بازدید 1562

پیگیری جدی برای حل مشکل ریزگردها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در جنوب و جنوب غربی کشور هیچ عامل درونی در تولید ریزگرد نداریم اما همه مشکلاتی که در آن منطقه است از عراق وارد می شود.
کد خبر: ۱۰۳۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۲ 12 June 2010
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت : این سازمان موضوع گردوغبار و ریزگردها را که موضوع کم سابقه ای است با جدیت پی گیری می کند.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر ، محمد جواد محمدی زاده در نشست خبری مشترک با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت هفته محیط زیست افزود: در جنوب و غرب کشور در تالاب شادگان و همچنین هورالعظیم ، مشکل ریزگردها که به مرحله بحرانی رسیده بود برطرف شده است.

محمدی زاده گفت: هم اکنون در جنوب شرق کشور در منطقه هامون ، اطراف سرخس

در این زمینه مشکلی وجود ندارد و امیدواریم تا یکی دو سال آینده مشکل ریزگردها در این منطقه نیز به کلی برطرف شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در جنوب و جنوب غربی کشور هیچ عامل درونی در تولید ریزگرد نداریم اما همه مشکلاتی که در آن منطقه است از عراق وارد می شود.

وی افزود : 55 درصد ریزگردها در عراق ، 25درصد از سوریه ، 7و8 درصد از اردن و بقیه موارد از شمال آفریقا و صحرای عربستان ایجاد می شود که همه اینها از عراق به ایران وارد می شود.

محمدی زاده در بخش دیگری از این نشست گفت : در گردوغبارهای ورودی به کشور اورانیوم ضعیف شده وجود ندارد.

وی افزود: بر اساس مطالعات وجود اورانیوم ضعیف شده در گرد و غبارهای کشور تایید نمی شود و برخی حرف ها در رسانه ها فقط ایجاد نگرانی نابجایی است.

محمدی زاده گفت: حدود سه ماه است که برای حل این مشکل با عراق مذاکره می کنیم و به توافق رسیده ایم اما به علت انتخابات در آن کشور، موضوع با تأخیر در حال پی گیری است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار