بازدید 25784
پیمانه اقتصادی

رئیس جمهور: زمینه کاهش قیمت در بازار ارز فراهم شد/ پیش بینی روند بازار خودرو تا پایان سال/ پشت پرده مرغ ۳۴ هزار تومانی در بازار/ قاچاق خودرو سفارشی انجام می‌شود/ ریزش ارز‌های دیجیتالی با این خبر

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس در آخرین روز هفته، نرخ فروش سهام عدالت چقدر شد؟ افت نسبی دلار در صرافی ملی، کاهش ارزش دلار در بازار جهانی، بازار همچنان برای دلالان و واسطه‌ها سودآور است، میلیاردر‌های چینی از آمریکایی‌ها جلو زدند و خداحافظی یک خودروساز با خودرو‌های بنزینی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۳۸۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ 03 March 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس در آخرین روز هفته، نرخ فروش سهام عدالت چقدر شد؟، افت نسبی دلار در صرافی ملی، کاهش ارزش دلار در بازار جهانی، بازار همچنان برای دلالان و واسطه‌ها سودآور است، میلیاردر‌های چینی از آمریکایی‌ها جلو زدند و خداحافظی یک خودروساز با خودرو‌های بنزینی را در بر دارد.

شاخص کل بورس در آخرین روز هفته

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۴ هزار و ۶۴۶ واحدی معادل ۰.۳۹ درصد به یک میلیون و ۱۸۶ هزار و ۲۸۷ واحد رسیده بود، در دقایق ابتدایی فعالیت بازار، نماگر کل بورس با افت ۲۱۲ واحدی مواجه شد. /جزئیات بیشتر

نرخ فروش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۷ میلیون و ۸۵۵ هزار و ۱۲۶ تومان رسید که نسبت به دیروز ۰.۷ درصد معادل ۵۹ هزار و ۸۴۹ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۷۵ تومان رسیده است.

رئیس جمهور: زمینه کاهش قیمت‌ در بازار ارز فراهم شد

حسن روحانی، رئیس جمهور در جلسه روز سه شنبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با اشاره به دلایل مختلفی که مانع ایجاد ثبات و متعادل شدن قیمت ارز بوده است، گفت: کشور در مرحله افتخارآمیز پیروزی در جنگ تحمیلی اقتصادی قرار گرفته و همانطور که دولت با کمک فعالان اقتصادی توانست با اهداف شوم دشمن مقابله کند، امروز نیز در تلاش است با ایجاد آرامش و ثبات در اقتصاد کشور، موجبات اطمینان و اعتماد فعالان اقتصادی را در دوره بازآفرینی کشور فراهم کند.

روحانی اظهار داشت: دولت اعتقاد دارد، کنترل و مدیریت بازار سرمایه و رسیدن به تعادل در قیمت ارز، مستلزم تداوم فضای مساعد و قابل اعتماد برای فعالیت‌های اقتصادی است و قطعا هر گفتار و رفتاری، هرچند غیراقتصادی که موجب آشفتگی و القای بی ثباتی شود، به اقتصاد و معیشت مردم لطمه می‌زند. رئیس جمهور تاکید کرد: شرایط عمومی کشور، زمینه را برای حرکت به سمت رشد درآمد‌های ارزی، رفع التهابات و کاهش قیمت‌ها در بازار ارز و کالا فراهم کرده است.

افت نسبی دلار در صرافی ملی

در پایان معاملات دیروز بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی به نرخ ۲۳۹۴۹ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۴۴۳۳ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز قبل، ۳۲۱ تومان ارزان‌تر شده است. همچنین یورو، دیگر ارز پرطرفدار بازار ارز، به قیمت ۲۸۵۴۳ تومان از مردم خریداری و در مقابل به نرخ ۲۹۱۱۹ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که این نرخ نسبت به روز دوشنبه، ۴۹۷ تومان ارزان‌تر شد.

کاهش ارزش دلار در بازار جهانی

ارزش دلار مقابل بیشتر ارز‌های مهم کاهش یافت. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارز‌های جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۹ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۷۹۳ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۳ دلار اعلام شد. (نرخ‌های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازار‌های ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ریزش ارز‌های دیجیتالی با این خبر

خبر تعطیلی استخراج بیتکوین در یکی از مناطق چین باعث ریزش بیشتر ارز‌های دیجیتالی شد. به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، مقامات منطقه مغولستان داخلی در چین اعلام کردند، با هدف صرفه جویی در مصرف برق، روند استخراج بیتکوین و سایر ارز‌های دیجیتالی در این منطقه ممنوع خواهد شد. تخمین زده می‌شود استخراج بیتکوین در هر سال به چیزی حدود ۱۲۸.۸۴ تراوات بر ساعت مصرف برق نیاز داشته باشد که این میزان از مصرف برق کشور‌هایی نظیر آرژانتین و یا اوکراین در یک سال هم بیشتر است. ۸درصد کل بیتکوین‌های دنیا در مغولستان داخلی چین استخراج می‌شود. این رقم برای آمریکا ۷.۲ درصد است.  

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ۱۳ ظهر به وقت شرقی) / این رده حاوی تغییرات قیمتی ده ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیتکوین

قیمت: ۴۷ هزار و ۶۳۹.۶۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۵۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۱۱ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۴۹۰.۲۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۸۲ درصد کاهش 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۲۲ درصد کاهش

۳- کاردانو

قیمت: ۱.۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۳۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۶.۱۵ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۲۳۲.۰۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۶۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۵۵ درصد کاهش

پیش بینی روند بازار خودرو تا پایان سال/ بازار همچنان برای دلالان و واسطه‌ها سودآور است

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت گفت: همان‌گونه که در ماه‌های گذشته پیش‌بینی شده بود، افزایش قیمت چندانی را در روزهای پایانی سال شاهد نیستیم و اکنون که دو هفته به پایان سال مانده، بازار آرام است. سعید موتمنی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: چنانچه مشتریان وقت بگذارند می‌توانند خودروهای موردنظر خود را با قیمت‌های پایین‌تر خریداری کنند. ایام باقی‌مانده تا پایان سال نیز تغییر قیمت چندانی را شاهد نخواهیم بود، شاید یکی دو درصد نوسان تا پایان سال ثبت شود، اما دوباره قیمت‌ها به نقطه قبلی باز خواهد گشت.

به گفته این مقام صنفی، احتمال دارد فروشندگان در سایت‌ها و فضای مجازی قیمت‌های بالاتری برای خودروهای خود عنوان کنند، اما در بازاری که فروشنده زیاد، خریدار کم و تقاضا برای سرمایه‌گذاری فروکش کرده، جای چانه‌زنی زیاد است. اکنون فقط افرادی که نیاز مبرم به خودرو دارند، برای خرید مراجعه می‌کنند، اما به دلیل شیوع کرونا بازار بی رمق است. برخلاف سال‌های گذشته از افرادی که در ایام پایانی سال به قصد تبدیل به احسن کردن یا تعویض خودرو مراجعه می‌کردند، خبری نیست. نزدیک شدن به ایام پایانی سال عرضه خودرو از سوی دلالان و واسطه‌ها را افزایش می‌دهد، زیرا در غیر این صورت مجبورند در سال جدید خودروهایشان را به عنوان یک مدل پایین‌تر با قیمت‌های کمتری به فروش برسانند، ضمن اینکه همین روزها نیز خودروهای مدل ۱۴۰۰ خودروسازان وارد بازار می‌شود. بازار فعلی همه چیز وابسته به نوسان ارزی است، به همین دلیل چند سالی است که به خودرو به عنوان یک کالای سرمایه‌ای نگاه شده است. آبان‌ماه امسال که افت قیمت دلار از حدود ۳۲ هزار تومان و ورود آن به کانال ۲۵ هزار تومان را شاهد بودیم، خودروهای داخلی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد و برخی خودروهای وارداتی بیش از ۳۵ درصد کاهش قیمت داشتند، اما پس از آن تا به امروز بازار با کمترین نوسان حرکت کرد. چنانچه دلار به کانال ۲۲ هزار تومان وارد شده بود، باز هم بین پنج تا هفت درصد کاهش قیمت خودرو  مورد انتظار بود، اما این اتفاق نیفتاد. وی تصریح‌ کرد: بازار همچنان برای دلالان و واسطه‌ها سودآور است، اما نسبت به ماه‌های گذشته سود کمتر شده و بسیاری از افرادی که در قرعه‌کشی‌های ایران‌خودرو و سایپا شرکت می‌کنند نیز خریدار واقعی نبوده و نیستند و به قصد کسب سود وارد این بازار می‌شوند.

قاچاق خودرو سفارشی انجام می شود

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه قاچاق خودروها با قاچاق بقیه کالاها فرق اساسی دارد، گفت: این قاچاق، سفارشی و ویژه است و مشتری خاص دارد. حمیدرضا دهقانی افزود: برای برخورد با قاچاق خودروها نباید سراغ قاچاقچی خُرد برویم بلکه باید اجازه دهیم کل جریان ورود، محقق شود تا بتوانیم کسی که تامین کننده مالی و سفارش دهنده این قاچاق است دستگیر کنیم. دهقانی نیا گفت: یکی از حفره ها، گذر موقت خودروست که باید درباره آن چاره اندیشی شود و اطلاعات این خودرو‌ها باید علاوه بر گمرک با بقیه ضابطان از جمله پلیس راهور و پلیس مبارزه با قاچاق به اشتراک گذاشته شود. /خبرگزاری صدا و سیما

خداحافظی یک خودروساز با خودروهای بنزینی

شرکت خودروسازی ولووی سوئد اعلام کرد، از سال ۲۰۳۰ تمام خودرو‌های تولیدی این شرکت برقی خواهند بود. این شرکت امروز اعلام کرد که قصد دارد تولید خودرو‌های بنزینی را کامل متوقف کند. هاکان ساموئلسون، مدیرعامل شرکت ولوو در پاسخ به سؤالی درباره آینده صنعت خودروسازی اظهار داشت: من به این نتیجه رسیده‌ام که دیگر هیچ مشتری که بخواهد خودروی بنزینی بخرد وجود ندارد و مشتریان دیگر خودروی برقی می‌خواهند. این شرکت خودروسازی سوئدی می‌گوید: تا سال ۲۰۲۵ نیمی از خودرو‌های جهان دست خودروهای‌ برقی خواهد بود و نیم دیگر آن نیز دست خودرو‌های هیبریدی است.

شرکت ولوو در شرایط کنونی متعلق به شرکت چینی جیلی بودهو قرار است طی چند سال آینده روند عرضه چند مدل خودروی برقی را آغاز کنند و همه این خودرو‌ها آنلاین فروخته شوند. ولووو همچنین قرار است امروز دومین مدل خودروی کاملا برقی خود را به بازار معرفی کند. ساموئلسون می‌گوید: ولوو قصد دارد مدل‌های برقی خود را مجهز به ارتباطات وایرلس کند که البته این طرح نخستین‌بار توسط شرکت خودروسازی تسلا انجام شده است.

میلیاردر‌های چینی از آمریکایی‌ها جلو زدند

در گزارشی که توسط موسسه هورون منتشر شده آمده است، در سال گذشته از هر دو فرد تازه میلیاردر شده، یک نفر چینی بوده است. سال قبل در مجموع ۱۰۵۸ چینی یک میلیارد دلار و بالاتر ثروت داشته اند، در حالی که این میزان برای اتباع آمریکایی معادل ۶۹۶ نفر بوده است. همچنین از ۶۱۰ نفری که سال قبل برای نخستین بار به جمع میلیاردر‌ها پیوستند، ۳۱۸ نفر اهل چین و ۹۵ نفر اهل آمریکا بوده اند. در بین ده شهری در جهان که بالاترین شمار میلیاردر‌ها را دارند، شش شهر در چین قرار گرفته اند. پکن که خانه ۱۴۵ میلیاردر است، بیشترین تعداد میلیاردر را در جهان دارد و نیویورک در رده بعدی و شانگ‌های در رده سوم قرار دارند. شنژن و هنگ کنگ هم به ترتیب در رده‌های چهارم و پنجم قرار گرفته اند.

به گفته راپرت هوگه ورف- محقق ارشد این موسسه- رشد میلیاردر‌ها در جهان هیچ گاه تا این حد بالا نبوده است. رشد سریع بازار‌های سهام، افزایش اقبال مردم به کسب و کار‌های اینترنتی و وام‌های ارزان قیمت از جمله دلایل اصلی افزایش شمار میلیاردر‌ها بوده است. سال ۲۰۲۰ بیش از همه چیز تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفت. با این حال اکنون میلیاردر‌های جهان در مجموع ۱۴.۷ تریلیون دلار ثروت در اختیار دارند. ۳۲۲۸ نفر از ۶۸ کشور جهان اکنون این میزان ثروت را دارند. به لطف کرونا، شماری از فعالان عرصه دارویی، املاک، تجارت الکترونیکی و رده فروشی به ثروت هنگفتی دست یافته اند. این میزان از ثروت ایجادشده می‌تواند نقش زیادی در جریان نقدینگی جهانی داشته باشد. الون ماسک با ۱۵۱ میلیارد دلار ثروت بیشترین میزان افزایش ثروت را داشته و اکنون به دومین فرد ثروتمند در جهان تبدیل شده است. در طرف دیگر، اما ثروت فعالان عرصه مد و کالا‌های لوکس با کاهش مواجه شده است.

پشت پرده مرغ ۳۴ هزار تومانی در بازار

یک منبع آگاه گفت: تعداد محدودی از خرده فروشان مرغ در تهران حواله خرید مرغ با قیمت مصوب از عمده فروشی‌ها را دریافت می‌کنند که این موضوع باعث ایجاد رانت می‌شود. صاحبان این حواله‌ها با فروش بخشی یا تمام مرغ دریافتی با قیمت بالاتر از نرخ مصوب به خرده فروشان بازار را دچار تلاطم می‌کنند.

این منبع آگاه افزود: به این ترتیب قیمت مرغ در خرده فروشی‌ها هر روز گرانتر می‌شود، به عنوان مثال یک خرده فروش که حواله مرغ با قیمت مصوب را دارد با مراجعه به میدان تره‌بار بهمن، مرغ را با قیمت مصوب ۱۹۴۰۰ تومان دریافت می‌کند، درحالیکه مرغ دریافتی را باید با نرخ مصوب ۲۰۴۰۰ به فروش برساند که این کار را نمی‌کند و مرغ را با قیمت ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان در اختیار خرده فروشی‌هایی که حواله دریافت نمی‌کنند می‌گذارد.

وی ادامه داد: به این ترتیب و با این دلال بازی‌ها قیمت مرغ در بازار به حدود ۳۳ تا ۳۴ هزار تومان هم رسیده. وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از رانت ایجاد شده و با توجه به افزایش توزیع مرغ در جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران حذف حواله از فرآیند توزیع مرغ بررسی می‌شود و به احتمال بسیار زیاد این موضوع به تصویب ستاد می‌رسد. " / صداوسیما

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۱
رییس جمهور: قیمت فعلی دلار بالاست و بزودی کاهش خواهدیافت !!!
رییس دفتر رییس جمهور : روند صعودی بازار سهام بزودی اغاز خواهد شد !!!!!!!!!!!!!
سخنگوی دولت: بااطمینان میگویم بزودی کل تحریمهابرداشته خواهدشد !!!!
رییس کل بانک مرکزی : قیمت دلار بزودی به زیر ۲۰ هزار تومان سقوط خواهد کرد !!!!
معاون اول رییس جمهور: خبرهای خوش در راهست !!!!
نتیجه :
وعده ها پشت سرهم می ایند اما همچنان قیمت دلار وطلا ومسکن صعودی است و بورس همچنان نزولی !!!!ً
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
اینا دیگه اقتصادی ندارن که وعده و وعید سر خرمن میدم. شما بشنو و باور نکن
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
تا ملتی که همچنان در تمام صحنه ها از جمله دلار و بورس و طلا و نذری و مرغ و برنج وکیک و ساندیس هست .مطئن باشید این شرایط هم تداوم داره
براشون مهم نیست ملت چی میکشن..اینور معادله که مردم هستند باید فهم موضوع کنند که نمیکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
جناب روحانی زمینه کاهش قیمت را رها کن . هر وقت چیزی ارزان شد خودمان می فهمیم . فعلا که گرانی کمر شکن شده
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
جناب اقای رییس جمهور محترم
شما اگر خیلی ماهر هستید قیمت مرغ و گوشت و موز و خیار را پایین بیاورید و یا حداقل ثابت نگه دارید. دلار و یورو پیش کش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
درمقایسه با وضع این دولت صدرحمت به احمدی نژاد
ملت اونموقع مسک مهر روخریدند ۳۰-۴۰ میلیون امروز میفروشند یک میلیاردو دویست میلیون !!!
این چه وضع کشور و کشورداریه؟! کشورهای عقب مانده اطراف ما به فکر سفر به ماه و مریخ و پیشرفت تکنولوژی و واکسینه کردن بهتر و سریعتر مردمشون هستند و کشور ایران به فکر قیمت ارز و خودرو و مرغ و قیمت سوخت و قاچاق و ... است! این نتیجه مخالفت با استاندارهای پذیرفته شده در دنیاست. انگار مردم ایران در 150سال پیش زندگی میکنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
انگار نه... واقعا داریم 150 سال پیش زندگی میکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
به راحتی می توان این موضوع را مدیریت کرد پوزهایی طراحی شده که می توان مرغ رابا قیمت مشخص و موقعیت مکانی مشخص در اختیار خریدار قرار داد و تنها در صورتی بتواند کالا را در اختیار گرفته و به فروش برساند که فقط در همان مقصد تاییدیه و مبلغ مصوب تاییدیه گرفته شود برای مثال فقط مسئول میدان تره بار اجازه تایید دریافت بار را دارد و حتی می توان بر مبنای کارت های خرید مشتریان ان محموله نیز از همان کارت خوان نحوه توزیع را کنترل کرد
يه نوسان گيريه بزرگ ديگه ازطرف دولت،درراهه
دلاررو رو نوزده تومن ازمردم ميخره و هفتهء بعد،٢٥تومن به مردم ميفروشه
چین رسماً اعلام کرد فقر را ریشه کن کرده است. در 8 سال گذشته در آخرین فاز مبارزه با فقر، سالی 10 میلیون نفر از زیر خط فقر خارج شدند. در ایران هم در 8 سال گذشته، سالی 10 میلیون نفر زیر خط فقر رفتند.....
رئیس جمهور محترم همیشه از فعل معکوس استفاده میکنند
سلام:

ای ایران قدرتمند
ای ایران سربلند
ای ایران یکتاز
ای ایران ازاد
ای ایران با شکوه
ای ایران توانمند
ای ایران زیبا
ای ایران مهد ارزوی دیگران

ایا شود به همین زودی های زود

بدون در دست گرفتن کارت ملی و بدون ماند در صف های طولای
پس از گذارند چندین هفته و گشته گذار از این کوی به ان کوی
از این فروشگاه به ان فروشگاه

مرغی و روغنی و تخم مرغی و بعضا سایر اقلام را

تهیه کرد

و با شادی به خانه رفت

چه زیباست این ارزو دست یافتنی

خدایا ما را زنده بدار تا این روز را ببینیم

مانند خانواده های مسئولین
ان شاء الله

تابناک اگر شما هم مثل ما چنین اروزی دارید
پس این پیام را نشان دهید
کمپین نه به خرید خودرو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
کمپین چی اخوی؟ بخواهیم هم نمی تونیم
از سفره مردم چه خبر ؟؟؟؟ از برجام چه خبر؟؟؟؟؟؟؟ از رانت و فساد و دلالی و ..... چه خبر؟؟؟؟؟؟؟؟؟ از کار و ازدواج جوانان چه خبر؟؟؟؟؟؟؟ از تحریم ها چه خبر؟؟؟؟؟؟؟؟؟ از وعده های انتخاباتی چه خبر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ از کلیدی که در انتخابات نشان دادید چه خبر؟؟؟؟؟؟؟؟ کلید اصلی از جنس مردم بودن و با مردم بودن و در سطح مردم و دلسوز بودن و با مردم صادق بودن و مسئلیت پذیر بودن و .......... .. هستش.
خیالم راحت شد
مطمئن شدم دلار رو به بالا هست
آقای روحانی می شه بفرمایید که موانع ایجاد ثبات و متعادل شدن قیمت ارز چی بود که ما مردم هم متوجه بشیم چرا ارز اینقدر بالا رفت؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
رئیس جمهور: زمینه کاهش قیمت‌ در بازار ارز فراهم شد

بله چون بفرموده اقای واعظی علت گرانی ارر خود دولت بود
لطفا نمایندگان محترم مجلس برای بخشنامه نا عادلانه سازمان مدیریت در اسفند 93 فکری بکنند چرا کارمندان از آن تاریخ به بعد نتوانند برای بار دوم مدرک تحصیلی ارائه دهند. مدیران دولتی بیش از دو بار و سه بار درج مدرک کردند ولی برای مردم و کارمندان سنگ اندازی می کنند اگر اینطور است مقرر کنند تمام کسانی که بیش از دو بار مدرک ارائه کردند مدارک شان باطل و حقوق و امتیازات را مسترد نمایند
شب عید ۹۷ به ۹۸ بحث اف ای تی اف
شب عید پارسال یعنی ۹۸ به ۹۹ همین بحث اف ای تی اف
شب عید الان یعنی ۹۹ به ۱۴۰۰ مجددا بحث اف ای تی اف

اقتصاد گردانی که این مدل نمیشود که دولت اقای روحانی ۳ سال شب عید یک‌داستان را تکرار میکنند و بخواهد ارز از کف بازار جمع کند و اصلا مگر ارزی برای مردمی که پولهایشان در بورس سوخت و شرایط افتضاح کاری یکسال اخیر پیش اورده پولی مانده؟؟؟؟؟؟؟؟
یکسال میتوانستید با تکنیک اف تی تی اف بازارها را کنترل کنید نه ۳ سال یک خط خبری یکسان!!!! و در عمل قیمتها هزار برابر شود .
این دولت هم روبه اتمام است و بدبختی ها سرجایش
تا به حال اینقد حرف شنیدیم که اینم به نظر میاد سیگنال به دلالهاست و بس.
عجله نکن
فعلا فرصت هست
از فردا دلار بالا می رود چون هر چی گفتند تا الان برعکس شده این را از من داشته باشید و دلار بخرید
خیلی خسته ایم
سیاستهای غلط دولت محترم باعث شده دلارهایی که میبایست در چرخه اقتصادی باشد در صندوقچه خانه ها خاک بخورد
کشور در مرحله افتخارآمیز پیروزی در جنگ تحمیلی اقتصادی قرار گرفته!!!
پس اعتراف کردید که نرخ ارز دست شماست
سلام .یعنی آقای رییس جمهور با پایین آوردن قیمت دلار قیمت میلگرد وخودرو وموادغذایی وحبوبات و...را.واقعا بطور چشمگیری پایین می آورد ویا این هم یک بازی سیاسی وشعبده بازی دیگر است.لطفا آقای رییس جمهور به بازار ارز و...دست نزنید تنظیم نکنیدن بگذارید بازار با روش خودش ادامه بدهد چون در پشت سیاست تنظیم موقت .چهش قیمت را تاکنون دیدیم لطفا بگذارید بازار ارز و...به مسیر آهسته خود ادامه دهد.
تمام مشکلات ماما به خاطر دخالت دولت در تعیین قیمت ارز هست که برخودشون 4200 تعیین کردن وو برای مردم 25000 تومان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار