بازدید 6564

روسیه: تسلیحات شیمیایی را منهدم کرده‌ایم

کاخ کرملین روز پنجشنبه درخواست واشنگتن برای انهدام سلاح های شیمیایی روسیه را «غیر منطقی» و «بی پایه» ارزیابی کرد.
کد خبر: ۱۰۳۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳ 04 March 2021


به گزارش تابناک به نقل از یورونیوز؛ دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که کشورش مدتها پیش بنا به کنوانسیون بین المللی منع جنگ افزارهای شیمیایی چنین سلاح هایی را از بین برده است. وی افزود که هیچ گونه سلاح شیمیایی در خاک روسیه نگهداری نمی شود. سخنگوی کرملین همچنین خواستار اجرای مفاد کنوانسیون بین المللی منع جنگ افزارهای شیمیایی از سوی آمریکا شد.

ایالات متحده در واکنش به مسومیت الکسی ناوالنی، منتقد سرشناس ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ضمن وضع تحریم هایی علیه شماری از مقامات این کشور خواستار پایبندی مسکو به کنوانسیون بین المللی منع جنگ افزارهای شیمیایی شده بود.

واشنگتن یکی از شروط لغو تحریم های وضع شده را ارائه تضمین های لازم از طرف روسیه مبنی بر عدم استفاده از سلاح های شیمیایی علیه شهروندان این کشور عنوان کرده بود.

الکسی ناوالنی تابستان گذشته پس از وخامت ناگهانی حال جسمی اش برای معالجه به آلمان منتقل شد. بررسی آزمایشگاه های ارتش آلمان نشان داد که این منتقد سرشناس ولادیمیر پوتین با عامل عصبی نوویچوک مسموم شده است. الکسی ناوالنی پس از طی دوره معالجه و نقاهت به روسیه بازگشت و در فرودگاه بازداشت شد.

کنوانسیون بین المللی منع جنگ افزارهای شیمیایی در سال ۱۹۹۳ تصویب شد و از سال ۱۹۹۷ به اجرا در آمد. ۱۹۳ کشور جهان این معاهده را امضاء کرده اند. کشورهای مصر، اسرائیل، کره شمالی و سودان جنوبی عضو کنوانسیون بین المللی منع جنگ افزارهای شیمیایی نیستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان