بازدید 9252

انتقاد مقام اماراتی از گزارش آمریکا درمورد خاشقجی

ضاحی خلفان، معاون رئیس پلیس دبی از گزارش سازمان اطلاعات آمریکا درمورد کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی و تاکید این گزارش بر موافقت شخصی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان با ترور خاشقجی در سال ۲۰۱۸ انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۰۳۷۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ 27 February 2021


به گزارش تابناک به نقل از اسپوتنیک، ضاحی خلفان در توئیت‌هایی نوشت: ۵۲ سال را در نوشتن گزارش‌های مربوط به جرم سپری کردم و هیچ وقت چیزی که از این گزارش منتشر شده آمریکا بیشتر مایه ناامیدی باشد، نیافتم، از اولین کلمات در این گزارش اطمینان یافتم آنچه که در این گزارش آمده است، خودش این گزارش را باطل می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر آنطور که بایدن ادعا می‌کند، آمریکا کشورها را به دلیل نقض حقوق بشر بازخواست کند، در آن زمان می‌بینیم که آمریکا کشوری است که بیشترین این نقض حقوق را مرتکب شده است.

ضاحی خلفان عنوان داشت: چه بسیار دانشمند عراقی که در عراق در هنگام اشغالگری آمریکا در این کشور کشته شد، بایدن حتی با یک کلمه هم از مرگ آنها سخن نگفت، حالا یعنی دلش به حال خاشقجی سوخته است؟!

وی ادامه داد: عاملان جنایت‌های ابوغریب به دلیل کشته شدن خاشقجی، خود را به گریه می‌زنند، چقدر این مساله غریب و عجیب است.

خلفان عنوان داشت: اختلافات بایدن و کینه‌هایش نسبت به ترامپ و دامادش را می‌خواهند بر سر محمد بن سلمان از طریق نبش قبر پرونده خاشقجی خالی کنند. این روشی بی ارزش است.

وی تصریح کرد: پرونده خاشقجی به دستگاه قضائی ارجاع شد و حکم‌های نهائی درخصوص آن صادر گشت، در همه جای دنیا با پایان یافتن تصمیم گیری قضائی، پرونده‌ها مختومه می‌شود.

این مقام اماراتی عنوان داشت: اما متاسفانه اندیشه کابوئی همچنان در ذهن برخی از رهبران آمریکا استوار است.

وی در ادامه این سوال را مطرح کرد که آیا در عمرتان، دیده‌اید که دولت روسیه یک حاکم عرب یا غیر عرب را مورد هجمه قرار دهد.

خلفان از رهبران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس خواست تا روابط بسیار مستحکمی با روسیه برقرار کنند.

وی عنوان داشت که در زیر این روابط خط قرمز می‌گذارد.

دولت آمریکا شامگاه روز جمعه گزارش خود در مورد کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی را منتشر کرد. در این گزارش آمده است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان خاشقجی را به عنوان یک تهدید برای کشور خود دیده و معتقد بود که از خشونت به صورت گسترده تا جای لازم برای ساکت کردن وی حمایت کند.

در گزارش سازمان اطلاعات آمریکا آمده است، ولیعهد عربستان با کشتن جمال خاشقجی در سال ۲۰۱۸ موافقت کرده و احتمالاً دستور این کار را داده است.

این سند که قید محرمانگی از آن برداشته شده است، ۲۱ فرد را به عنوان افرادی عنوان کرد که سازمان اطلاعات آمریکا اطمینان بسیاری دارد که آنها در کشتن خاشقجی به نیابت از ولیعهد دست داشته یا در این کار مسئول هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها