بازدید 13357

افشای فایل مکالمه ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات

رسانه‌های آمریکا به فایل صوتی جدیدی دست یافته‌اند که از فشار «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بر مسئولان تحقیقات انتخاباتی در ایالت «جورجیا» برای تغییر نتیجه انتخابات حکایت دارد.
کد خبر: ۱۰۴۰۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۱ 12 March 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، طبق گزارش رسانه‌های آمریکا این فایل صوتی مربوط به مکالمه تلفنی ترامپ با مسئول اصلی بررسی ادعا‌های انتخاباتی در دفتر وزیر امور داخلی ایالت جورجیا است و نشان‌دهنده میزان فشار او روی مسئولانی است که مأمور تحقیق در خصوص ادعا‌های تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۰ شده بودند.

ترامپ در این مکالمه تلفنی می‌گوید: «من در جورجیا برنده شدم، این را از خیلی جا‌ها می‌دانم. مردم هم این را می‌دانند که یک اتفاقی افتاد. اتفاق بدی افتاد.»

این مکالمه تلفنی مربوط به ۲۳ دسامبر ۲۰۲۰ است.

«فرانسس واتسون»، مسئول تیم تحقیقات انتخاباتی در دفتر وزیر امور داخله جورجیا درباره این مکالمه با ترامپ گفته است: «همان‌طور که در همان تماس هم گفتم، این اتفاق غیرمنتظره بود. از اینکه می‌دیدم وقت گذاشته تا این کار را انجام بدهد، شوکه شده بودم.»

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در مکالمه مذکور از دیگر ایالت‌های جنوبی آمریکا که توانسته «جو بایدن» را شکست دهد اسم می‌برد و بعد می‌پرسد که چطور می‌شود در جورجیا برنده نشده باشد. او علاوه بر این از واتسون می‌خواهد امضا‌های روی برگه‌های رأی را چک کرده و آن‌ها را با امضا‌های مربوط به چند سال قبل مطابقت دهند.

ترامپ می‌گوید: «اگر با امضا‌های دو تا چهار سال قبل مطابقت بدهید می‌بینید که امضا‌ها کاملاً فرق دارند. ولی وقتی که پاسخ دست شما دریافت شود، از شما تقدیر خواهد شد.»

ترامپ همچنین خطاب به واتسون می‌گوید: «می‌دانید، شما الان مهم‌ترین وظیفه را در کشور به عهده دارید. چون اگر در جورجیا برنده شویم... اگر ما برنده شویم، شما دو تا برد خواهید داشت.»

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نوامبر سال ۲۰۲۰ برگزار شد. ترامپ نتیجه این انتخابات را به «جو بایدن»، رقیبش از حزب دموکرات واگذار کرد، اما نتیجه انتخابات را نپذیرفت و گفت که در انتخابات تقلب صورت گرفته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر