بازدید 6441
۱

آمریکا: در کنار ژاپن ایستاده ایم

وزیر خارجه آمریکا گفت که ژاپن و ایالات متحده در حمایت از ارزش های مشترک دموکراسی، حقوق بشر و حاکمیت قانون، در کنار هم ایستاده اند.
کد خبر: ۱۰۴۱۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲ 16 March 2021

 

به گزارش تابناک، ایرنا  به نقل از کیودو نوشت: «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه و «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده در اولین سفر خارج از کشور خود در قالب کابینه دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، در ژاپن به سر می برند.

وزرای خارجه و دفاع آمریکا قرار است در این سفر یک نشست یک به یک و همچنین یک نشست دو به دو با همتایان ژاپنی خود برگزار کنند و در این نشست ها در مورد مسایل مختلف از جمله مهار و نحوه رفتار با چین گفت و گو کنند. آمریکا از این نشست ها به عنوان «بزرگترین آزمون ژئوپلیتیک قرن ۲۱» نام برده است.

آنتونی بلینکن روز سه شنبه در ابتدای گفت و گوهای یک به یک با «توشیمیتسو موتگی» وزیر خارجه ژاپن که پیش از نشست دو به علاوه دو برگزار شد، گفت: ایالات متحده به این ارزشها اعتقاد دارد زیرا ما در کشورهای خود مشاهده کرده ایم که این ارزش ها واقعاً ما را قویتر می کنند و به همین دلیل در مناطقی از جمله شبه جزیره کره، برمه و حتی چین به روشهای مختلف در معرض تهدید قرار دارند.

توشیمیتسو موتگی وزیر امور خارجه ژاپن هم گفت: من می خواهم در مورد همکاری در جهت تقویت توانایی بازدارندگی و اتحاد ژاپن و آمریکا تبادل نظر کامل داشته باشم.

پس از سفر به ژاپن، بلینکن و آستین روز چهارشنبه برای گفت و گو با همتایان کره جنوبی خود به سئول سفر می کنند.

به دنبال تور آسیایی این دو مقام آمریکایی، بلینکن قرار است روز پنجشنبه با «یانگ جیه چی» عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست چین و «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در آلاسکا دیدار کند. این دیدار نخستین تماس بین مقامات ارشد دو کشور از زمان روی کار آمدن دولت بایدن است.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز بعد از کره جنوبی، به هند سفر خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
در کنار ژاپن نایستاده اید جلوی ژاپن ایستاده اید و ژاپن پشت سرتان قایم شده است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان