بازدید 10000

بیانیه حزب الله درباره سفر پاپ به عراق

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای نسبت به نتایج مثبت سفر اخیر پاپ فرانسیس به عراق ابراز امیدواری کرد.
کد خبر: ۱۰۳۹۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 09 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از المنار، جنبش حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای نسبت به نتایج مثبت سفر اخیر پاپ فرانسیس به عراق برای این کشور ابراز امیدواری کرد.

در این بیانیه آمده است: حزب الله از سفر پاپ فرانسیس به کشور برادر عراق و نتایج مثبت این سفر، به ویژه دیدار وی با آیت الله العظمی سید علی سیستانی تمجید می کند.

حزب الله همچنین بر حمایت کامل خود از مواضع آیت الله سیستانی که بر لزوم کاهش درد و رنج، بی عدالتی، ظلم، فقر، آزار و اذیت های مذهبی و فکری، جنگ ها، اعمال خشونت، محاصره و آوارگی که بسیاری در کشورهای مختلف، به ویژه مردم فلسطین، در سرزمین های اشغالی از آن رنج می برند، تاکید کرده است.

این بیانیه می افزاید: حزب الله معتقد است که عراق طی دو دهه اخیر با درد و رنج‌های فراوان و جنگ‌های متعدد از سوی اشغالگران آمریکایی و گروه های تروریستی مواجه بوده است. ما امیدواریم سفر پاپ فرانسیس به این کشور دروازه‌ای برای بازگشت عراق به ایفای نقش در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی باشد.

حزب الله همچنین نسبت به اینکه این سفر سرآغازی برای تقویت وحدت ملی و تحقق حاکمیت و ثبات عراق باشد، تاکید کرد.

در این بیانیه ضمن تمجید از نقش مهم مرجعیت دینی در ایجاد جبهه علیه اشغالگران، بر مواضع آیت الله سید علی سیستانی مبنی بر لزوم برچیده شدن ظلم و ستم از ملت‌های منطقه تاکید شده است.

گفتنی است که پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، روز جمعه وارد عراق شد و با «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر و «برهم صالح» رئیس‌جمهور این کشور و دیگر شخصیت‌های سیاسی و مردمی عراق دیدار و گفتگو کرد.

وی روز شنبه هم با آیت‌الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر جهان تشیع در نجف اشرف دیدار کرد.

پاپ فرانسیس روز یکشنبه با رئیس، نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق و همچنین رئیس حزب دموکرات کردستان هم دیدار و گفتگو و صبح روز دوشنبه عراق را ترک کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر