بازدید 11308

رایزنی وزرای دفاع روسیه و ارمنستان درباره قره‌باغ

وزیر دفاع روسیه در تماس تلفنی با همتای ارمنی درباره همکاری نظامی دو کشور و تحولات قره باغ کوهستانی رایزنی کرد.
کد خبر: ۱۰۳۹۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳ 10 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، رسانه‌های روسیه امروز چهاشنبه از تماس تلفنی وزیر دفاع این کشور با همتای ارمنی خبر دادند.

این رسانه‌ها به نقل از وزارت دفاع این کشور گزارش دادند که «سرگئی لاوروف» با «واگرشاک هاروتیان» وزیر دفاع ارمنستان درباره همکاری نظامی بین ایروان و مسکو و اوضاع در منطقه قره باغ کوهستانی رایزنی کرده اند.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، دو طرف طی این تماس تلفنی، در مورد جنبه‌های مختلف همکاری نظامی، فنی و نظامی دوجانیه، اوضاع در مناطقی که نیرو‌های پاسدار صلح روس در قره باغ کوهستانی و مسائل مورد اهتمام طرفین رایزنی کرده‌اند.

روسیه بعد از توافق سه‌جانبه جمهوری آذربایجان و ارمنستان که با وساطت مسکو حاصل شد، نیرو‌های را برای نظارت بر آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی به جمهوری آذربایجان اعزام کرده است. قرار است این نیرو‌ها پنج سال در منطقه قره باغ کوهستانی حضور داشته باشند و به همراه نیرو‌های ترکیه بر آتش بس نظارت داشته باشند.

جنگ قره باغ دوم و شکست ارمنستان در این جنگ باعث متشنج شدن اوضاع سیاسی در این کشور شده است. امروز «نیکل پاشینیان» نخست وزیر امنستان بعد از هفته‌ها فشار، توانست با استناد به رأی دادگاه قانون اساسی این کشور، «اونیک گارسپاریان»، رئیس ستاد نیرو‌های مسلح این کشور را بعد از ممانعت رئیس جمهور این کشور در برکناری او، از سمتش برکنار کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر