بازدید 5550

بسته ۱۹۰۰ میلیارد دلاری بایدن برای نجات اقتصاد آمریکا

پیش بینی می‌شود امروز چهارشنبه شاهد تصویب بسته ۱.۹ تریلیون دلاری کمک اقتصادی در مجلس نمایندگان آمریکا باشیم که این مسئله می‌تواند نخستین برد بزرگ برای رئیس جمهور جدید آمریکا باشد.
کد خبر: ۱۰۳۹۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰ 11 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس به نقل از رویترز، پیش بینی می‌شود مجلس نمایندگان آمریکا امروز چهارشنبه بسته ۱.۹ هزار میلیارد دلاری پیشنهادی کاخ سفید برای کمک به اقتصاد برای مقابله با تبعات شیوع ویروس کرونا را تصویب کند.

در صورتی که اجرای این بسته نهایی شود، نخستین پیروزی بزرگ برای دولت جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا، خواهد بود، چرا که کارشناسان می‌گویند موافقت کنگره در این زمینه می‌تواند رشد خوبی را برای اقتصاد آمریکا به همراه بیاورد.

این بسته اقتصادی که یکی از بزرگ‌ترین بسته‌های اجرا شده در تاریخ آمریکا به شمار می‌آید شامل تخصیص ۴۰۰ میلیارد دلار برای کمک ۱۴۰۰ دلاری مستقیم به بخشی از جمعیت آمریکا و ۳۵۰ میلیارد دلار کمک به دولت‌های ایالتی و محلی است. از طرفی دیگر بخشی از آن هم به واکسیناسیون سراسری در این کشور اختصاص خواهد یافت.

دولت بایدن و حامیان دموکراتش در کنگره گفته‌اند که اجرای این بسته برای اقتصاد کرونا زده آمریکا که تا کنون ۵۲۰ هزار آمریکایی هم جان خود را به خاطر این ویروس از دست داده‌اند، بسیار ضروریست.

جمهوری خواهان مخالف اجرای این بسته هستند و می‌گویند نه تنها اجرای این بسته اقتصادی بسیار پر هزینه خواهد بود، بلکه قرار است در زمانی اجرا شود که آمریکا با بزرگ‌ترین بحران خود در حوزه بهداشت و درمان طی یک صد سال گذشته روبرو است.

منابع آگاه می‌گویند قرار است، پس از تصویب کنگره بررسی‌ها نهایی روی این طرح انجام شده و بعید است تا پیش از روز‌های آخر هفته بایدن آن را امضا کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر