بازدید 8390

بهره برداری نمایشی از 2 طرح در عسلویه

اما هم اکنون با گذشت حدود چهار ماه از افتتاح رسمی این دو طرح پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه) هیچگونه تولید و صادراتی از واحدهای اتیل بنزن و استایرن منومر پتروشیمی پارس انجام نمی گیرد.
کد خبر: ۱۰۳۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۸ 12 June 2010
با گذشت 4 ماه از افتتاح رسمی واحدهای اتیل بنزن و استایرن منومر پتروشیمی پارس در عسلویه، این 2 واحد در شرایط فعلی به دلیل نبود خوراک کافی از سرویس تولید خارج شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهره برداری از طرحهای اتیل بنزن و استایرن منومر پتروشیمی پارس بهمن ماه سال گذشته با محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهوری به طور رسمی آغاز شد.

اما هم اکنون با گذشت حدود چهار ماه از افتتاح رسمی این دو طرح پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه) هیچگونه تولید و صادراتی از واحدهای اتیل بنزن و استایرن منومر پتروشیمی پارس انجام نمی گیرد.

در همین حال علیرضا وفا مدیرعامل شرکت پتروشیمی پارس در گفتگو با نشریه رسمی شرکت ملی صنایع پتروشیمی (شماره خرداد) با اشاره به برنامه ریزی برای رفع کمبود خوراک واحدهای اتیل بنزن و استایرن منومر این مجتمع پتروشیمیایی، گفته است: در حال حاضر با وجود راه اندازی این دو واحد پتروشیمی اما به دلیل کمبود خوراک واحدهای اتیل بنزن و استایرن منومر پتروشیمی پارس خارج از سرویس قرار گرفته اند.

به گزارش مهر، هدف از ساخت طرح اتیل بنزن تولید سالانه 645 هزار تن به عنوان خوارک واحد استایرن منومر پتروشیمی پارس بوده و این در حالی است که خوراک اتیل بنزین پتروشیمی پارس هم به میزان 470 هزار تن بنزن از پتروشیمی برزویه و 175 هزار اتیلن از پتروشیمی آریا ساسول تامین می شود.

همچنین برای راه اندازی این دو طرح حدود 350 میلیون دلار سرمایه گذاری شده است که پیش بینی ها حاکی از آن بود با تولید مستمر ارزش محصولات تولیدی این دو واحد سالانه به 760 میلیون دلار برسد.

اما در حالی مسئولان شرکت ملی صنایع پتروشیمی از توقف تولید این دو واحد پتروشیمی خبر داده اند که اسفند ماه امسال گزارشی مبنی بر صدور سه محموله استایرن منومر پتروشیمی پارس منتشر شده بود.

از سوی دیگر در شرایط فعلی اکثر واحدهای بهره برداری شده پتروشیمی کشور به دلیل نبود خوراک کافی زیر ظرفیت اسمی فعالیت می کنند که شرکت ملی صنایع پتروشیمی قصد ساخت و تکمیل 76 واحد جدید پتروشیمی در برنامه پنجم را دارد که به نظر می رسد هیچگونه ارزیابی کارشناسی شده ای برای تامین خوراک واحدهای فعلی و جدید انجام نمی گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
خدا كنه هرچي زود تر مديران از سعي و خطا در اداره كشور پرهيز كرده تا با مباني علمي ميهن خويش را كنيم آباد
این هم مثل قطار شیراز و...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل