بازدید 4555

حق التدریس‌ها به زودی حکم استخدام می‌گیرند

کد خبر: ۱۰۴۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۱ 14 June 2010
پس از مصوبه مجلس شورای اسلامی در مورد استخدام معلمان حق التدریسی، معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده: حق التدریس‌ها با کد و سابقه چهار سال خدمت، به زودی حکم استخدام می‌گیرند.

به گزارش «خبرآنلاین»، پس از آن که وزارت آموزش و پرورش در اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرد قرار است آزمونی عمومی برگزار کند و طی آن 40 هزار معلم استخدام کند، نمایندگان مجلس شورای اسلامی که از حرکت این وزارتخانه ناراضی بودند، طرح دو فوریتی الحاق دو ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب 1388 را به صحن علنی مجلس بردند که با رأی موافق، 11 رأی مخالف، 11 ممتنع از مجموع 198 نماینده حاضر به تصویب رسید.

به موجب این قانون، استخدام جدید زمانی مجاز خواهد بود که استخدام حق التدریسی با رعایت مفاد قانون موضوع این الحاقیه انجام شده و پایان یافته باشد. همچنین وزارت آموزش و پرورش مکلف می شود بر اساس بند 2 قانون الحاق یک تبصره به ماده واحده قانون اصلاح قانون انتقال مراقبین بهداشت مدارس به واحدهای آموزشی تابعه وزارت آموزش و پرورش مصوب 12 تیر ماه سال 84 جهت بهبود شاخص های سلامت در آموزش و پرورش، نسبت به استخدام 5 هزار نفر از مراقبات بهداشت اقدام کند.

از سوی دیگر، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره طرح دو فوریتی مجلس در خصوص تعیین تکلیف معلمان حق التدریس و جلوگیری از استخدام 40 هزار نیروی آزاد گفت: طبق مصوبه مجلس در تابستان سال گذشته وزارت آموزش و پرورش می تواند در مدت پنج سال 60 هزار نیروی حق التدریس را استخدام کند. از سویی در آن مصوبه قید سال نیامده و ما می توانیم این نیروها را در سال پنجم یا بر اساس تقسیم بندی 12 هزار نفری در مدت پنج سال استخدام کنیم.

اما اکنون معاون وزیر آموزش و پرورش با تایید اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی اعلام کرده" حق التدریس ها با کد و سابقه چهار سال خدمت، به زودی حکم استخدام می گیرند.

او افزود: وزارتخانه آموزش و پرورش همچنین استخدام 60 هزار نفر را در برنامه پنج ساله دارد.

وی اضافه کرد: از 600 هزار شرکت کننده ای که در آزمون اخیر استخدامی آموزش و پرورش شرکت کرده اند، 120 هزار نفر در مرحله نخست پذیرش، و پس از امتحان تخصصی و مصاحبه 40 هزار نفر پذیرفته می شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: 30 هزار نفر از این افراد در بخش معاونت پرورشی و تربیت بدنی استخدام می شوند.

حیدری افزود: نیروهای شرکتی آموزش و پرورش نیز یا به طور قرارداد معین و یا قرارداد با آموزش و پرورش، به خدمت خود ادامه می دهند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر