بازدید 8487
۱

تهدید و هشدار دیاب: "لبنان در مرز انفجار است"

نخست وزیر موقت لبنان در سخنرانی اشاره کرد: بعد از فروپاشی و نگرانی از عدم حمایت از کشور در برابر خطرات، لبنان به مرز انفجار رسیده است، لبنانی‌ها از بحران اجتماعی خطرناکی رنج می‌برند و هم‌چنان هم در صورتی‌که دولت جدید مورد حمایت به لحاظ سیاسی تشکیل نشود، بحران رو به فزونی است.
کد خبر: ۱۰۳۹۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹ 06 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از سایت النشره، حسان دیاب، نخست‌وزیر موقت لبنان یادآور شد: شرایط اجتماعی رو به وخامت است و شرایط سیاسی روز به روز پیچیده‌تر می‌شود و یک دولت عادی بدون توافق سیاسی نمی‌تواند به مقابله با آن مشکلات بپردازد و چطور دولت موقت می‌تواند به این وضعیت رسیدگی کند. ما به عنوان دولت موقت در انجام وظیفه‌مان کم نمی‌گذاریم و طبق اختیارات قانون اساسی به وظایف عمل می‌کنیم. امروز باید برای تشکیل دولت جدید جهت تکمیل اصلاحاتی که دولت ما آغاز کرده است، تلاش کنیم.

دیاب تصریح کرد: کسانی هستند که می‌خواهند دولت موقت به صورت عادی به کارش ادامه دهد، کسانی هم هستند که از دولت موقت می‌خواهند به شکل موقت عمل کند، دولت تنها به موقت بودن متعهد است. وضعیت موجود چاره‌ای جز عزلت‌گزینی در مقابل من قرار نداده و به رغم عقیده خودم مبنی بر فشار جهت تشکیل دولت، اما شاید به سراغ این راهکار بروم.

نخست وزیر موقت لبنان تاکید کرد: تنها راه حل، تشکیل دولت جدید است، بدون حل بحران مالی امکان حل مشکلات اجتماعی نیست، بدون ازسرگیری مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول امکان حل بحران مالی نیست، بدون اصلاحات امکان مذاکره با صندوق بین‌المللی پول نیست و بدون دولت جدید امکان اصلاحات نیست.

او این سوال را مطرح کرد: چه کسی از درگیری سیاسی و حزبی بر سر یک وزیر کم یا یک وزیر بیشتر در صورتی‌که کشور فروبپاشد، سود می‌برود؟ لبنان در خطر است و راه حل تشکیل دولت جدید است.

این در حالی است که تعدادی از فعالان لبنانی نیز خواستار تظاهرات و اعتراض نسبت به وضعیت اقتصادی کشور شده‌اند و با تعدادی تایر‌های شعله‌ور مسیر‌ها را بسته‌اند.

این بحران پس از افزایش نرخ دلار در بازار سیاه لبنان و رسیدن نرخ دلار به ۱۰ هزار و ۵۰۰ لیره لبنانی شدت بیشتری یافته است.

برخی خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی شده و برخی تظاهرات و اعتراض در خیابان‌ها را پیشنهاد کرده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
فکر کنم تنشون به تن دولت مردان ما خورده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر