بازدید 7789
۱

دو دختر جوان، طعمه خواستگاران اینترنتی

در پی شکایت دختری مبنی بر اینکه فردی در فضای مجازی با هویت کاذب با سوءاستفاده از عکس‌های خصوصی‌اش اقدام به تهدید و اخاذی کرده است، تحقیقات دراین‌باره آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۳۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸ 04 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه شرق، با بررسی اولیه مشخص شد متهم با ارسال عکس‌های شاکی برای همسر او قصد ایجاد اختلاف و برهم‌زدن زندگی مشترک او را داشته است.

با انجام تحقیقات تکمیلی و اقدامات فنی پیچیده هویت متهم شناسایی و او دستگیر شد. در تحقیق از متهم معلوم شد او چند ماهی به قصد ازدواج و با عنوان شناخت در فضای حقیقی و مجازی با شاکی ارتباط داشته و به اطلاعات شخصی او دسترسی پیدا کرده و سپس به ‌دلیل به‌هم‌خوردن ازدواج، با انگیزه انتقام اقدام به تهدید و اخاذی کرده است.

سرهنگ محسن محمودی، رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی با تأیید این خبر به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: در فضای مجازی به کسانی که شناخت کافی و لازم ندارید به‌هیچ‌وجه اعتماد نکنید و عکس‌های خصوصی و خانوادگی خود را به اشتراک نگذارید تا در دام کلاهبرداران سایبری گرفتار نشوید.

دومین پرونده در پی شکایت یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر تهدید و اخاذی از طریق انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی، تشکیل شد و با اقدامات فنی و شیوه و شگردهای خاص پلیسی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی‌ در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد و ابزارهای دخیل در ارتکاب جرم توقیف و به پلیس فتا انتقال داده شد.

متهم در بازجویی‌های اولیه منکر ارتکاب جرم شد، ولی پس از روبه‌روشدن با مستندات، ضمن اعتراف به جرم خود گفت: از طریق شبکه تلگرام با شاکی پرونده آشنا شدم و پس از جلب اعتماد او به بهانه آشنایی و ازدواج، اقدام به دریافت تصاویر خصوصی کردم و با تهدید به انتشار این تصاویر، قصد اخاذی و برقراری ارتباطات نامتعارف داشتم که توسط پلیس فتا دستگیر شدم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شوهر داشته و به قصد آشنایی برای ازدواج با متهم رابطه داشته؟؟؟
اگه اینطوریه پس حقش بیشتر از اینا بوده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر