بازدید 4348

غنی: جنگ افغانستان با اسلامیت هیچ‌ ارتباطی ندارد

رییس ‌جمهوری افغانستان می‌گوید جنگ افغانستان با اسلام، حقانیت و انسانیت هیچ ارتباطی ندارد.
کد خبر: ۱۰۳۷۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷ 27 February 2021


به گزارش تابناک به نقل از شفقنا؛ محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان امروز (شنبه، ۹ اسفند) در برنامه گرامی داشت از روز ملی سرباز این کشور، جنگ جاری در افغانستان را غیر مشروع خواند و گفت:« دشمنان افغانستان و طالباان فکر می‌کنند که دولت را سقوط دهند و خاک کشور را تقسیم کنند، اما نیروهای امنیتی و دفاعی ظرفیت کافی دفاع از کشور را دارند و این را در میدان جنگ ثابت کرده‌اند.»

اشرف غنی در این مراسم همچنین افزود که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور بیش از ۹۰ درصد از عملیات ضد هراس افگنی را انجام می‌دهند.

به گفته وی،‌ نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در صدر مبارزه با تروریزم قرار دارند و امنیت جهان را در برابر این پدیده تامین می‌کنند.

رییس جمهور افغانستان با اشاره به گمانه‌زنی‌ها در مورد حکومت موقت گفت که «مردم افغانستان رئیس‌جمهور دولت را انتخاب کرده‌اند و حکومت آینده نیز با انتخاب مردم به وجود خواهد آمد».

وی تصریح کرد: «بر اساس قانون دوره جمهوریت مشخص است و برای حکومت جدید نیاز است رضایت مردم در نظر گرفته شده و با اراده مردم به وجود آید».

آقای غنی همچنین گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور تطبیق کننده قانون اساسی در کشور است و انتخابات شفاف در کشور با وجود این نیروها ممکن شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر