بازدید 2155

شیوه جدید برای درمان سرطان خون

به گفته پزشکان، شیوه جدید می تواند بازکننده درهای تازه ای برای درمان بیماران مبتلا به سرطان خون باشد و بتوان از این شیوه برای درمان بیماران مبتلا به سرطانهای ریه و کلیه و امثال آن استفاده کرد.
کد خبر: ۱۰۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۳ 13 June 2010
پژوهشگران در حال طراحی شیوه جدیدی برای درمان سرطان خون با استفاده از عمل پیوند مغز استخوان هستند.
 
واحد مرکزی خبر به نقل از فاکس نیوز ، سرطان خون یکی از بیماری های صعب العلاج است ، درمان این بیماری اغلب مستلزم عمل پیوند مغز استخوان است. پیدا کردن مغز استخوانی که با بدن فرد مبتلا به سرطان خون کاملا منطبق باشد بسیار دشوار است. معمولا اعضای خانواده مناسبترین افراد برای پیوند مغز استخوان هستند اما احتمال اینکه ویژگی های مغز استخوان اعضای خانواده با فرد بیمار یکسان باشد فقط بیست و پنج درصد است. شانس اینکه خصوصیات مغز استخوان افراد دیگر با فرد بیمار انطباق داشته باشد، یک در چهارده میلیون است.

پژوهشگران دانشگاه فلوریدا در حال ازمایشهایی هستند که براساس آن بتوانند از مغز استخوانی برای پیوند مغز استخوان در بیماران مبتلا به سرطان خون استفاده کنند که با خصوصیات مغز استخوانی بیمار فقط تاحدودی انطباق داشته باشد و دیگر انطباق کامل این خصوصیات با بدن فرد دریافت کننده مغز استخوان ضروری نباشد.

بدون استفاده از شیوه پیوند مغز استخوان، بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان خون جان خودشان را از دست می دهند.

اگر ویژگی های مغز استخوان فرد اهدا کننده و فرد بیمار شباهت نداشته باشد، بدن فرد بیمار مغز استخوان دریافتی را پس می زند.

در شیوه جدید ، سلولهای بنیادی از اعضای خانواده بیمار جمع اوری می شود که پنجاه درصد اثر انگشت یا دیگر ویژگی های ضروری انها با فرد بیمار شبیه باشد و در ادامه ، بقیه فرایند پیوند مغز استخوان اجرا می شود.

به گفته پزشکان، شیوه جدید می تواند بازکننده درهای تازه ای برای درمان بیماران مبتلا به سرطان خون باشد و بتوان از این شیوه برای درمان بیماران مبتلا به سرطانهای ریه و کلیه و امثال آن استفاده کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار