بازدید 14416
سرگیجه مردم، نتیجه ناتوانی مسئولان در یک تصمیم گیری حیاتی

دور سفر‌های نوروزی ۱۴۰۰ خط بکشید؛ اما با مداد!

به فاصله کمتر از سه هفته تا پایان سال و در حالی که بسیاری از مردم به روال هر سال، آماده انجام سفر‌های نوروزی می‌شوند، تشتت در میان مسئولان برای تصمیم گیری در این خصوص به اوج رسیده است، تا جایی که وزیر بهداشت فریاد می‌زند، مدیر مرده شورخانه خطابش کنند و معاون وزارت گردشگری مدعی است که رعایت نکردن پروتکل‌ها توسط برخی، مشکل دیگران است و نباید مانع از سفر شود!
کد خبر: ۱۰۳۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 01 March 2021
تابناک اجتماعیقصد سفر در نوروز را دارید؟ فعلا بهتر است دور این کار را خط بکشید، اما نه با رنگ قرمز و نه با خودکار، خودنویس و هر وسیله دیگری که قابل پاک شدن نباشد، بلکه با مداد و آن هم خیلی کمرنگ!

به گزارش «تابناک»؛ به فاصله کمتر از سه هفته تا پایان سال و در حالی که بسیاری از مردم به روال هر سال مهیای انجام سفر‌های نوروزی می‌شوند، تشتت در میان مسئولان برای تصمیم گیری در این خصوص به اوج رسیده است، تا جایی که وزیر بهداشت مدعی است که آنقدر در تصمیمات بیرون مانده که بهتر است مدیر مرده شورخانه خطابش کنند و معاون وی تاکید می‌کند که فعلا تصمیمی برای نوروز گرفته نشده و تصمیم گیری‌ها بر اساس مصوبات قبلی و محدودیت‌های جاری کرونایی در کشور است.

آن گونه که ساعاتی پیش حریرچی در گفتگو با رسانه ملی اعلام کرد، جز خوزستان که محدودیت‌های شدید کرونایی (مثل اجبار به داشتن تست پی سی آر منفی برای سفر هوایی از مبدا این استان) در آن اعمال می‌شود، فعلا وضعیت به همان روال سابق است و سفر به شهر‌های نارنجی و قرمز و چند شهر گردشگر پذیر مانند اصفهان، با خودروی شخصی ممنوع است، اما با قطار، اتوبوس و هواپیما منعی ندارد. وضعیتی که تا این لحظه انجام سفر نوروزی را به بسیاری از نقاط کشور ممکن می‌کند!

این در حالی است که به تاکید برخی مسئولان مانند فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران، وضعیت شهر‌های زردرنگ کرونایی مانند پایتخت به شدت نگران کننده است و ضرورت دارد، تصمیماتی عاجل به ویژه برای نوروز اتخاذ و اعلام شود تا از شدت گرفتن بحران و یا بروز بحران وسیع‌تر در انتهای تعطیلات جلوگیری شود؛ طرحی که به نظر می‌رسید در هفته جاری در دستور کار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار گیرد، اما این گونه نشد!
 
دور سفر‌های نوروزی ۱۴۰۰ خط بکشید؛ اما با مداد!

اما بشنوید از طرحی که برای انجام سفر‌های نوروزی به ستاد ملی ارائه شده و طراح آن، وزارت گردشگری است؛ طرحی که ساعاتی پیش یکی از معاونان این وزارت خانه ضمن تاکید بر تایید آن در ستاد ملی، جزییاتش را تشریح کرد و گفت: «در تمام بخش‌ها یک نگرانی اساسی وجود دارد و این نگرانی به عملکرد افرادی بازمی‌گردد که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند؛ نمی‌توان با رفتار این افراد مانع از فرآیند سفر شد و در راستای سفر ایمن برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت»!

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا (۲ اسفند ۱۳۹۹): «سفر‌ها را می‌توان در چهار دسته تقسیم‌بندی کرد؛ یک گروه از افراد ممکن است با تور به سفر بروند که از قبل تحت نظارت تور برنامه‌ریزی‎شده و هتل‎شان و گردش‌هایی که می‌روند، براساس برنامه‌ریزی و تحت نظارت خواهد بود که سازمان گردشگری می‌تواند این‌ها را پوشش دهد. گروه دوم افرادی هستند که ممکن است برای رزرو هتل و اسکان‎شان با تور هماهنگ کنند، اما با ماشین شخصی یا پرواز و... سفر کنند که این گروه هم قابلیت نظارت و کنترل را دارند. گروه سوم افرادی هستند که خودشان به مسافرت می‌روند و ممکن است به ویلا‌ها و جا‌های دیگری بروند که تحت نظارت نیست و گروه چهارم هم مسافرت کرده و در محل سفر اقدام به چادر زدن می‌کنند. می‌توان گروه یک و دو را تحت نظارت و کنترل قرار داد، سفر گروه چهار می‌تواند ممنوع باشد، اما مشکل گروه سوم است که واقعا این گروه قابل کنترل و نظارت نیست.»
اما منظور ولی تیموری از برنامه ریزی سفر، صرف نظر از نگرانی یاد شده، چیست؟ پاسخ معاون گردشگری وزارت گردشگری را بخوانید: «برای انجام سفر ما دو مسیر ایمن و سبز را پیشنهاد دادیم؛ روش اول این بود که اگر سفر‌ها در قالب شرکت‌ها و تور‌های دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صورت بگیرد، چون این نوع سفر به صورت کامل تحت کنترل و رصد ماست، می‌تواند به عنوان فرآیند سفر ایمن معرفی شود. نوع دوم سفر‌ها در قالب تور صورت نمی‌گیرد و با توجه به اینکه در این سفر‌ها احتمال اسکان در نقاط ناایمن وجود دارد، پیشنهاد دیگری ارائه کردیم؛ اینکه افراد تنها در مراکز اقامتی دارای مجوز سکنی داشته باشند و در این صورت اشکالی برای آن وجود ندارد.»

اما تکلیف آن‌هایی که یکی از این دو شیوه را برای سفر انتخاب نمی‌کنند چیست؟ یا تکلیف آن‌هایی که به گفته معاون وزیر، پروتکل‌ها را زیر پا می‌گذارند، چه؟ آیا این افراد هم در برنامه ریزی‌ها جایی دارند یا خیر؟ پاسخ تیموری به این سوالات به شدت تامل برانگیز است: «متصدی ایجاد ایمنی در دو نوع سفر ذکر شده وزارت میراث فرهنگی و گردشگری است؛ اگر افراد بخواهند به خانه اقوام سفر کنند و یا در مراکز دیگری سکنی گزینند، دیگر مسئولیت آن‌ها با ما نیست و با وزارت کشور و نیروی انتظامی است»!

اینجاست که اوج سردرگمی مسئولان برای نوروز ۱۴۰۰ مشخص می‌شود؛ جایی که سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید می‌کند که سفر‌های نوروزی در چهار دسته قرار می‌گیرند که تکلیف سه دسته مشخص است و نامشخص بودن تکلیف دسته آخر، ماجرا را بغرنج کرده و معاون وزارت گردشگری می‌گوید که نباید انجام سفر‌های نوروزی را موکول به تعیین تکلیف این گروه کرد و این مشکل، مشکل وزارت کشور و نیروی انتظامی است، نه وزارت گردشگری!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
کرونا چهارشنبه سوری و عید طغیان می کنه ! و موقع انتخابات میره اما فردای انتخابات برمی گرده !!
بد دردسری شده است ازیک طرف این ویروس لعنتی از طرف دیگر ضررهای ناشی ازان ان براقتصاد گردشگری را هم بایدحساب کرد الان بیش الزیک سال است سالنها وتالارها بسته هستند اینها هم هزینه دارند هرکدام چند کارگر را اخراج کرده اند ولی اگر عاقلانه فکر کنیم باید مسافرتها تعطیل شوند
دور همه چیز خط بکشید، خوردن ، خوابیدن، نفس کشیدن، ...
اینکه متوجه نیستند سفر با اتوبوس خیلی خطرناکتر از خودروی شخصی است ثابت میکنه آقایون غم بیماری کرونا ندارند و فقط دنبال جریمه و درآمد زایی هستند
مردمی که نگران سفرهای نوروزی هستند پس چرا برای باز گشایی مدارس این همه جیغ و داد کردند اشتباه میکنه کسی تو این شرایط بره سفر سفر برقرار شد باید مدارس هم بازگشایی بشه مگه کادر درمان مسخره دست یک عده ادم شده که شما به خاطر خوش گذرانی مردم بخواهید تصمیم بگیرید مدارس باید باز گشایی شود
واقعا ملت کم آوردن! برای فرار از مشکلات روحی و روانی که ملت شبانه روز باهاش درگیرن یه نیمچه سفر نوروزی بود که اونم میخوان از ملت دریغ کنن! کارمندان توی کل سال دو هفته تعیطلن که اونم باید بشینن خونه! مسولین کم کاری خودشو نندازه توی زمین مردم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
خب من پرستار آدم نیستم
ظاهرا کسانی که در شهرستان دیگری به غیر از محل سکونت دایم خود خانه دارند هم طبق روال سال 1399 نباید به منازل خود بروند چرا که پولی به جیب آقایان نمیرود !
آیا ایمن تر از سفر با وسیله نقلیه شخصی به مقصد منزل شخصی هم وجود دارد ؟!!
در تمام دنیا سفر با دارا بودن تست منفی کرونا آزاد است به غیر از ایران !
چون پول جریمه ها بیشتر از پول تست کروناست !
فقدان مدیریت!!!

هدف نهایی:
کرونای گله ای!!!! و تخریب حوزه سلامت و کادر خسته و نابود سلامت و درمان!

بابا سفر کیلویی چند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اینقدر با روح و روان مردم بازی نکنید!
خدارو خوش نمیاد
فردای قیامتی هم هست....
مردم رو تشویق به سفر نکنید!!!!
هدفتون رونق گردشگریست؟؟؟
با چه بهایی؟؟؟؟؟؟
یک ماه بعد، هزاران برابر سودی که از گردشگری کردید، باید در حوزه سلامت و صدمات جبران ناپذیر به خانواده ها از جیب همین ملت و بیت المال هزینه درمان کنید!
شوآف کافیست
لطفا کمی تعقل!!!!!
این قوانین من درآوردی لوس بازی شده دیگه. اصلا هم کسی پاسخگو نیست که الان مثلا 100 روزه طرح محدودیت شبانه اجرا شده، جز مردم آزاری و جریمه و افزایش ترافیک و آلودکی، چه دستاوردی داشته و اصلا کی پاسخگو هست؟
جالبه با اتوبوس و قطار و هواپیما که پولش میره تو جیب دولت ازاده پروتکل هم رعایت میشه درسته جمعیت تو دهن هم هستن ولی رعایت میشه با ماشین شخصی که با خانواده خودتی رعایت نمیشه...... مثل ساعت 9 تا 3 صبح که کرونا میچرخه و بیرون ازاده بیرون باشی با ماشینت میگیردت........ خداییش به این میگن کرونای با شعور البته فقط برا جیب دولت
سفرباقطار واتوبوس که خطر بیشتری داردا شرم آور است.
چه فاجعه ای ؟؟؟؟!!! اصلا خودش هم نفهمیده چی گفته ؟ چطور میراث فرهنگی میتونه ، پروتکل رو کنترل کنه؟؟!!!!!!!!
اونا بفکر جیب خودشون هستند نه سلامتی من و تو
سفر با قطار و هواپیما و کشتی و .... منعی ندارد!!!! این که خیلی بدتر از ماشین شخصیه!!!
من مونده ام با یک سئوال؟
چطور خودروهای شخصی و موتوری اون هم در دل هم بودند (موتوریها) در 22 بهمن خطرساز نبود ولی برای سفر خطرساز شدند؟؟!!
اگه کسی با ماشین شخصی بره یک شهر دیگه خونه خودش، ممنوعه، اما 15 ساعت 40 نفر بشینند تو اتوبوس ممنوع نیست!!!!!!!! این تناقض ها واقعا دیوانه کننده است.
اینا میخواهند جیبشان را پر کنند ! مردم خودشان اینقدر نمیفهمن که تا واکسن نزده اند نباید بروند سفر؟!
لطفا عدم خرید واکسن را با ایجاد محدودیت طاقت فرسا لاپوشانی نکنید.
ما نخایم منتظر واکسن ایرانی بشیم کیو باید ببینیم؟
من كه ديگه به حرف مسئولان مخصوصا اين بهداشتي ها گوش نميدم شده تخلف ميكنم و قانون دور ميزنم ولي با رعايت تمامي پروتوكل ها به سفر و ديد و بازديد نوروزي هم ميرم. واقعا اراده قوي جهت ايمن سازي جامعه از سوي مسئولان ديده نشد شلوغي ناوگان حمل و نقل عمومي و ادارات نقض صحبت هاي انهاست.
من كه ميرم به هر طريقي كه شده ديگه برام مهم نيست
داداش! من بعد یکسال و اندی میخوام با ماشین شخصی برم شهرستان پدر و مادرم رو ببینم . کیو باید برینم؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار