بازدید 8291
۷

ماجرای سندخوردن کوه بی‌بی شهربانو به نام نهاد دولتی

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اینکه یک کوه چگونه می تواند برای یک ارگان باشد جای تعجب دارد و سازمان محیط زیست و شهرداری باید نسبت به بازگشت این کوه به میراث و اموال عمومی اقدام کنند.
کد خبر: ۱۰۳۹۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳ 07 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، حجت نظری صبح امروز در نطق پیش از دستور خود با اشاره بر موضوع کوه خواری در کوه بی بی شهر بانو در شهرری گفت: این کوه که نخستین رویداد آن مربوط به دوران ساسانیان است، یکی از مهم ترین آثار محیط زیستی و تاریخی محسوب می شود. متاسفانه با وجود اهمیت کوه بی بس شهر بانو، هیچ نشانی از فضای گردشگری در آن دیده نمی شود و شاهد برداشت سنگ سیمان از آن نیز هستیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه شاهد سند خوردن یک فضای ملی به نام یک نهاد عمومی هستیم و به همین دلیل شاهد برش خوردن و استخراج از کوه نیز هستیم.

نظری عنوان کرد: در پشت کوه برداشت های غلط کارخانه های سیمان در حال انجام است. اینکه یک کوه چگونه می تواند برای یک ارگان باشد جای تعجب دارد. متاسفانه منافع عمومی در این قطعه میراثی لحاظ نمی شود و انتظار می رود با توجه به تاکیدات رهبری مبنی بر جلوگیری از کوه خواری، سازمان محیط زیست نسبت به بازگشت این کوه به میراث و اموال عمومی اقدام کند.

این عضو شورای شهر تهران خطاب به شهرداری تهران نیز تصریح کرد: لازم است تا شهرداری همراه با اداره کل محیط زیست تهران نیز نسبت به تعطیلی این کارخانه ها، اقدام کرده تا از تخریب بیشتر این کوه جلوگیری شود.

نظری افزود: خوشبختانه روز گذشته نیز شاهد ثبت شدن چشمه علی در فهرست آثار کشور بودیم و اگر این اتفاق زودتر رخ می داد، شاهد خشک شدن آن بر اثر احداث خطوط مترو نبودیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۷
ااقای شورای شهر دراین نظام هیچ چیز عجیب نیست اگر درکشورمسیرهاباقانون حرکت میکرد جای عجیب بود
اون مقامی که دستور تراشیدن کوه بی بی شهربانو رو واسه منفعت مالی اش داده شک نکنید برای زن و بچه اش ویزای شینگن خریده است و هیچ دلبستگی به این آب و خاک نداره...
متاسفانه از این دست آدما کم نداشتیم و در آینده هم نخواهیم داشت.
حتما نهادش هم محصول انقلاب است كه نام نبردين
کی به این تخلفات واضح اداره رسیدگی می کنه که دیگه تکرار نشه
شما تواین مملکت از چه چیزهای پیش پا افتاده ای تعجب می کنید،
چرا کسی جلوی کوه خواری و طبیعت و جنگل خواریو نمیگیره چرا هیچ قانونی وجود نداره هیچ کشوری اجازه ی کوه خواری نمیدن کوه و طبیعت و جنگل منابع ملی هستن
اون نهاد انقلابی بوده که اسمش رو نگفتید؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل