بازدید 8249
۷
از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری مطرح شد

توضیح درباره مساله انحلال جمعیت امام علی(ع)

معاون پژوهش و ترویج قانون اساسی معاونت حقوقی رئیس‌جمهور اعلام کرد که این معاونت در جلساتی که موضوع درخواست انحلال جمعیت امام علی (ع) در دستور آن قرار داشته، حضور نداشته و پس از اطلاع از این تصمیم طی مکاتبات و مذاکرات پیاپی، راهکار حقوقی به وزارت کشور و رئیس‌جمهور و هیأت دولت ارائه و جهت ایجاد فرصت اجرا، پیشنهاد استرداد و یا دست‌کم استمهال در رسیدگی قضایی را داد.
کد خبر: ۱۰۳۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳ 08 March 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، بیژن عباسی، معاون پژوهش و ترویج قانون اساسی معاونت حقوقی رئیس‌جمهور درخصوص درخواست انحلال جمعیّت امام علی (ع) توضیح داد: دستیاری حقوق شهروندی و نمایندگی معاونت حقوقی در شورای ملی توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد مستقر در وزارت کشور، به معاونت پژوهش و ترویج قانون اساسی که مسئولیت آن به عهده اینجانب است، تفویض شده است. در جلسه تیر و مردادماه سال جاری شورای مورد اشاره که به بررسی موضوع انحلال جمعیت امام علی (ع) پرداخته، دعوت‌نامه‌ای از سوی معاونت حقوقی رئیس‌جمهور دریافت نشده است.

وی ادامه داد: معاونت حقوقی موضوع شرکت در جلسات را پیگیری و درخواست ارسال دعوت‌نامه و حضور در جلسات نموده که سرانجام در شهریور ماه این امر میسر شده است. البته چون تصمیمات شورا به اکثریت است و نظر مخالف معاونت مانع از اتخاذ تصمیم نیست.

عباسی گفت: بنابراین معاونت حقوقی، در جلسات شورای فوق که موضوع درخواست انحلال جمعیت در دستور آن قرار داشته، حضور نداشته و پس از اطلاع از این تصمیم طی مکاتبات و مذاکرات پیاپی، راهکار حقوقی به وزارت کشور و رئیس‌جمهور محترم و هیأت دولت ارائه و جهت ایجاد فرصت اجرا، پیشنهاد استرداد و یا دست‌کم استمهال در رسیدگی قضایی را داده است. بدین ترتیب، اعلامات دایر بر موافقت معاونت حقوقی رئیس‌جمهور با درخواست انحلال جمعیت خلاف واقع و ‌بی‌پایه است.

وی افزود: معاونت حقوقی حسب وظیفه خود پس از طرح مشکلات حقوقی درخصوص سازمان مردم نهاد و حتی دیگر اشخاص حقوقی، در وهله اول به دنبال یافتن راهکار حقوقی برای رفع اشکالات مطروحه است و قویّاً معتقد است که از بین رفتن نهادها باید آخرین و دور از دسترس‌ترین اقدام باشد و پیش از آن، همة تلاشها باید معطوف به راهکارهای اصلاحی ناظر به حفظ و بقای نهادهای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷
چرا اینقدر منفعل
خوت فهمیدی چی گفتی ؟؟!!! . ...خب مثل مرد حرفتان را بزنید ...
بفرمایید توجیه!
جمعیت امام علی بیشتر از کمیته امداد کار نکرده باشه کمتر هم کار نکرده در حاشیه شهر مشهد قلعه خیابان بلوار دوم طبرسی و ... خدمات ارزنده ای رو به نیازمندان و فرودستان انجام داده و میده آیا برای کم کاری خودتون و خلا های ایجاد شده که باعث آسیب های زیادی شده فکری دارید ؟!
یک میلیون تومان جایزه میدم هرکی بگه این چی گفت.شما تیتر میزنید توضیح درباره انحلال موسسه آدم فکر میکنه تو این مملکت بالاخره یک جایی مردم را هم بحساب آورد و دلیل انحلال این موسسه را به مردم هم گفت . ولی بازهم همون بازی نخ نمای قدیمی کی بود کی بود من نبودم را اجرا میکنند که واقعا" بهترین روش برای بد نام کردن دموکراسی و تصمیمات جمعی است . که یک سری دورهم جمع میشوند یک تصمیمی میگیرند و هرچقدر هم مردم به دنبال جواب باشند به جای توضیح به مردم فقط تک تک اعلام میکنند که من مخالف این تصمیم بودم ولی نظر اکثریت این بود. حالا شما تا قیامت بگرد دنبال دلیل .
نهاد های مردم نهاد اشخاص حقوقی هستند لذا در صورت انحراف از اساس نامه میتوان با ارشاد ویا تغییر بخشی از مدیریت آنها را در مسیر صحیح قرار داد.حکم انحلال یک نهاد مدنی وجهه خوبی ندارد
هر کس با ما نیست دشمن است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل