بازدید 135471
با تصویب شورای عالی کار

حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰ تعیین شد/ افزایش ۳۹ و ۲۶ درصدی حقوق +جدول

در پایان دویست و نود و هفتمین نشست شورای عالی کار و سومین نشست تعیین حقوق و دستمزد ۱۴۰۰، اعضای شورا به تفاهم رسیده و حداقل حقوق و دستمزد کارگران برای سال آینده را به تصویب رساندند و همچنین میزان افزایش سایر سطوح دستمزدی را نیز تعیین کردند.
کد خبر: ۱۰۴۰۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰ 13 March 2021
تابناک اجتماعینشست تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۰ با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دقایقی قبل آغاز به کار کرد.

به گزارش «تابناک»؛ دویست و نود و هفتمین نشست شورای عالی کار و سومین نشست تعیین حقوق و دستمزد ۱۴۰۰ با حضور شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان کارگری و کارفرمایی آغاز به کار کرد.
 
نشست تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۰ آغاز به کار کرد
 
نشست امروز در حالی آغاز شد که پیش از آن، ناصر چمنی، یکی از اعضای کارگری این شورا گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته از سوی نمایندگان کارگری، قدرت خرید جامعه کارگری از فروردین تا بهمن ماه سال جاری نسبت به سال گذشته، یک میلیون و ۹۹۵ هزار تومان کاهش یافته است؛ بنابراین، ما به دنبال پر کردن این خلأ و حفظ قدرت خرید هستیم.

سال گذشته در اتفاقی بی سابقه، نشست تعیین دستمزد که در آخرین روز اسفندماه ۹۸ برگزار شده بود، به نتیجه نرسید و با توجه به شرایط کرونایی، تعیین دستمزد به نخستین روز کاری سال ۹۹ موکول شد؛ اتفاقی که موجب شد، نشست شروع شده در بیستمین روز فروردین ۹۹، دقایقی بعد از نیمه شب به نتیجه برسد و حقوق و دستمزد سال جاری تعیین و اعلام شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت در جلسه قبلی، پیشنهاد افزایش پایه مزد به رقمی بالاتر از ۲۵ درصد را ارائه کرد که مورد موافقت نمایندگان کارگری قرار نگرفت، گفت: امیدواریم امروز بتوانیم به یک نتیجه برسیم و در صورت عدم دستیابی به توافق، جلسه بعدی باید فردا برگزار شود، چون تجربه سال گذشته نشان داد، تأخیر در برگزاری جلسات و موکول کردن به آخر سال جامعه را ملتهب می‌کند.

چمنی افزود: پایه حقوق مهم‌ترین هدف ماست و ما امسال به جای درصد افزایش حقوق، روی ریال افزایش حقوق صحبت می‌کنیم، چون وقتی از درصد حرف زده می‌شود، کسانی که به وضعیت دستمزد آگاهی ندارند، فکر می‌کنند قرار است چند میلیون به دستمزد اضافه شود، در حالی که به عنوان مثال افزایش ۵۰ درصدی حداقل دستمزد، منجر به افزایش تنها ۹۰۰ هزار تومانی حقوق می‌شود؛ بنابراین، نمایندگان کارگری امسال بر اساس ریال مذاکره می‌کنند.
 

حداقل دستمزد کارگران ۳۹ درصد افزایش یافت


شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰ را با ۳۹ درصد افزایش نسبت به سال ۹۹، به غیر از سایر مزایای مستمر ۲۶،۵۵۴،۹۳۵ ریال (معادل دو میلیون و ۶۵۵ هزار و ۴۹۳ تومان) تعیین کرد.
 
بر اساس تصمیم این شورا، برای سایر سطوح مزدی نیز این افزایش به میزان ۲۶ درصد به اضافه ماهانه ۲,۴۸۳,۵۵۵ ریال (معادل ۲۴۸ هزار و ۳۵۵ تومان) تعیین شد.
 
نشست تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۰ آغاز به کار کرد
جدول حداقل حقوق و دستمزد در سال‌های گذشته (به تومان) که از سال ۱۳۹۶ به بعد، با دو نرخ متفاوت افزایش پیدا می‌کند؛ افزایش بیشتر برای حداقلی بگیران و عدد دوم برای دیگر سطوح حقوق و دستمزد
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۱۷
برای تعیین حداقل جلسه نمیخواهد
برای حداکثر جلسه بگیرید و میزان حقوق را فصلی تعیین کنید
با این تورم و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
در دی ماه قرارداد اجاره خانه ام برابر این افزایش حقوق
هست . یکی صاحبخانه دو ماه جلوتراز سال 1400 این افزایش حقوق بی مقدار را برای من پیش خور کرده . حالا صد درصد تورم 99 و تورم سال 1400 به کنار و یعنی واقعا کسی برای من حق زندگی قائل هست یا دارم قاچاقی نفس می کشم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
سال 86 دلار 980 تومان و حداقل حقوق 183000 تومان یعنی تقریبا 186 دلار!!!!! سال 1400 دلار 25000 تومان حداقل
حقوق 2655000 تومان یعنی 106 دلار !!!!! بعد از 14 سال 43 درصد حقوق کمتر هم شده در حالیکه تورم دلاری 2450 درصد هست در طول 14 سال!!!!!!! جالبه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
چهار میلیون حقوق زیاده
ادعای حرفم اینه شما نصف این حقوق بده برای استخدام براش صف می بندن
وزراء و مدیران برایشان خوبه ازسرمایه سازمان بزرگ تأمین اجتماعی برای ارضاءو ارتزاق دیگران بهره برداری میکنید، ولی برای گذران معیشت و معاش سهامداران تأمین اجتماعی که همانا کارگران و بازنشستگانش هستند اعلام میکنند آهی در بساط نداریم و کاسه گدایی دست گرفته . این تلاشگران چکارکنند که سؤمدیریتها، بهرهمندی این عزیزان را غیرممکن ساخته و همیشه، با هزار منت قسمتی از حقوقشان بدون درنظرگرفتن قوانین مصوب و ماده وتبصره های توافقی چندجانبه و بالگدمال کردن توافقات و اعمال یکحانبه قدرت دولتی از پرداخت حقوق کارگران و بتزنشستگان سرباز زده و همچنان ادامه میدهید. بترسید ازچوب خداوند منان ولایزال وقادر و توانا، که انشالله بهمین زودی سر اشخاص افراد مختلف نازل خواهد آمد که بهیچ قبله ای مسلمان نیستند، آنوقت که دیگر پشیمانی هیچ فایده وسودی به حالشان نخواهد داشت انشالله.
چرا مسئولین برای خودشان ازهمین ساعت وامروز تصویب کرده و با چند فوریت و محاسبه عملیات فوق العاده حسابداری در اسرع وقت پرداخت و به حسابهای مدیران و خودشان واریزمیکنند، ولی برای تلاشگران کارگر و بازنشستگان تأمین اجتماعی را باد در گلو انداخته و با آب وتاب اعلام میکنند، بعداز عید و سال 1400 اقدام خواهد شد، چطور مربوط به مدیران و مسئولین وکارمندان و کارکنان دولت را فوری و دراسرع وقت واریز میکنید، مبالغ این تلاشگران هم برای یکبارشده همانند مدیری صادق و باوجدان عمل کرده وپرداخت نمایید. ضمنأ تصمیمات شورای عالی کار اساسأ در ارتباط با شاغلین میباشد و اصلا نبایستی در افزایش حقوق بازنشستگان دخالت داده شود.
میگم این رقما که تو جدول ذکر کردین مال آیندس یا از الانه چون امسال که سال 99 حقوق پایه تقریبا 1980 اونوقت چه جوری زدین حداقل روزی 180 این توماه میشه 5490 واقعا مردم و گذاشتین سر کار واقعا چرا ؟؟؟
پاسخ ها
کارگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
اینا همه چیز رو با هم حساب کردن، شده 39درصد، تازه با خوارو بار هشتاد تومنی
علی
| France |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
ماهی یک میلیون و هشتصد هزار تومنه نه روزی 180
ماهورا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
دقت کن جانم.حقوق ماهانه رو زده
لطفاً تاریخ بذارید بدونیم برای چه روزیه
دم مسئولان وکارفرمایان گرم واقعا با2/650یک کارگر بااین همه گرانی وتورم واگر هم کارفرمایان بی انصاف هرماه حقوق کارگر را کامل بپردازد تازه برای 3روز اول ماه هست اقای کارفرما چطور شما بخاطر تورم وافزایش نرخ ارز سالیانه نه هرشش ماه هرسه ماه نه هرماه افازیش قیمت میدهی ولی برای کارگر که میرسی ننه من غریبم بازی درمیاری؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
بسم الله. آستین بالا بزنید کارفرما بشید و مواردی رو که گفتید انجام بدید چرا منتظر کارفرمایان نشستید؟!
خجالت یکشید.
سلام
اعمال دوگانه افزایش با رویه مورد عمل و قراردادهای بیمه و قانون تامین اجتماعی مطابقت ندارد .چگونه است موقع افزایش دستمزد دو سطحی است لیکن هنگام دریافت حق بیمه تا 7برابر حداقل دستمزد ،بمزان 30درصد،اخذ می شود؟کسانی که حق بیمه بیشتری می دهند از افزایش دستمزد کمتری برخوردار می شوند ؟این رویه غلط و غیر قانونی که از سال 96 اختراع شده است بسیاری از مستمری بگیران را هم بمرز حداقل بگیری تنزل داده و انگیزه پرداخت حق بیمه واقعی را از بین برده و از بیمه پردازی فقط حداقل پردازی بمدت 28سال و حداکثر پردازی برای برخورداری از مستمری بیشتر در دو سال آخر منجر شده است.ظلم به بیمه پردازان حداکثری بمدت 4سال با سکوت مراجع باصطلاح کارگری صورت پذیرفته است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
تامین اجتماعی ظالمه ظااااااااااالم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
از کرامات دولت تدبیر و امید یکیش همینه که از خودش رویه تعیین میکنه حتی بر خلاف قانون و متاسفانه مسئولی که بخواهد اعتراض کنه وجود نداره و همین رویه از این به بعد باب خواهد شد
این مدل افزایش حقوق توهین مستقیم به کارگر و ایرانی بودنه، با برده هم اینطور رفتار نمیکنن
پاسخ ها
mrv
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
رسما دارن میگن اگه تونستی زنده بمون
پس با این حساب فعلا استخدام نداریم.
۴میلیون حقوق واسه کسایی که تازه استخدام میشن؟؟؟
اون وقت چقدر درآمد ایجاد میکنن که انقدر پول بگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
به اندازه ای که لازم داری کارگر استخدام کن ، کسی مجبورت نکرده . چهار میلیونم حقوقه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
... بیش از صد میلیون درامد ایجاد میکنن
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
ادم دلش میخاد دندونای بعضی هارو خورد کنه ...تو و امثال تو همه تولیداتونو به دلار به خلق اله قالب میکنید حقوق کارگر رو به ریال میدید و اونم چقدر چهار تومن ... چهار تومن هم که نیست 3600 دارید می کشید خودتونو ... کار ایجاد نکنید اگه به ضررتونه ....
با این حساب بنده با فوق لیسانس از دانشگاه تهران، قبول شده در آزمون استخدامی در یکی از ادارات ظاهرا با پرستیژ دولتی و بعد سال ها درس خواندن و کور شدن زیر نور چراغ، از یک کارگر دریافتی کمتری دارم.
خدا شاهده یک ذره از این قسمتش ناراحت نیستم چون میدانم کارگران واقعی چقدر تحت فشارند، فقط از این حرصم میگیرد که برخی دستمزدشان کارگری حساب می شود، همان حقوق های نجومی که میگیرند چهل درصد افزایش می یابد و در واقع نفعش را آنها می برند.
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
جانا سخن از زبان ما میگویی
منم ارشد مهندسی برق دانشگاه تاپ کشور مثلا کارمندم
والا کاش کارگز میبودم
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
جهت اطلاع دوستان در تصدیق این پیام بگم که من یه دوستی دارم در یکی از زیر مجموعه های یک وزارتخانه با مدرک دیپلم نگهبان است. با 5 سال سابقه کار حدود 9 تومن حقوق میگیره. برای سال آینده هم 40درص افزایش بگیرن جالب میشه.
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
اخه چرا جو میدید خیلی از ما کارگرها دارا مدارک لیسانسو فوق لیسانس هستیم اونم از دانشگاهای معتبر هین مملکت گل و بلبل اینکه خودتونو از ما بهتر میدوننین دلیلشو نمیدونم چی تولید میکنید ارزش کار شما برای اقتصاد مملکت چیه ... شما کارمندا هم الان بالای ده تومن حقوق میگیرید چیکار میکنید بجز جابه جا کردن خودکار کارگری که پای کوره ذوب یا سر چاه نفت یا تو گرما 50 درجه و سرمای زیر صفر برای این مملکت ذاره کار میکنه و حقوق تو کارمند از دست رنج همین کارگر ... اگه تولید نباشه کارمند چطور پول دار میشه درضمن شما سی سال یا حداقل به مدت 5 سال قرار داد داری ولی کارگر از فردای کار خودش مطمئن نیست بعد با کلی امتیازات مثل وام و زیر کولر نشتن و اب خونک خردن چه اراجیفی میبافید .. چهل درصد روی حقوق پاییه 1800 میشه دو نیم استاد کدوم کار مند الان زیر ده تومن حقوق میگیره اکثر کارگرهای این مملکت گل و بلبل حداقل بگیرن ...
بیشتر باید بشه
سلام به همه
باز حداقل این حقوق بهتر از پارساله
گرچند گرونیا واقعا بیداد میکنه
خدا کنه ساله ۱۴۰۰ گرونیا کنترل شه تا به قشر کارگر فشار نیاد
ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
خجالت بكش بجاي اعتراض خدا كنه خدانكنخه راه انداختي با اين حقوق مسولان و نمايندهها ميتونن زندگي كنند
کارفرما که به بهانه های مختلف میکشه رو محصولات و خدماتش به حقوق که میرسه نمیتونه پرداخت کنه

برده داری نوین که میگن همینه

چین هرکارگر 500 دلار حقوق میگیره اینجا تو ایران 110 دلار

از ماست که برماست
امیدوارم حقوق روافزایش دادن قیمت کالارو افزایش ندن تا نفس بکشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
کجای کاری !!! . کارفرما ها به امید اینکه این افزایش حقوق رو سال دیگه با تورم جبران می کنن ، راضی شدن .
تاریخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
زکی!!!!
سال۸۰ ربع سکه ۲۰ هزار تومن بود با ۵۶ تومن میشد تقریبا ۳ تا ربع سکه خرید
چه فایده وقتی تورم بالای 100 درصد هست؟
همین مبلغ سال دیگه خودش تورم زا می شه .... پول مرغ و تخم مرغ یه خانواده کارگری در ماه هم نمی شه ...
من كاملا متوجه نشدم يعني الان حداقل حقوق كارگران حدودا ميشه 5 ميليون؟؟؟
اگه اينجوري باشه خيلي خوبه اما يه نكته الان حداقل كارمندان دولت 3.5 هست اين يعني اينكه ديگه كسي نره تحصيل كنه و ميتونه با بيسوادي از سن پايين تر بره كارگري كنه اينجوري هم پول بيشتري درمياره هم چون زودتر شروع كرده كارش رو بهتر بلده!!!
به دانش آموزان عزيز توصيه ميكنم به هيچ عنوان مدرسه نرن و وقتشون رو تلف نكنن اينجوري بيشتر هم به درد اين كشور و مسئولين ميخورن
پاسخ ها
گل آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
احتمالا در جائی حقوق کارمندی میگیرید .ولی به استحضارشما برسانم این 3 ونیمی که گفتید پایه کارمندانه که همین الآنشم حداقل یک تومان بیشتر از پایه کارگران که 2،655000 می باشد هست.
علی
| France |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
شما فکر میکنید کارگر یعنی یک فرد بیسواد؟ اکثر کارگران افراد فنی و تحصیلکرده هستند. بنده لیسانس مکانیک شریف دارم و در یک شرکت بزرگ صنعتی کار میکردم که حدود ۲۰۰۰ پرسنل داشت و حداقل ۲۰۰ نفر دارای تحصیلات دانشگاهی و مابقی اکثراً دیپلم بودند و افراد زیر دیپلم انگشت شمار که از سالها قبل در بخش های خدماتی کار میکردند.
ماهورا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
شما این متنو دقیق نخوندی حداقل میشه دومیلیونو ششصدو پنجاه و پنج بنظرم ولش کن شمام وقتتو واسه درس تلف نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
کارگر بیسواد؟ شما با این همه دانایی تازه از خارح اومدی؟
اخوی 80 درصد تحصیل کردهای این ممللکت تحت بیمه تامین اجتماعی هستن و در نظام پرداخت حقوق کارگری محسوب می شون چی میگی شما؟
نمایندگان کارگری هم مثل بقیه مسئولین شعار دادنشان خوبه فقط
پاسخ ها
کارگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
وقتی قرار رای گیری بشه ، سه طرف باید رای بدن، کارفرما با دولت هم رای هستند، چون هر دو کارفا ، هستند، نماینده کارگر هم تاثیری در کل ماجرا نداره، فقط برای بستن دهان کارگر هست که ما سه جانبه تصمیم میگیریم.
زخمت کشیدند. حقوق و مزایای خودشون چقدر افزایش خواهد داشت؟ لطف فیش حقوقی ۱۴۰۰ افراد جلسه رو پیگیری بفرمایید.
واقعا متاسفم برای قشر کارگر ،شریف ترین و زحمت کش ترین قشر جامعه،باز هم نتونستید پایه حقوق امسال کارگر رو به پایه حقوق پارسال کارمندای دولت برسونید،چرا چرا چرا دولت برای کارمندای خودش پول داره واقعا مگه بی عدالتی تا این اندازه دیده شده؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
داداش بیشتر دقت کن
والا ما هم کارمندیم و دهم به بعد پولی نیست
سیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
واقعا که درست گفتین. چرا یک کارمند بانک با مدرک وسابقه تحصیلی مشابه باید دوبرابر یک کارگر زحمت کش حقوق بگیرد.
این همه جلسه نتیجش شد این!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
از یه جلسه صوری به صرف شیرینیو ناهار انتظار نتیجه بهتر داشتی؟
بازنشستگان چطور؟
مناسب است
ممنونم
مرسی واقعن. دیگه مشکلاتمون با این یک میلیون و پانصد تومن افزایش حل شد
تشكر خدا بركت بده
انشاالله لطف مسئولین رو توی انتخابات جبران میکنیم.با یک نَه به انتخابات میشه عصبانین جامعه رو نشان داد
چرخ اقتصاد را کارگران می چرخانند و منافعش در جیب آقایان و آقازاده ها !!!.... اگر یک روز کارگران کارنکنند کدام نماینده مجلس یا وزیر و وکیلی یا کدام آقازاده ای می تواند زندگی کند!.....
سلام.....خدا اول از همه به این مملکت بعد به تولید کننده ها و بعد به کارگرها رحم کنه این چه وضعیه درست کردن....هرروز شاهد تعطیلی شرکتهای مختلف هستیم و خیلی از تولید کننده ها هم به ناچار متقبل پرداخت حقوق جدید هم نمی شن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
من یکی امسال نتنها نمیتونم کسی را استخدام کنم که مجبورم چند نفری را هم ازشان عذر خواهی کنم. چون ندارم که بدم
خوش بحال کاگران
من کارمندم با 4 سال سابقه همش 5 تومن حقوق میگیرم. با افزایش 25% و کسر مالیات ته تهش یک میلیون به حقوقم اضافه نمیشه.
کارمندی برای رده های بالاش خوبه.
پاسخ ها
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
دقیقا
من نمیدونم چرا برای نیروهای تامین اجتماعی این همه اعتراض میشه اما برای کارمندان دولت که حقوقشون در همین حده و افزایش حقوقشون هم فقط 25 درصد شده عیدیشون هم فقط 1500000 تومنه هیچکس هیچی نمیگه بله یه عده کارمند نجومی بگیر داریم که کلی هم مزایا میگیرند ولی اینا به بقیه کارمندا ربطی نداره
الان تو اداره ما نیروهای تامین اجتماعی از رسمی های هم سابقه بیشتر حقوق میگیرند.
خط فقر......... تومان حداقل حقوق ..... تومان
خدا به داد تورم امسال برسه رفت روی دویست درصد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
دویست که مال شیب ملایمشه!! امسال برو رو 600 700 درصد!
خط فقربالای ده میلیون حقوق کارگر چهارمیلیون این مدیران ومسولان میتوانند بااین تورم وحقوق بخورونمیر یک سرکنند.قربون برم خدا رو ....؟؟؟
درود
تورم امسال 300 در صد بوده اکثر کالا ها سه برابر شده شیر سه هزاری شده ده هزار،،،بعد افزایش حقوق ۲۶ درصد
تورم سال 1400 هم هست
کارگران بدبخت باید بعد از کار بره گدایی
البته با این کرونا گدایی هم از رونق افتاده
حداقل حقوق ها ۳۹ درصد افزایش داشته
اون کارگر که سه تا بچه داره سابقه کار هم داره 26درصد
از طلا بودن پشیمان گشته‌ایم...مرهمت فرمایید ما را مس کنید
کارگرا تو ایران از لحاظ تخصص و فنی بودن بسیار از فوق لیسانسه هاش جلوترن یه قلم جوش بده دست فوق لیسانس ببین میتونه باش کاری کنه یا یه اجر یا هر کار دیگه ای ،فوق لیسانسه هاش البته نه همشون اونایی که ادعا دارن کمتر از کارگر حقوق میگیرن و کارگرا حقشونو خوردن دقیقا کسایی هستن که هیچ تخصص عملی ندارن و منتظرن برا مدرکشون پول واریز شه بابا تو کشورهای پیشرفته دنیا هم به تخصص عملی پول میدن نه به مدرک،تو عسلویه مهندس المانی کار میکرد دو برابره یه کارگر ایرانی حالا تو بشین رو صندلی
خانم یا اقایی که میگی بچه ها نرن درس بخونن برن کارگر بشن باید بهت بگم الان نصف بیشتر کارگرا تحصیل کرده هستن و فقط مثل امسثال شما پارتی نداشتن دستشونو جایی بند کنن و اینم بگم که شما چه میدونی اززندگی کارگری اینکه نه عید بیکاری نه تعطیلات داری نه حقوق درستی من روزا 12 ساعت دارم کارمیکنم 3 و 200 تومن میدنم خداشاهده روزای تعطیلم سرکارم کارشناسی ارشدم دارم لطفا قضاوت نکن.
بعد از انقلاب فقط در دوره خاتمی در سالهای 80 تا 83 حداقل دستمزد ماهانه کارگر با قیمت یک سکه برابری کرده . دورد بر خاتمی
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
البته دوره خاتمی از سال ۷۶ تا ۸۴ بوده
سالی یک بار افزایش حقوق کارگری داریم سالی پنجاه مرتبه افزایش قیمت اجناس
این حقوق یعنی برده داری کسی که مستاجره چطور میتونه با این حقوق زندگی کنه .
پس افزایش حقوق و طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه شد ؟
تسویه بدهی دولت به صندوق تامین اجتماعی حدود ۳۶۰ هزار میلیارد تومان است
و چرا دولت که ۱۴ سال است که قرار بود بدهی خود را به صندوق بپردازد
تا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همسان با سایر بازنشست گان لشکری و کشوری یکسان و متعادل گردد ؟
شماها مدیون میلیونها نفر از بازنشستگان و خانواده شان هستید ...
سلام؛ در سال 81 یه خونه در شهر ما تقریبا 2 میلیون قیمت داشت که با حقوق تقریبا 70 هزار تومانی کارگران در اون زمان میشد با 28 ماه حقوق صاحب اون خونه شد، الان همون خونه حداقل یک میلیارد قیمت داره که با افزایش حقوق کارگران در سال 1400 که 4 میلیون شده باید 250 ماه کارکرد تا صاحب اون خونه شد، حالا تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل
خیلی کمه خیلی خیلی خیلی خیلی کمه
خدایی با این حقوق چکار میشه کرد با این تورم و گرانی!نمیدونم تا کی باید اینهمه بی عدالتی رو تحمل کرد.کارمندان دولت خوب حقوق میگیرن حالا ب ما که رسید ندارن
تویی ک میگی دیگه کسی درس نخونه بره کارگری بهتره توک بلدی خوب نظربدی اینم بگوک گارگرازبوق سگ تاشب زحمت بکشه غر غر همه روبشنوه یاتحمل کنه توسرمابایدبلرزه توگرمابایدعرق بریزه تویی ک این نظرومیدی مطمعنن برایک ساعتم ک شده کارگری نکردی ک اگرمیکردی الان این نظراتونمیدادی
جلسه ای که برای تعیین دستمزد کارگره اما رییس جلسش وزیر کارفرماست و اون بالا میشینه معلومه که نتیجه ای بهتر از این نخواهد داشت!
این مال 3 ماه اول ساله؟ من میخوام حقوق منم مثله قیمت خودرو 3 ماه یکبار تعیین بشه!
اگه کسی حقوقش کم بود بگه ۲درصد قرضش بدم
من می دونم شماها دست کارگر رو می بوسید و به این بوسه افتخار می کنید اما بوسه واسه من کارگر آب و نون نمیشه به من بگوئید چی جوری با این حقوق زنده بمانم زندگی پیکش می دونم حتی جرات انتشار رو ندارین
حقوق ها را اضافه نکنید بلکه تورم و گرانی را مهار کنید. حقوق 50 درصد اضافه می شود و تورم 60 درصد می شود همیشه بدهکار خواهیم ماند. علی برکت الله.
جالبه که هنوز خیلی از دوستان متوجه نشدند که کارگر فقط یه لفظ هست. به کلیه افرادی که تحت بیمه سازمان تامین اجتماعی هستن و قرارداد کاریشون بر مبنای قوانین کاری این سازمان هست کارگر میگن و هیچ ربطی به این که شغلشون چیه نداره. یعنی یه مهندس کامپیوتر که داره توی یه شرکت خصوصی برنامه نویسی میکنه با یه حسابدار که تو همون شرکت کارای حسابداری میکنه با مسئول خدماتی همون شرکت وقتی همه بیمه تامین اجتماعی هستن در نهایت طبق تعریف کارگر شناخته میشنو مبنای حقوق و دستمزدشون همین جدول بالاست. اون حقوق های نامتعارف که دوستان مد نظرشون هست مربوط به کارمندان دولتی و جاهایی مثل بانک و وزارت نفت و این جور جاهاست.
دوستانی که مگن خقوق کارمند 3500 و حقوق کارگر 4500..پایه حقوق کارمندا3500 و پایه حقوق کارگرا2600..یعنی همین الان هم حدود 900 تومان اختلافه ..حالا مزایا به کنار.کمک هزینه مسافرت کمک هزینه تحصیلی کمک هزینه ورزشی و حتی پاداش آخر سالشون که تقریبا یه پایه حقوقه . ولی کارگرا هیچ کدوم از اینا رو ندارند..در ضمن آینده یی هم ندارن..وقتی با 30 سال سن بازنشست میشن حقوق کارگری میگیرند سنواتشونم که سال به سال داره تسویه میشه یعنی هیچ پس اندازی برای آینده ندارن.
واقعا تاسف داره
حقوق کارگران 4200 حقوق معلمان استخدام جدید 2600
واقعا متاسفم برای منطق دولت و کارفرما و نماینده انتصابی کارگران!!! تورم حداقل 500 درصد (قیمت کلیه اجناس بلای 5 برابر شده) افزایش حقوق پایین ترین سطح کارگری 39 درصد افزایش سایر سطوح (که 90 درصد جامعه کارگران را تشکیل می دهند) 26 درصد!!!!! طوری میگن 39 درصد انگار کلش چقدر بوده !!!!! طبق قانون بایستی حداقل افزایش حقوق برابر با میزان تورم واقعی با در نظر گرفتن حداقل حقوق لازم برای یک زندگی آبرومندانه باشد و سایر سطوح هم به نسبت تلاش و زحمت و تجربه و تخصص یک اختلاف منطقی داشته باشند همانند سایر نقاط دنیا اما در کشور ما کارگر ساده میخواد بگیره 4 میلیون مهندس کشور بگیره 5 میلیون خط فقر 10 میلیون !!!! معافیت مالیاتی 4 میلیون!!!!!حقوق پزشکان بالای 100 میلیون !!!!!! نسبت بین اعداد خیلی جالبه!!!!! در حالیکه در همه جای دنیای با حداقل حقوق میشه یک زندگی آبرومندانه داشت هزینه های اجاره و خوراک و درمان و پوشاک را به راحتی داد و پس اندازه هم کرد و حداکثر حقوق نهایتا 5 برابر کف حقوقی هست!!!!!!!!!
کارگر جماعت حقوقش هر چقدر بیشتر بشه بیشتر ... میندازه حقشون هست چون خیلی واسه کارفرما کم کاری میکنن
کسی میدونه نمایندگان کارگران رو کی انتخاب کرده؟ حقوقشون ماهی چنده؟
دوست عزیز در مجموعه ای که ما کار می کنیم و چرخ های اقتصاد مملکت را می چرخانیم 10 تا 12 ساعت کار می کنیم با شرایط سخت با این حقوق در ضمن اینم بدون که در این مجموعه صد درصد کارگران از دیپلم تا دکترا هستند فکر نکن با سوادا فقط تو ادارات دولتی هستند و کارمندند در ضمن کارمندان اکثرا شریف و زحمتکش هستند ولی من کسانی شان را سراغ دارم که ساعت 13 منزل تشریف دارند ولی ما ساعت 7 میریم سر کار و 6 برمی گردیم خانه
بهترین کار مهاجرته.... مهاجرت.... مهاجرت
توکشوری ک دم ازعدالت علی میزنه اخه کجاش عدالته این حقوق ،قیمت اجناس وتورم سربه فلک کشیده اماحقوق کارگربخوراماتوروخدانمیر واقعاجای تاسف داره اقایان مسئولین
"درصد" در علم ریاضیات عموما برای عدد های کمتر از 1 کاربرد دارد . برای تعیین حقوق کارگران نیاز به درصد نیست بلکه باید ضریب تعیین شود . ضریب در علم ریاضات معمولا عددی بیشتر از یک هست . بطور مثال میگیم نرخ دلار 10 برابر شد یا ریال 10 برابر ضعیف تر شد این یعنی کارگر 10 برابر فقیر تر شد ! خیلی خجالت اوره که برای افزایش حقوق کارگر بااین شرایط اقتصادی ، " درصد " تعیین میکنند ، سوالی که ذهن ادم را مشغول میکند این هست که 2486555 را چجوری و با چه فرمولی محاسبه مکنند ؟ من درگیر اون 555 ریال اخرش هستم ......
سقف مالیات تعیین شده منطقی نیست.
هر چی اضافه کار بخوای بگیری باید بدی به دولت !!
سقف مالیات رو چرا درست نمیکنن ؟
قشر کارگر قشر ضعیف
با این دوگانه حساب کردن افزایش حقوق ببخشید ولی باید گفت سازمان تامین اجتماعی اشتباه میکنند که حق بیمه رو براساس میزان حقوق دریافت میکنه نرخ حق بیمه رو هم ثابت کنید تا فرقی بین حق بیمه پرداختی نباشه ضمن اینکه اون مقدار حقوقی که از سایر سطوح کسر گذاشتید حرام است
اصلا فکر نکرده کار میکنند این کار تورم ایجاد میکند.
تکلیف کارفرما چیست؟ افزایش بهای تمام شده و در نتیجه تورم مجدد.
تکلیف دیوارها چیست؟
حقوق را هرچه قدر بالا ببرید تورم را نتوانید کنترل کنید میشویم ونزوئلا
در طی بیش از چهار دهه دولت ها بجای ابنکه واقعا به دنبال ارائه یک فرمول مناسب برای اقتصاد باشند با دست کردن به جیب مردم بر ارقام تورم افزوده اند در نظام اقتصادی که تعیین کننده حقوق کارگرش که بخش عظیم اش هیج دخلی به دولت ندارد در واقع دخالت غیر مسئولانه دولت در کاری هست که مسئول تمام تورم و رکود اقتصادی اش ناشی از سیاست های غلط و غلبه مسائل فرا منطقه ای می باشد در آن روی سکه این کارگر و حقوق بگیر ثابت نیست که از این مرحمت دولت بهره می برد بلکه در واقع تولید کننده و واسطه ها هستند که با این مصوبات اجازه گران کردن محصول خود را گرفته اند که در ابن بخش بدلیل اقتصاد بسته و مشتی قوانین گمرگی و دستورات خلق اساعه که مانع رقابت می گردد همان مزد بگیر وقتی حساب کتاب دخل و خرجش را می کند احساس می کند که بازنده این بازی بوده هر سال با افزایش قیمت حقوق مجور گران فروشی را دولت صادر می کند و از آن طزف هم با بستن انواع عوارض و مالیات که بصورت غبر مستقیم ازجیب مصرف کننده بیرون کشیده می شود بار سنگین گرانی و تورم با همین جلسات من در آوردی که بصورت کارشناسی هم اثرات آن بر تورم آن اصلا رو نمی شود خود از عوامل ذاصلی برای به فقز کشیدن اقشار مختلف جامعه است . امروز تمام کار گران بدنبال افزایش حقوق هستند در حالی که هیمن تقاضا باز مجوزی هست که دولت بخود اجازه بدهد وارد قیمت گذار ی دستمزدها بشود تا وقتی که مسیر و تفکر همین باشد دولت با آغوش باز این حرکات را می پذیرد و در موضوع حقوق ودستمزد کارگری دخالت می کند امروز اگر اعتراضی هست نباید به مبلغ دستمزد باشد بلکه باید از دولت خواست مسیر درست اقتصاد را در پیش بگیرد دولت باید بجای شعله ور کردن آتش تورم و انداختن هیزم افزایش دستمزدها بفکر این باشد که بار مسئولیت های خودش را در برابر آنجه که جامعه خیلی بهتر آز او انجام می دهد کمتر بکند با طولانی شدن راه غلط دولت همه بخوبی می دانند که دولت ها در حال و گذشته فقط ادای حامی قشر کارگر را در آورده اند اما در واقع سود اقدامات دولت به جیب واسطه ها می رود و این داستان با این جلسات سالیانه فقط بدرد دلال ها و بعضی تولید کنندگان بخصوص خصولتی خورده است باید مسیر تفکر کارگران عوض بشود تا مسیر اقدامات تورم زا وراحت طلبانه مسئولین عوض بشود
بشتابید در خرداد ماه سرازیر بشید پای صندوق های رای ، حتما درست میشه ،
از پارسال تا الان همه کارفرماها ۲۰۰ درصد افزایش قیمت کالا داشتن ولی واسه کارگری که اگه نباشه باید در اون کارگاهو گل گرفت زورشون میاد البته خدا بزرگه کارگرا هم جبران میکنن
امیدوارم این حرف به گوش اون کسایی که تصمیم گیری در مورد حقوق ۱۴۰۰کردن برسه . خیلی بی وجدان و نامرد هستید .... هیچ توجهی به معیشت و رفاه قشر کار ندارید .
این افزایش حقوق از یک طرف برای قشر زحمت کش کارگر کم است و کفاف هزینه های سرسام آوررا نمیدهد. از طرف دیگر برای کارفرمایان بخش خصوصی این افزایش حقوق زیاد است. نتیجه اینکه باعث تورم زیاد در سال آینده در قیمت اجناس خواهیم بود و بنده خدا کارگر بازهم ارزش حقوقش نصف و نصف خواهد شد. دولتیان، مسولان، وزیران و تمامی تصمیم گیرندگان عزیز و محترم برای یکبار هم که شده این دور تسلسل افزایش حقوق افزایش تورم را قطع کنید کشور به سمت انفجار قیمتها پیش میرود. سال آینده بسیاری از کارگاهها تعطیل خواهند کرد. تولید کننده بیچاره فقط فکر و ذکرش پر کردن جیب دارایی، بیمه و سایر ارگانها است. نوسانات قیمتی هر روزه توان تصمیم گیری را از همه گرفته. همه مردم کشور به نوعی هر روزه در بلاتکلیفی بسر میبرند.
چند ساله که دولت فرمول جدیدی برای افزایش حقوق اختراع کرده و هیچ کسی هم بهش توجه نمیکنه، نمایندگان کارگری هم صداشو در نمیارن!!! توجه کنید این 39 درصد افزایش که منت گذاشتن و اضافه کردن برای حداقل بگیرها هست یعنی یک درصد جامعه کارگری که تسال بعد میخوان مشغول به کار بشن!!! برای 99 دیگه که بیشتر از یک سال سابقه کار دارن میزان افزایش همون 26 درصد هست به اضافه یک پایه ثابت که جمعا شاید به 30 درصد هم نرسه، منتها این جماعت به اسم 39 درصد افزایش حقوق سر و صدا راه میندازن و ادعا میکنن سال بعد حقوق رو خیلی خیلی اضافه می کنیم!!!!
درود بر کارگر باشرف ایرانی که بدتر از بردگان اهرام مصر در حال زندگی کردن در مملکت گل و بلبل با مسئولین کاردان و بالیاقت و خدا ترس !!!!! میباشد .... ای مسلمانان چه کسی میتواند جواب سوالات من و امثال منو بدهد .....
1- ایا فرقی بین کارگر متاهل و مجرد نیست و ایا حق اولاد 200 میباشد یعنی یک بچه در هر سنی انقدر خرج دارد ؟؟ یعنی زنان کارگران هم با هوا زنده اند ؟؟ مهمان ندارند؟؟ کرایه خونه نمیدن؟؟ پوشاک نمیخان ؟؟ سفر نمیخان ؟؟ تفریح نمیخان؟؟ سرپناه و خونه نمیخان؟؟ ماشین نمیخان؟؟ اصلا باید زنده بمونن یانه؟؟
2- چرا با در نظر گرفتن سبد معیشتی خانوار که بالای 10 ملیون میباشد حقوق کارگر 2500 میشود ؟؟؟
3-ایا مسئولین مملکت از یه کارمند دولت گرفته تا وزرا و رئسا کسی میتواند با این حقوق زندگی کنند؟؟
4- ایا مسئولین مملکت ما از انصاف بهره ای برده اند؟؟
5-ایا کارفرمایی که تمام اجناس خودرو با دلار به مردم میفروشد نباید حقوق کارگر را با دلار و یا حداقل معادل ان پرداخت کند؟؟ در کدام کشور حقوق کارگر حدود 150 دلار در ماه میباشد؟؟
6- ایا کارگر تحصیل کرده که به خاطر عدم رعایت حق و انصاف و پارتی بازی در تمام ارگان های مملکت مجبور به کارگری شده نباید مزایایی داشته باشد؟؟به همون خدایی که فراموشمون کرده من جایی کار میکنم که علاو بر خودم حدود 80 درصدشون لیسانس رشته های فنی دارند و از سواد هم بهتر از مدیرها و مهندس های پارتی دار و حق کش میباشند !!
7-ایا این مملکت مملکت شهدا نیست ؟؟ ایا این مملکت همان مملکت اسلام است؟؟ ایا ما قوه قضایی نداریم؟؟ ایا نهاد های ناظر نداریم؟؟ ایا مجلس نداریم؟؟ اگه همه رو داریبم پس چرا وضع ما اینه چرا کسی به داد ما نمیرسه ؟؟؟ من و بسیاری از هم سن و سالهای من که به هیچ چیز و هیچ کس اعتماد و اتقاد ندارن و فقط به خاطر مسئولین میباشد بترسید از خدا البت اگه بهش اعتقاد دارین.........................
درود بر کارگر باشرف ایرانی... ای مسلمانان چه کسی میتواند جواب سوالات من و امثال منو بدهد .....
1- ایا فرقی بین کارگر متاهل و مجرد نیست و ایا حق اولاد 200 میباشد یعنی یک بچه در هر سنی انقدر خرج دارد ؟؟ یعنی زنان کارگران هم با هوا زنده اند ؟؟ مهمان ندارند؟؟ کرایه خونه نمیدن؟؟ پوشاک نمیخان ؟؟ سفر نمیخان ؟؟ تفریح نمیخان؟؟ سرپناه و خونه نمیخان؟؟ ماشین نمیخان؟؟ اصلا باید زنده بمونن یانه؟؟
2- چرا با در نظر گرفتن سبد معیشتی خانوار که بالای 10 ملیون میباشد حقوق کارگر 2500 میشود ؟؟؟
3-ایا مسئولین مملکت از یه کارمند دولت گرفته تا وزرا و رئسا کسی میتواند با این حقوق زندگی کنند؟؟
4- ایا کارفرمایی که تمام اجناس خودرو با دلار به مردم میفروشد نباید حقوق کارگر را با دلار و یا حداقل معادل ان پرداخت کند؟؟ در کدام کشور حقوق کارگر حدود 150 دلار در ماه میباشد؟؟
5- ایا کارگر تحصیل کرده که به خاطر عدم رعایت حق و انصاف و پارتی بازی در تمام ارگان های مملکت مجبور به کارگری شده نباید مزایایی داشته باشد؟؟ من جایی کار میکنم که علاو بر خودم حدود 80 درصدشون لیسانس رشته های فنی دارند و از سواد هم بهتر از مدیرها و مهندس های پارتی دار و حق کش میباشند !!
6-ایا این مملکت مملکت شهدا نیست ؟؟ ایا این مملکت همان مملکت اسلام است؟؟ ایا ما قوه قضایی نداریم؟؟ ایا نهاد های ناظر نداریم؟؟ ایا مجلس نداریم؟؟ اگه همه رو داریبم پس چرا وضع ما اینه چرا کسی به داد ما نمیرسه ؟؟؟ ...............
منتقدان دائما از معضل فساد سیستمی اقتصادی در ایران میگویند، یکی از نشانه های یک جامعه پویا و سالم توانایی کار و تولید ثروت حلال و مفید و مولد است، نشانه این کار و تولید ثروت حلال و قانونی، یکی اش همانا توان مالیات دادن و مالیات ستانی است، کار و درامد قانونی و مکفی بایست منجر به مالیات شود، از آنجا سقف معافیت مالیاتی ایران بسیار پایین است یعنی 48 میلیون تومان برابر نرخ دلار 24 هزار تومانی روز، میشود 200 دلار/ با این وجود اکثریت جمعیت 14 میلیون نفری کارگری رسمی ایران (قطعا میلیون نفر غیر رسمی و با حقوق به مراتب کمتر هستند!) بر اساس قانون مالیات ایران از دادن مالیات معاف هستند! چونکه بقدری حقوقشان پایین است شامل مالیات نمیشوند/ معنی دیگر این حقیقت اینست :
1- لااقل ده میلیون نفر دارمدشان زیر خط فقر است
2- دولت از گرفتن مالیان از ده میلیون نفر محروم است! چون بخاطر نفوذ و لابی کارفرمایان اجازه نمیدهد درآمد کارگران بیشتر 4 میلیون تومان در ماه بشودف در نیتیجه خود حاکمیت و دولت از درامد عظیم مالیاتی محرم شده صرفا بخاطر اینکه سرمایه دارهای بخش خصوصی قادرنددهها سال همچنان جلوی افازیش حقوق کارگران به بالای خطر مانع شوند/
3- عوارض و مصائب اقتصادی و اجتماعی... زیر خط فقر حقوق کارگران، به نفع سرمایه داان و استثماگران بخش خصوصی است و به ز یان درامد مالیاتی حاکمیت/دولت و همچنین ضعف در موتور گردش مالی و بازار مصرف و قدرت خرید بزرگترین جمعیت کشور و متعاقبش پایین بودن GDP و تولید و درامد ناخالص داخلی شده و اجازه نمیدهد اقتصاد ایران 85 میلیون نفری به اندازه حتی کشوری مثل ترکیه بشود چه برسد به کره جنوبی!

پایین بودن حقوق کارگران منجر معضلاتی نظیر رانت و اختلاس، اما مسئله فرار مالیاتی
فایل اینترنتی موجود از است متن چند روز پیش در برنامه تلویزیونی ایران ، گفتند در ایران 120 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی
است.
اگر مثلا پایه حقوق کارگران طوری تنظیم شود که همه شان بالای 48 میلیون تومان درامد سالانه داشته باشند و متوسط از هر کارگر فقط 500 هزار تومان بگیرند در 14 میلیون کارگر رسمی ضرب شود چقدر موجب افزایش درامد مالیاتی دولت میشود؟
منتقدان دائما از معضل فساد سیستمی اقتصادی در ایران میگویند، یکی از نشانه های یک جامعه پویا و سالم توانایی کار و تولید ثروت حلال و مفید و مولد است، نشانه این کار و تولید ثروت حلال و قانونی، یکی اش همانا توان مالیات دادن و مالیات ستانی است، کار و درآمد قانونی و مکفی بایست منجر به مالیات شود، از آنجا سقف معافیت مالیاتی ایران بسیار پایین است یعنی 48 میلیون تومان برابر نرخ دلار 24 هزار تومانی روز، میشود 200 دلار/ با این وجود اکثریت جمعیت 14 میلیون نفری کارگری رسمی ایران (قطعا میلیونها نفر غیر رسمی و با حقوق به مراتب کمتر هستند!) بر اساس قانون مالیات ایران از دادن مالیات معاف هستند! چونکه بقدری حقوقشان پایین است شامل مالیات نمیشوند/ معنی دیگر این حقیقت اینست :
1- لااقل ده میلیون نفر دارمدشان زیر خط فقر است (میلیون ها نفر کارگر غیر رسمی که حتی پایه قانون کار هم حقوق و مزایا نمی گیرند!)
2- دولت از گرفتن مالیان از ده میلیون نفر محروم است! چون بخاطر نفوذ و لابی کارفرمایان اجازه نمیدهد درآمد کارگران بیشتر 4 میلیون تومان در ماه بشود، در نتیجه خود حاکمیت و دولت از درآمد عظیم مالیاتی محروم شده صرفا بخاطر اینکه سرمایه دارهای بخش خصوصی قادرند دهها سال همچنان جلوی افزایش حقوق کارگران به بالای فقر مانع شوند
3- عوارض و مصائب اقتصادی و اجتماعی... زیر خط فقر حقوق کارگران، به نفع اقلیت سرمایه داران و استثماگران بخش خصوصی است (همان اقلیتی که در پشت نقاب کارآفرین پنهانند!، همانهایی رانتهای عظیم دلاری میگرند و ارز کشور خارج میکنند و بزار سیاه و احتکار راه میاندازند! زندگی قارونی به نمایش میگذارند!، همانهایی که یک درصد نیستند و ثروت عمده کشور میبلعند و هیچگاه اجازه نمیدهند در رسانه ها صدای مخالفی برسد / در همه جا لابی و نفوذ دارند!) و به زیان درآمد مالیاتی حاکمیت/دولت و همچنین ضعف در موتور گردش مالی و بازار مصرف و قدرت خرید بزرگترین جمعیت کشور و متعاقبش پایین بودن GDP و تولید و درامد ناخالص داخلی شده و اجازه نمیدهد اقتصاد ایران 85 میلیون نفری به اندازه حتی کشوری مثل ترکیه بشود چه برسد به کره جنوبی!

پایین بودن حقوق کارگران منجر معضلاتی نظیر رانت و اختلاس، اما مسئله فرار مالیاتی
فایل اینترنتی موجود از است متن چند روز پیش در برنامه تلویزیونی ایران ، گفتند در ایران 120 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی
است.
اگر مثلا پایه حقوق کارگران طوری تنظیم شود که همه شان بالای 48 میلیون تومان درآمد سالانه داشته باشند و متوسط از هر کارگر فقط 500 هزار تومان در ماه (6 میلیون تومان در سال) بگیرند در 14 میلیون کارگر رسمی ضرب شود چقدر موجب افزایش درامد مالیاتی دولت میشود؟
دوست وهمکار کارگر عزیز زیاد فکرشا نکن خودشون با حقوق 15 الی 30 میلیونی با افزایش 25 درصدی ببین چی میشه ان وقت باید هم برا توی کارگر بگن 39 درصد زیاده چون اقایان اول خودشان را مد نظر دارن وبه توی کارگر اصلا فکر نمی کنن
بدبخت کارفرما که باید جور تصمیمات غلط دولت را بکشد
وای دمتون گرم حالا میتونم با این افزایش حقوق صاحب همه چی بشم
یه سوال چرا رسمیها حق سفر حق تولید وصدها مزایای دیگر دارند .اما کارگر پیمانکارالبته با معذرت (مثل برده کار می کنه) هیچ مزایایی ندارند .این درصدی هم که اضاف شده برای گرانیهای بعداز عید هست.پس چیزی برای پس انداز نمی مونه .یک کارگر چقدر کار کنه پراید ۱۱۰ میلیونی بخره یا مسکن مهر های فرسوده ۵۰۰ میلیونی .
من سال ۹۴ بازنشسته شدم
حکم حقوقم در فروردین ۹۹
هزار تومان۹۲۰۰ است
اما فیش حقوقی و دریافتی
هزار تومان ۷۶۰۰ میباشد
کجا مراجعه کنم
باقی حقوقم را از چه ارگانی مطالعه کنم
متشکرم
تورم را کنترل کنید واویلاست
فرقی بحال ما نمیکنه وقتی حقوق افزایش پیدا میکنه کالا ها هم گرون میشه چون کارفرما برای پرداخت حقوق کارگران راهی جز افزایش قیمت نداره و در اصل افزایش حقوق باعث گرونی بیشتر میشه و....
اقای دولت شما حقوقو ماهیانت بالای ۵۰ میلیونه صدات در نمیاد ما که کارگر ساده هستیم کار باشه میریم نباشه نمیتونیم بریم.چرا فکر ما ها نیستین خوب یه حوقوی تعیین کنین مثلا ماهی یه میلیون به کارگر ساده چهار پنج نفری بدین تا بتونه کرایه خانه و خرج و خوراکشو برسونه.مگه ما درامدمون بیش از بیست میلیونه که اصلا نمیشه توسال .چقدر باید سالی ۴ یا ۵ میلیون اگه بتونیم پس انداز کنیم تا بتونیم خونه بگیریم .اقای دولت شما یه حسابی بکنین ما همون طوری میخوریم میپوشیم.اخه این انصافه.تو این تورم ها تو این گرونی ها به ملت کارگر ساختمانی بیچاره فشار بیاریم ظلم کنیین.پراید ۵ تومنی شده ۱۲۰ تومن اخه من کارگر ۴۰ سال باید پس انداز کنم تورم نباشه تا بتونم یه ماشین داغون ایرانی بگیرم.اخه چه خبره مریضی هست کرایه خونه خوردو خوراک پوشاک خرج های اضافی خرج تحصیل بابا فکری کنیین شما مثلا منتخب همین مملکتین
دولت محترم واقعا باحقوق ۲۵۰۰۰۰۰تومانی میشه زندگی کرد با این همه گرونی هاتون همتون درنازنعمتین دردمردمو نمیفهمین سواره خبرازپیاده نداره
این افزایش حقوق کاری از پیش نمیبره فقط گرونی را بیشتر میکنه.وارزش پس انداز مردم را کمتر.وقتی تامین اجتماعی ۳۹درصد مگذاره رو حقوق اونی که کار آزاد داره هم همین کارو میکنه اونی که تولید میکنه هم رو جنسش میذاره.فرض برمثال نقاش ساختمانی که متری ۳۵ کارمیکرده الان متری۵۰ تومن کار میکنه وهمون۳۹ درصد را میذاره رو کارش
مردم دارن زیر بار تورم خفه میشن
کشتین مارو...
کارگر یعنی بیچاره یعنی بدبخت یعنی فقر بی کسی یعنی مستاجر و خیلی چیزای دیگه کی به فکر ماست
دراین شرایط گرانی اگر حقوق کارگر ۱۰ملیون تومان هم باشه بازم زیر خط فقره چه برسد به ۳ملیون فقط کرایه خانشو میده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل