بازدید 10566

ماموریت بمب‌افکن‌های آمریکا در حیاط خلوت روسیه

نیروی هوایی آریکا از ماموریت بمب افکن‌های راهبردی خود مستقر در نروژ نزدیک پایگاه‌های دریایی روسیه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۷۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲ 27 February 2021
به گزارش تابناک به نقل فارس، نیروی هوایی آمریکا از اولین ماموریت بمب‌افکن‌های «بی-۱» خود مستقر در نروژ نزدیک پایگاه‌های دریایی روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «یونایتدپرس اینترنشنال» این دو بمب افکن روز‌های گذشته وارد نروژ شدند و در پایگاه هوایی «اورلند» مکان حضور ناوگان جنگنده‌های «اف-۳۵» نروژ مستقر شدند. در بیانیه روز جمعه نیروی هوایی آمریکا آمده است: «روز جمعه، هواپیما‌ها ماموریت‌های تاکتیکی را با کمک جنگنده‌های اف-۳۵ نروژ در دریای نروژ انجام دادند.»

این دریا مجاور دریای «بارنتس» است که به حیاط خلوت نیروی دریایی روسیه شهرت دارد و خانه زیردریایی‌های موشک انداز بالستیک ناوگان شمال روسیه است.

ژنرال «جف هاریگان» فرمانده نیرو‌های هوایی ایالات متحده در اروپا در این باره گفت، این نوع همکاری به ویژه در قطب شمال که هیچ کشوری زیرساخت یا ظرفیت لازم برای فعالیت را ندارد، بسیار مهم است.

هفته گذشته وزارت دفاع روسیه از احتمال آزمایش موشکی در منطقه خبر داده بود. منابع آگاه گفتند که این اعلامیه می‌تواند به عنوان نارضایتی مسکو از ورود بمب افکن‌های بی-۱ به نروژ تعبیر شود.

این در حالی است که رسانه‌ها از آماده باش جنگنده‌های «میگ -۳۱» روسیه در قطب شمال همزمان با خبر استقرار بمب افکن‌های «لنسر بی» آمریکا در نروژ خبر دادند.

به نوشته وبگاه «بارنتس آبزرور» جنگنده‌های فراصوت میگ-۳۱ روسیه در «نوایا زیملا» پایگاه هوایی این کشور در منقطه دورافتاده در شمال روسیه در آماده باش رزمی هستند. ناوگان هوایی روسیه در این زمینه اعلام کرد که فرمانده ناوگان هوایی شمال روسیه با پرواز با یک فروند میگ-۳۱ ام بی به پایگاه هوایی روسیه در شمال این کشور رفته است. این فرمانده روس حین بازدید از این پایگاه به آمادگی خلبانان وجنگنده‌های میگ-۳۱ این کشور در پرواز در دمای منفی ۶۰ درجه اشاره کرد.

بنا بر اعلام ناوگان هوایی شمالی روسیه، از زمان استقرار این جنگنده دراین پایگاه دور افتاده در شمال روسیه تاکنون نقض حریم هوایی این کشور صورت نگرفته است.

به نوشته این منبع خبری، آماده باش جنگنده‌های میگ-۳۱ در این پایگاه هوایی همزمان با شدت گرفتن تنش‌های نظامی در اقیانوس اطلس شمالی وآب‌های قطب شمال صورت گرفته است. بنابر برخی گزارش‌ها، نیروی هوایی آمریکا قصد استقرار شماری از بمب افکن‌های بی لنسر خود را در پایگاه هویی «اورلند» در نروژ در ماه فوریه (بهمن) دارد.

سفارت روسیه در نروژ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نروژ با اجازه دادن به استقرار بمب افکن‌های آمریکا امنیت شمال اروپا در قطب شمال را به خطر می‌افکند و روسیه نیز به تبع آن در پی تقویت توان نظامی خود در این منطقه است
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان