بازدید 61517

آمریکا برای آزادی پول‌های ایران در کره‌جنوبی شرط گذاشت

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر از ایران خواست که ابتدا به پایبندی به توافق هسته‌ای بازگردد و تاکید کرد که واشنگتن از بازگشت به برجام برای گسترش توافق به دیگر حوزه‌ها استفاده خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۴۰۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۸ 11 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، در حالی که مقام‌های جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده‌اند این آمریکا بوده که توافق هسته‌ای را ترک کرده و اکنون نیز آن‌ها باید ابتدا به برجام بازگردند، دولت واشنگتن مجدداََ زیاده‌خواهی‌ها درباره ایران را تکرار کرد.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده بامداد پنجشنبه، بار دیگر از تهران خواست که ابتدا به توافق هسته‌ای پایبند شود و گفت: «اگر ایران به تعهداتش بازگردد، ما هم همان کار را می‌کنیم».

به نوشته کانال شبکه «الجزیره»، بلینکن همچنین گسترش برجام به دیگر موضوعات را نیز تکرار کرد: «ما از آن (بازگشت به برجام) برای ساختن توافقی طولانی‌تر و قوی‌تر استفاده می‌کنیم».

وی با ابراز تأسف از پاسخ منفی ایران برای حضور در نشست غیررسمی گروه ۵+۱ در اروپا برای بررسی بازگشت به برجام، مدعی شد: «به‌نظرم، اکنون توپ در زمین ایران است و باید دید که آن‌ها چقدر [برای بازگشت به برجام]جدی هستند».

وزیر خارجه آمریکا ضمن اشاره به خروج دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق این کشور از توافق هسته‌ای، افزود: «زمانی که ما از توافق خارج شدیم، ایرانی‌ها هم از آن عقب‌نشینی کردند، اما هدف ما این است که ایران را [به پایبندی]به توافق بازگردانیم».

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، بلینکن همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع اموال بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی پرداخته و مدعی شد تا زمانی که ایران به توافق هسته‌ای بازنگردد، این پول‌ها آزاد نمی‌شوند.

چندی پیش، اتاق بازرگانی ایران رقم این پول که در دو بانک کره جنوبی نگهداری می‌شوند را ۸ میلیارد و ۵۰۰ هزار دلار اعلام کرده بود. مقام‌های ایران پیشتر گفته‌اند سئول علاوه بر خودداری از آزادسازی این منابع مالی بابت نگهداری آن‌ها پول هم مطالبه کرده است.

پیشتر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه سئول یک متحد نزدیک برای طرح‌های تحریمی واشنگتن است، تصریح کرد: «ما در حال انجام مباحثاتی با کره جنوبی هستیم. می‌دانم که وزارت خارجه آن‌ها در این باره بیانیه‌ای صادر و تصریح کرده که اموال بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی فقط بعد از مشورت با ایالات متحده آزاد می‌شوند. کره جنوبی نقش مهمی در اجرای تحریم‌ها دارد، نه فقط علیه ایران بلکه علیه کره شمالی».

دولت «جو بایدن» گفته قصد دارد آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام که «دونالد ترامپ» اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از آن خارج شد بازگرداند. واشنگتن از سوی دیگر شرط بازگشت به برجام را عقب‌نشینی ایران از اقدامات جبرانی‌ای عنوان کرده که تهران در واکنش به خروج آمریکا از برجام و محقق نشدن وعده‌های طرف‌های اروپایی در دستور کار قرار داده است.

ایران اخیراً از روز پنج اسفندماه اعلام کرد اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف می‌کند. اقدام ایران در راستای اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی ایران است که شریکان ایران در برجام را به لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، در راستای حقوق مصرح جمهوری اسلامی ایران تحت بند‌های ۲۶ و ۳۶ برجام ملزم می‌کند.

روز چهارشنبه همچنین «پیتر استانو» سخنگوی دفتر سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت اتحادیه اروپا و بورل در حال انجام تماس‌های معمول و فشرده با تمام طرف‌های مرتبط با توافق هسته‌ای هستند تا آن را به مسیر اصلی برگرداند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳۵
بند ناف همه اینها را با دروغ، پررویی و پیمان شکنی بسته اند. ترامپ و بایدن هم فرقی ندارد
عجب داستانی شده این ادامه برجام!
به نظر من تحریم ها لغو نمیشه
حق با ایران است اما انها درست میگویند
ایران بایدباقدرت دربرابرزورگوییهای آمریکا بایستد.
ما پوزه آمریکا را به خاک میمالیم .!!!!!!!!!!!
ببینید پدرش رو دراوردیم
انچه گفته که کره متحد بی چون و چرای آنهاست باید در توسعه روابط اینده کره جنوبی را حذف کرد
سلام
غرب به خصوص آمریکا از مذاکرات با ایران دو هدف دارند:
1- شکستن قبح مذاکره با غرب
2- به دست آوردن امتیازات با کمترین هزینه.
هدف در مذاکرات هسته ای دسترسی به فعالیت های مخفی هسته‌ای ایران بود، که با تصویب و اجرای برجام به جزئیات بیشتر با کمترین هزینه و متوقف کردن آن نائل شدند. لغو تحریم ساخته و پرداخته ذهنی مذاکره کننده ایرانی بود که ربطی به برجام ندارد. مقامات محترم غربی این مورد را کاملا واضح بیان میکنند ولی رسانه ها و مسئولین ما به خاطر توجیح قاف خود ، موضوع را طور دیگری که ساخته و پرداخته ذهنی خودشان است بیان میکند ولی خجالت نکشند موضوع را درست بیان کنند.
هیچ کشوری بدون موافقت آمریکا نمی تواند با ما یا دیگران کار کند این به خاطر شرایط دلار آمریکا است که بعد از جنگ برای آن اتفاق افتاد حالا بخصوص کره جنوبی که مثل یکی از ایالات آمریکاست حتی‌چین و روسیه هم خیلی پنهانی و کم با ما کار میکنند دیگه این را که باید فهمیده باشیم یا باید مشکل را با آمریکا حل کنیم یا همین است که هست و باید تکنولوژی هسته ای را تا بمب اتم ادامه دهیم حداقل شاید از این موضوع بترسند و تحریم را شل کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
بمب اتم آخر و عاقبت نداره. می شویم کره شمالی
جمع کنید این بچه بازی رو اول تو اول تو دراوردین کلا برجام و نابود کردن زرم میزنن این همه سختی بکشیم بازم برگردیم یک دیوانه باز بیاد بزنه زیرش بهتر اینه از برجام بیاییم بیرون بالاتر از سیاهی رنگی نیست ما از مدیریت غلط داخل داریم ضربه میخوریم امریکا بهونه هست
تا ببینیم نظر وطن فروشان چیه
این بازی همچنان راه درازی دارد، وتابه مقصدرسیدن مدتهاز مان می برد.
برجام همینه چرا تفسیر غلط میکنین ازش برجام یعنی یه عده رفتن درقبال رفت و آمد به آمریکا و مصونیت مالی خود و خانواده تمام اختیارات سیاسی و اقتصادی و نظامی کشور رو دادن به به چندتا کشور کلی امتیاز تجاری اقتصادی دادن بهشون ولی در عوض هیچی واسه کشور نگرفتن این آقایون دکتر سیاسی روی قاجاریه رو بااون عهدنامه‌ها و امتیازات تجاری سفید کردن
الان توپ در زمین امریکایی هاست ،هر کی اول از برجام خارج شد ه اول هم به برجام برگردد.
اصرار امریکا برای بازگشت ایران به برجامنشان میدهدکه قطعا امریکا یک حیله و دسیسه دیگری را طراحی کرده و میخواهند بعد از بازگشت ایران به برجام کاری کنند ک بعد از بازگشت ایران دوباره به موضع خارج شدن خودشان بپردازدند و باردیگر از ان خارج شوند بااین تفاوت ک دیگر راه بازگشتی برای ایران باقی نماند
واگرما این خطا را انجام دهیم برای همیشه زیر سلطه یوفشارامریکا چه درزمینه هسته ای چه درزمینه تحریمهاخواهیم ماند ((واگر هر مسئولی ویاهردولتی یا حزبی این خطا را انجام دهد بزرگترین خیانت تاریخ را ب ملت ایران انجام داده است که خیانت ترکمنچای در مقابل آن هیچ است ))
باسلام اصلا نباید به امریکا و کره جنوبی که نوکر بی چون وچرا امریکا هست اعتماد کرد ایران باید با قدرت صنعت هسته ای رو حفظ بکنه بایدن الزایمر داره و خیلی بزدله و بدون اجازه اسراییل اختیاری نداره
اتفاقاً،توپ،توی زمین آمریکا است،زدن این حرفهای مفت که،توپ توی زمین ایران است،فایده ای نداره،آنها خودشان را باخارج شدن از برجام و پشت پازدن به قراردادی که امضاء کرده بودند،در جهان،مفتضح نمودند،حالا هیچ راهی جز برگشت به آن ندارند،باقیش حرف مفته که میزنند.
آخه مرد ناحسابی خودتو گذاشتی سره کار اگه ایران میخواست قبول کنه زمان ترامپ دیوانه قبول میکرد نیازی به تو نبود
چرا دیگه کسی نمیگه مرگ بر امریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
ميليونها بار مرگ بر آمريكا و سياستهاي سلطه گرايانه اش
دولت که با هر چه بالاتر بردن قیمت ولار دستش تو جیب مردم فقط مردم دقیقا نابود میشن خودکفایی و این شعار ها هم چندر غاز ارزش نداره
ان شاالله هیچ پولی که می تواند سوژه فعالیت های پوپولیستی ضد تولید شود هرگز ازاد نشود.این جماعت اگر به ارز مفت برسند به جز حیف و میل رانتی به زور قیمت ارز را پایین می اورند که برای تولیدی که هزینه هایش بالا رفته سم است وقتی ارز گران باشد واردات هیچ چیز توجیه ندارد و این برای تولید عالی است
چقدر ازاین پول توجیب مردم میرود! هیچ
مسولین ایران در داخل کشور با اجرای عدالت و آرام کردن جو
بر هر توطئه ای غلبه خواهند کرد
اگر رئیس جمهور و رئیس مجلس و سران کشور ایران هوشیار
باشندهیچ کشور و قدرتی نمی تواند ملت ایران را تهدید کند
نظری در باره التماس روحانی نداشتید که باعث قلدری بیشتر امریکا شد؟
مردم ایران یادشان نرفته که مقامات فرموده بودند اگر آمریکا از برجام خارج شد ایران نیز متقابلا برجام را آتش بزند اولا به همان مقامات بفرمایید یا حرفی نزنید و مردم مظلوم و ستمدیده ایران را وارد بازیهای عقیده ای و سیاسی نکنید یا اگر حرف میزند دقیقا با محاسبه آینده عمل بکنید دوما عمر نسلی سوخت و خاکستر شد تا کی فقط تحریم است عده معدودی و خاصی از کلمه نحس تحریم برای منافع شخصی خود خون هشتاد میلیون انسان آزاده را داخل شیشه کردند اخه تا کی سوما ما ملت بواسطه همین یک روز خوش در زندگی ندیدیم و به گرسنگی و گرانی و تورم کمرشکن و از همه مهمتر بیکاری عادت کرده ایم و میسوزم و می سازیم چهارماه در کجای دین مبین اسلام عده ای از پرخوری و سیری گردنی باشند و اکثریت گرسنه سر بر بالین بگذارند پنجما ملت از اعمال تحریم و کلمه تحریم کاملا خسته و کوفته شده اند یا کاملا جنگ باشد یا کاملا صلح ششما دشمن کجاست چه کسی دشمن است چندتا دشمن داریم با چه کسی مبارزه کنیم آیا تغییر عقاید و سیاستهای دنیا به ایران سپرده شده است ایا واقعا این اختیارات را تمام و کمال دارید در خانه خودتان عقیده فرزند خودتان را عوض کنید لذا ملت بافرهنگ و مظلوم و ستمدیده ایران به بدترین ملل جهان و کشور عزیزمان ایران به خرابه و ویرانه تبدیل شده است در صورتیکه ایران با منابع عظیم خدادادی و تنوع عظیم درامدی گوناگون در دنیا بینظیر است چرا و به چه علت و تا کجا و تا کی و به چه قیمتی آیا رواست به امید دیدار در پیشگاه خداوند متعال برای پاسخگویی به حق الناس انشاالله و تعالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
چند سال داري؟
نسل سوخته را مي خواهي ببيني يك سر به تاريخ بزن و ميليونها نفر از مردم ايران را كه توسط انگليسها كشته شده اند تما شا كن، نسل سوخته را مي خواهي ببيني يك سر به سوريه و عراق و افغانستان بزن و مردم قد خميده از زير بمبها و تسليحات كشورهاي غربي را تماشا كن، نسل سوخته را مي خواهي ببيني يك سر به يمن و ويراني و كشتا مردم مظلوم اين كشور توسط سلاحهاي آمريكايي و انگليسي را تماشا كن، ضمنا كسي به دنبال تغيير عقايد و سياستهاي دنيا نيست، اين تفكر غلط ساخته و پرداخته غرب پرستان وطني است.
تنها چيزي كه ما مي خواهيم يك كشور ازاد و مستقل است است نه بيشتر
امریکا غلط کرد با کشورهای اروپایی


دوران سلطنت کردن این تروریستها در دنیا تمام شده و به زودی این سربازان پوشکی به خلیج خوکها خواهند رفت ....
مرگ برامریکای جنایتکاروستمگر ومرگ بر رژیم اسراییل. درود بر خامنه ای رهبر مسلمین جهان اسلام.
پولی که توسط اوباش ها اختلاس خواهدشد بهتر بلوکه شود تا به دست یک عده ازخدا بی خبر بیافتد
معلوم نیست چندتاعرب عجم حلقوم شان واکردن برای قورت ان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
معلومه با خودت چند چندي؟
لطفا حقوقدانان پاسخ دهند آیا اقامه دعوی در دادگاه های بین المللی علیه کره بعلت نپرداختن پول نفت ما وحود ندارد؟وچرا ایران تاکنون اقامه دعوی نکرده است؟
هم چوب خوردیم وهم پیاز رو وهم پول رو دادیم !!!! درود واحسن به این همه درایت ومدیریت که در هیچ کجای دنیا هم قبولمان ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
نتيجه اعتماد به دشمن غير از اين نمي شود!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی