بازدید 24808

هشدار دامپزشکی خوزستان؛ مرغ زنده نخرید

با افزایش قیمت مرغ کشتار روز ، روند عرضه غیربهداشتی مرغ زنده در سطح شهرهای خوزستان بیشتر شده است.
کد خبر: ۱۰۳۷۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵ 27 February 2021

به گزارش تابناک، مدیرکل دامپزشکی خوزستان نسبت به خرید و مصرف مرغ زنده هشدار داد و گفت: تداوم این مساله می‌تواند سلامتی شهروندان را به خطر انداخته و سبب شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام شود.

دکتر مصطفی کنارکوهی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: عرضه مرغ به شکل زنده و ذبح آن در اماکن عمومی و منزل خطراتی مانند انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از طریق پرنده زنده، لاشه، خون، پر و فضولات مرغ را به دنبال دارد که باعث ایجاد آلودگی زیست محیطی، تجمع حشرات و حیوانات موذی، رشد آلودگی ثانویه در لاشه و بقایای به جا مانده از ذبح مرغ و احتمال انتقال آلودگی مختلف را دربردارد.

وی به شهروندان توصیه کرد برای حفظ سلامتی و بهداشت خود و خانواده و همچنین در راستای کمک به بهداشت محیط زیست و هم نوعان خود از خرید مرغ زنده خودداری کنند و گوشت مرغ مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر و مجاز و به صورت بسته‌بندی شده با درج تاریخ تولید انقضا و قیمت تهیه کنند.

کنارکوهی افزود: دامپزشکی خوزستان با واحدها و افرادی که مبادرت به عرضه و فروش مرغ زنده کنند و بهداشت عمومی جامعه را به مخاطره می‌اندازند برخورد قانونی خواهد کرد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان ادامه داد: هم اکنون بیشتر واحدهای مرغداری در خوزستان مشغول پرورش مرغ به روش بهداشتی بوده و مرغ‌های تولیدی خود را در پایان دوره پرورش، به منظور کشتار به کشتارگاه‌های طیور منتقل می‌کنند و در کشتارگاه‌ها مرغ‌ها با نظارت، ناظران شرعی و بهداشتی دامپزشکی در راستای تولید محصول سالم و حلال ذبح می‌شوند.

وی گفت:با توجه به نظارت‌های صورت گرفته توسط کارشناسان بهداشتی دامپزشکی فقط محصولات سالم و بهداشتی به مصرف کننده می‌رسد ضمن آنکه مرغ‌های تولیدی در کشتارگاه‌های صنعتی طیور به صورت گرم (کشتار روز) و بسته‌بندی شده و دارای تاریخ مصرف و انقضا و درج قیمت در اختیار مصرف کنندگان قرارمی گیرد.

عرضه مرغ زنده در بازارچه‌های محلی ، معابر ، حاشیه جاده، وانت بارها شهرهای استان از جمله کلانشهر اهواز به قیمت هرکیلوگرم ۲۰۰هزار ریال به فروش می‌رسد.

مرغ کشتار روز در اهواز هم‌اکنون بین ۲۵۰ تا ۲۷۰ هزار ریال در هر کیلوگرم عرضه می‌شود.

با افزایش قیمت مرغ کشتار روز ، روند عرضه غیربهداشتی مرغ زنده در سطح شهرهای خوزستان بیشتر شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر