بازدید 5822
هفته آتی؛

اولین دیدار مقامات دولت بایدن با همتایان چینی

شبکه آمریکایی «بلومبرگ» به نقل از منابع آگاه گزارش داد «آنتونی بلینکن» و «جیک سالیوان» در اولین ملاقات حضوری مقامات ارشد آمریکا در دولت بایدن با مقامات پکن، هفته آینده با همتایان چینی خود در آلاسکا دیدار می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۳۹۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶ 10 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، به گفته دو منبع آگاه، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی این کشور هفته آینده با همتایان چینی خود در آلاسکا دیدار می‌کنند.

به گزارش «بلومبرگ»، این دیدار میان «یانگ جیچی» عضو هیئت ویژه حزب حاکم چین و «وانگ ییی» وزیر خارجه این کشور با همتایان آمریکایی خود، عالی‌ترین سطح ملاقات میان مقامات دو کشور از زمان روی کار آمدن دولت بایدن در آمریکا را رقم خواهد زد.

پیشتر روزنامه «ساوت چاینا مورنینگ پست» از برنامه‌ها برای برگزاری چنین ملاقات‌هایی خبر داده بود. «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش گفته بود که وزارت خارجه در حال حاضر برنامه سفر یا ملاقاتی را برای اعلام ندارد.

طبق این گزارش، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین هم از اظهارنظر خودداری کرده بود.

این خبر در حالی است که همزمان با تشدید فشار‌های دولت آمریکا علیه چین، واشنگتن خبر داده که وزرای دفاع و خارجه دولت جو بایدن قرار است به ژاپن، کره جنوبی و هند سفر کنند.

پنتاگون اعلام کرد: «لوید جی آستین وزیر دفاع روز شنبه ۱۳ مارس (۲۳ اسفند) در اولین سفر خارجی خود با مقر فرماندهی ایندوپاسیفیک ایالات متحده در هاوایی و نظامیان آمریکایی، مقام‌های ارشد در کشور‌های ژاپن، جمهوری کره (کره جنوبی) و هند دیدار می‌کند».

طبق اعلام پنتاگون، محور رایزنی وزرای دفاع و خارجه آمریکا در سفر به ژاپن، تقویت ائتلاف واشنگتن-توکیو در منطقه ایندوپاسیفیک با توجه به مساله رقابت بلندمدت با چین است.

آستین و بلینکن قرار است بعد از پایان سفرشان به توکیو، به سئول بروند و در نشست مشترک وزرای دفاع و خارجه آمریکا و کره جنوبی شرکت کنند.

طبق اعلام وزارت دفاع آمریکا، بلینکن و آستین در سفر به سئول بر «تعهد آهنین ایالات متحده به امنیت جمهوری کره (کره جنوبی)» تاکید خواهند کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان