بازدید 4902

لزوم خروج نظامیان بیگانه از عراق قبل از گفتگوهای ملی

یک عضو ائتلاف الفتح عراق تاکید کرد که ثبات و استقلال کشور و به تبع آن انجام گفت‌وگوی ملی بدون اخراج نظامیان بیگانه امکان پذیر نیست.
کد خبر: ۱۰۴۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵ 12 March 2021
به گزارش تابناک به نقل ازفارس، عضو ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق تاکید کرد که هر گونه گفت‌وگوی ملی در عراق قبل از اخراج نظامیان بیگانه از این کشور بی فایده است.

«محمد ابراهیم» در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه گفـت: «پارلمان عراق به اخراج نیرو‌های خارجی از عراق رای داد و این اتفاق نظر دولت را ملزم به اجرای مصوبه پارلمان می‌کند».

وی افزود: «حضور نیرو‌های خارجی در عراق چیزی جز تحریک مردم و نقض حاکمیت این کشور نیست و برای اخراج آن‌ها اجماع ملی وجود دارد».

این عضو پارلمان عراق در واکنش به دعوت اخیر نخست وزیر عراق به گفت‌وگوی ملی در عراق گفت: «هر گونه گفت‌وگوی ملی قبل از خروج نظامیان بیگانه از عراق و ایجاد استقلال و ثبات اجتماعی و اقتصادی بی فایده است».

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق به دنبال سفر اخیر پاپ به این کشور از لزوم انجام گفت‌وگوی ملی در عراق گفت و درباره حضور نظامیان بیگانه در عراق هم تاکید کرد که گفتگو‌های راهبردی با آمریکا در این زمینه ادامه دارد.

آمریکا دی ماه سال پیش در اقدامی تروریستی سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس الحشد الشعبی را به همراه نیرو‌های همراه آن دو در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داد و به شهادت رساند. پارلمان عراق در واکنش به این اقدام، طرح اخراج نظامیان آمریکا از این کشور را به تصویب رساند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی