بازدید 4627

اجرای قرنطینه یک ماهه در ۱۶ استان فرانسه

نخست وزیر فرانسه اعلام کرد جا به جایی از این مناطق به سایر مناطق، جز در شرایط ضروری، ممنوع است.
کد خبر: ۱۰۴۱۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵ 19 March 2021

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از پاریس؛ همزمان با اوج گیری سومین موج کرونا در فرانسه، دولت این کشور اعلام کرد از نیمه شب فردا، جمعه (۱۹ مارس) در ۱۶ استان این کشور از جمله پاریس قرنطینه به اجرا درخواهد آمد.

ژان کاستکس نخست وزیر فرانسه در نشست خبری اعلام کرد: جابه جایی از این مناطق به سایر مناطق، جز در شرایط ضروری ممنوع است. در این مناطق، خروج از منزل فقط با مجوز و در شعاع حداکثر ۱۰ کیلومتری امکان پذیر است.

وی افزود: مدارس و فروشگاه‌های مواد اولیه و ضروری بازخواهند ماند. دانشگاه‌ها به شکل فعلی ادامه فعالیت خواهند داشت. سینما و تئاتر و مکان‌های فرهنگی کماکان تعطیل خواهند بود. به علت تغییر ساعات از شنبه همین هفته، محدودیت عبور و مرور در همه کشور از ساعت ۱۹ تا ۶ صبح خواهد بود.

گفتنی است؛ درست ماه مارس سال گذشته بود که فرانسویان به امید شکست کرونا، اولین قرنطینه را تجربه کردند. حالا یک سال بعد، وضعیت آلودگی ویروسی در این کشور برای سومین بار وخیم شده است.

در فرانسه تنها ۲۰ درصد مردم به واکسن انگلیسی - سوئدی آسترازنکا اعتماد دارند. این در حالی است که آژانس دارویی اروپایی، آسترازنکا را تایید کرد و اعلام کرد: این واکسن، مطمئن و موثر است.

شماری از کشور‌های اروپایی در هراس از احتمال بروز لخته در خون افراد واکسینه شده، استفاده از این واکسن کرونا را متوقف کرده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی