بازدید 9269

بازدید سرزده از کشتارگاه‌های مرغ اطراف تهران

معاون تعزیرات حکومتی کشور و سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: این سازمان علاوه بر اینکه وظیفه رسیدگی و اجرای حکم را برعهده دارد وظیفه قانونی و شرعی خود می‌داند تا به راه اندازی گشت‌های مشترک به همراه دستگاه‌های نظارتی اقدام کند.
کد خبر: ۱۰۴۰۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 11 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سرابیان در بازدید سرزده بامداد امروز ۵ شنبه از کشتارگاه‌های مرغ اطراف تهران که توسط گشت مشترک تعزیرات حکومتی کشور، دادستانی تهران و سازمان جهاد کشاورزی تهران انجام شد با اشاره به اینکه گشت‌های خود را درمبادی تولید و توزیعی متمرکز کرده ایم افزود: این نظارت‌ها از ۱۵ اسفند بطور ویژه آغاز شد و تا پایان ماه مبارک رمضان نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در موضوع توزیع؛ نظارت کافی وجود ندارد که موجب بروز مشکلات، باوجود فراوانی تولید مرغ شده است.

سرابیان گفت: با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد و در چند روز آینده نتایج پرونده‌ها اعلام خواهد شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: سامانه توزیع باید در کشور اصلاح شود و نظارت‌ها باید مستمر باشد.

جعفری نسب مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: بعد از بررسی‌ها که از چندین کشتارگاه انجام شد و عوامل اصلی گران فروشی و مشکلاتی که در توزیع و نظارت وجود دارد نشان می‌دهد مرغداری‌ها باید مرغ را به نرخ مصوب ۱۴۱۰۰ تومان به کشتارگاه‌ها عرضه کنند که این اجرا نمی‌شود که علت اصلی آن نبود صدور فاکتور از جانب مرغداریهاست و کشتارگاه‌ها هم باید از مرغداری‌ها درخواست فاکتور کنند.

وی افزود: ما باید براساس قیمت‌های مصوب عمل کنیم و غیر از آن بعنوان تخلف محسوب می‌شود و بیشتر مرغداری ها، نهاده‌های دامی با ارز دولتی دریافت کردند و موظف هستند مرغ را به کشتارگاه‌ها ارائه دهند در غیر این صورت بعنوان با ان‌ها به عنوان گران فروش برخورد خواهد شد.

وی درباره تخلفات در کشتارگاه‌ها هم گفت: در برخی از کشتارگاه‌ها قطعه بندی مرغ انجام می‌شود و در بعضی از سردخانه کشتارگاه ها، مرغ دپو شده است که نباید این طور باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران گفت: نیاز روزانه مرغ در استان تهران حدود ۱۲۰۰ تن است که در اسفند به ۱۵۰۰ تن هم می‌رسد.

وی افزود: تنها ۸ درصد نیاز مرغ استان در تهران تامین می‌شود و مابقی وابسته به استان‌های دیگر است، ولی طبق آمار، میزان جوجه ریزی نسبت به ماه‌های گذشته حدود ۵ درصد بیشتر است.

فصاحت گفت: مشکل فعلی بازار مرغ، بیشتر در انتقال از استان‌های دیگر است و البته برخی از تصمیمات ستاد تنظیم بازار، باید هماهنگ اتخاذ شود و استان‌ها نباید مجزا تصمیم بگیرند.

وی در مورد عرضه مرغ منجمد هم گفت: ما توان تزریق روزانه ۵۰۰ تن مرغ را در استان تهران با قیمت کیلویی ۱۵ هزار تومان داریم و در چند روز گذشته بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن در بازار توزیع شده است و در صورت نیاز تا ۵۰۰ تن هم توزیع خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تهران گفت: مشکل اصل گرانی مرغ در چند روز گذشته بدلیل تصمیمات غیر هماهنگ استان‌هایی بوده است که مرغ مازاد داشتند.

وی افزود: پیش بینی می‌کنیم در هفته منتهی به پایان سال مشکل مرغ رفع شود و برای ماه مبارک رمضان به شکل عمده در استان تهران برطرف خواهد شد ضمن اینکه یک برنامه مستقل برای تهران در نظر گرفتیم که بتوانیم مرغ مورد نیاز آن را زنجیره‌ای در برنامه‌ای تهیه کنیم که خیلی وابسته به استان‌ها نباشد.

فصاحت گفت: عرضه گسترده مرغ در دو میدان بهمن و پیروزی عرضه می‌شد که یک میدان جدید در حکیمیه توسط وزارت جهاد کشاورزی اضافه شده است و باید عرضه را در میادین بیشتر کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار