در این استانها می باشد و به حق ایشون در این زمینه اظهار نظر کرده اند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست