بازدید 6827
۱
معاون سپاه قدس:

نگاه سیاسی در حوزه اقتصاد، آفت بزرگ کشور است

معاون اقتصادی سپاه قدس و وزیر پیشین با بیان اینکه باید حل مشکلات اقتصادی کشور و مردم در اولویت باشد، گفت: نگاه سیاسی در حوزه اقتصاد، آفت بزرگ کشور است.
کد خبر: ۱۰۴۰۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۹ 12 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سردار «رستم قاسمی» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان مرکزی در اراک افزود: اصل و بنیان برجام نرمش قهرمانانه‌ای بود که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید فرمودند.

وی بیان کرد: اینکه در برجام چه نوشته شد، درست بود یا غلط، تمام شده است و معاهده بین‌المللی برجام امضا شد، اما ایران همه تعهدات خود را به صورت مو به مو انجام داد.

وزیر پیشین نفت گفت: قبل از مذاکره بیان می‌شد که ایران به دنبال تنش زایی است و به همین دلیل اجازه مذاکرات داده شد و در این راستا روز‌ها و ماه‌ها وقت گذاشته شد تا برجام امضا شود، اما آمریکایی‌ها خیلی راحت از برجام کنار رفتند و آن را زیرپا گذاشتند.

قاسمی افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز در سخت‌ترین تحریم‌های مالی قرار دارد و نمی‌تواند منابع مالی خود را در دنیا برای اداره زندگی مردم جابه‌جا کند و این را باید قضاوت کرد.

وی ادامه داد: تحریم‌های آمریکا ظلم بزرگی به مردم ایران است و کشور نمی‌تواند منابع مالی خود را جابه‌جا کند.

معاون سپاه قدس با بیان اینکه اقتصاد ایران در ایستگاه امروز شرایط خوبی ندارد، گفت: مهمترین چالش کشور موضوع اقتصاد است که منشاء بسیاری از مشکلات اجتماعی، آموزشی و فرهنگی کشور نیز به همین حوزه مربوط می‌شود.

قاسمی افزود: اگر ریل اقتصاد کشور درست شود سایر موضوعات و مسایل کشور نیز گره‌گشایی می‌شود.

وزیر پیشین نفت با اشاره به خدمات کشور در دوران دفاع مقدس گفت: هدف از ایجاد قرارگاه خاتم در دوران پس از جنگ تحمیلی، استفاده از نیروی انسانی توانمند کشور با امکانات و تجهیزات باقی مانده از دوران جنگ برای بازسازی و سازندگی کشور بود.

قاسمی بیان کرد: در آن دوران بسیاری از کشور‌های دنیا به قصد منفعت طلبی برنامه‌هایی برای بازسازی کشور داشتند، اما این باور در کشور ایجاد شد که بدون دخالت بیگانگان کشور بازسازی شود و طرح‌های بزرگی اجرا شد.

وی ادامه داد: ایران با وجود مرز‌های طولانی دریا، پس از دوران دفاع مقدس تنها چند بندر کوچک داشت که قبل از انقلاب توسط خارجی‌ها ساخته شده بود، اما باتلاش‌های صورت گرفته، پارس جنوبی شاید به عنوان بزرگترین پایتخت انرژی دنیا و بزرگترین بندر خاورمیانه در حوزه پتروشیمی با تولید فرآورده‌های متنوع توسط ایرانیان ایجاد و پس از آن سایر بنادر به صورت ۱۰۰ درصد ایرانی ساخته شد.

معاون سپاه قدس گفت: در حوزه نفت در سال‌های ۹۰ و ۹۱، ایران با شدیدترین تحریم‌ها به بهانه فلج کردن اقتصاد روبرو بود و در آن زمان وابستگی وزارت نفت به شرکت‌های خارجی زیاد بود و بسیاری از تجهیزات از خارج از کشور وارد می‌شد که جلوی آن گرفته شد.

قاسمی اظهارکرد: روز‌های سختی بر کشور حاکم بود، اما تغییر سبد بنزین کشور صورت گرفت و ۲ هزار و ۵۰۰ جایگاه سی ان جی در کشور ساخته شد و طرح توسعه کمی و کیفی در تمام پالایشگاه‌های کشور اجرا شد.

وی با اشاره به شخصیت شهید سپهبد قاسم سلیمانی بیان کرد: فردی مانند شهید سلیمانی با همه ویژگی‌ها و ابعاد در کشور کمتر وجود دارد و این شهید بزرگوار یک دیپلمات هنرمند بود و زندگی ایشان در یک نوشتار زیبا به یادگار مانده که می‌تواند در آینده و مکتب مدیریتی کشور تاثیرگذار باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نگاه نظامی به اقتصاد چطور؟ بلایی که بر سر اقتصاد ایران آوردید و یک برند در منطقه نداریم که ارزش رقابت با بقیه داشته باشه. همه شده رانت و بدون رانت زنده نمیمانند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر