بازدید 15115

تصمیمات ضد و نقیض روسیه در ارسال موشک‌های S - 300

سخنگوی سارکوزی با اشاره به تأیید خبر توقف ارسال مجموعه‌های S-300 از سوی پوتین، به نقل از وی گفت: «ایران از این مسأله بسیار خشمگین است و در نظر دارد، روسیه را به دلیل پایبند نبودن به این قرارداد تنبیه کند.»/این منبع آگاه نوشت: «اجرای تصمیم شورای امنیت سازمان ملل، مشمول همه کشورها از جمله روسیه است و برای همین، قرارداد فرتسادن سیستم‌های موشکی S-300 نیز متوقف خواهد شد.»
کد خبر: ۱۰۳۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۳ 12 June 2010
سرویس بین‌الملل ـ «ولادیمیر پوتین»، نخست‌وزیر روسیه، روز جمعه در نشستی با «نیکلا سارکوزی»، رییس جمهوری فرانسه، از قصد روسیه در عدم تحویل موشک‌های زمین به هوای S-300 خبر داد.

به گزارش «تابناک»، پس از تصویب دور چهارم تحریم‌ها از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی نوشت: در مقطع کنونی، این ابهام هست که آیا سرانجام تصویب قطعنامه تحریم‌های جدید بر فروش این سامانه به تهران تأثیرگذار خواهد بود؟!

بنا بر این گزارش، سخنگوی سارکوزی با اشاره به تأیید خبر توقف ارسال مجموعه‌های S-300 از سوی پوتین، به نقل از وی گفت: «ایران از این مسأله بسیار خشمگین است و در نظر دارد، روسیه را به دلیل پایبند نبودن به این قرارداد تنبیه کند.»

«هاآرتص» همچنین افزود: از روز چهارشنبه و پس از به تصویب رسیدن قطعنامه‌ مزبور، اخبار ضد و نقیضی از روسیه در این باره به گوش می‌رسد. مسکو پنجشنبه اعلام کرد: هم‌اکنون در حال مذاکره با ایران درباره ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای جدیدی در این کشور است.

«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه، در عین حال اذعان داشت: «تحریم‌های جدید سازمان ملل علیه ایران، روسیه را ملزم به شکستن معاهده بحث‌برانگیز ارسال موشک‌های S-300 نمی‌سازد.»

در همین حال، خبرگزاری روسی «اینترفکس»، به نقل از یک منبع آگاه از عدم اجرایی شدن این قرارداد، تحت نفوذ تحريم‌هاي مصوب روز چهارشنبه شوراي امنيت سازمان ملل متحد خبر داد. این در شرایطی است که آندری نسترینکو، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور، اعلام کرد دور تازه تحریم‌ها محدودیتی در این زمینه به وجود نخواهد آورد.

«اینترفکس» همچنین در گزارش خود از زبان این منبع آگاه نوشت: «اجرای تصمیم شورای امنیت سازمان ملل مشمول همه کشورها، از جمله روسیه است و برای همین، قرارداد ارسال سیستم‌های موشکی S-300 نیز متوقف خواهد شد.»

البته به باور برخی، روسیه از قرارداد فروش این سامانه به عنوان اهرمی در دیپلماسی هوشمندانه خود با تهران و قدرت‌های غربی که به دنبال کنترل آنچه آن را فعالیت‌های هسته‌ای با هدف دستیابی به سلاح هسته‌ای می‌خوانند، بهره برد.

هاآرتص در ادامه می‌نویسد: اسراییل و جامعه‌ بین‌الملل از روسیه خواسته است تا از فرستادن این سیستم‌های موشکی با قابلیت سرنگونی همزمان چندین موشک و هواپیمای جنگی به ایران خودداری ورزد و این در حالی است که مسکو پس از اعلام موافقت خود با اعمال تحریم‌های تازه علیه تهران بارها اعلام کرد، این کار، محدودیتی در اجرای قرارداد فروش‌ موشک‌های S-300 ایجاد نخواهد کرد.

چهارشنبه نیز «جان کیل»، سناتور جمهوری‌خواه، مستثنی کردن قرارداد فروش این سامانه‌های دفاعی و ساخت نخستین نیروگاه هسته‌ای بوشهر توسط روسیه از این قطعنامه را مورد انتقاد قرار داد.

هاآرتص ادامه می‌دهد: البته روسیه به همراه چین، یکی دیگر از اعضای برجسته شورای امنیت، تلاش کرده بود از شدت تحریم‌های مورد حمایت غرب علیه تهران بکاهد؛ اما چندی است که ایران را به دلیل تلاش نکردن برای کاهش نگرانی‌ها از برنامه هسته‌ای خود و فرستادن اورانیوم به روسیه برای غنی‌سازی مورد انتقاد قرار می‌دهد.

در همین حال، باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، نیز توانست حمایت روسیه برای تصویب قطعنامه جدید تحریم‌ها را به دست آورد و این در حالی است که سه‌شنبه، محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری ایران، به روسیه هشدار داده بود که با حمایت از تحریم‌ها از طرفداری دشمنان ایران بپرهیزد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۰
در يك بازي برد برد با راي روسيه به قطع نامه بايد عليه ايران و امتيازي كه بابت اين از آمريكا گرفته بايد اس 300 رو به ايران تحويل بده. در غير اين صورت ايران همواره بازنده رابطه بين ايران و روسيه خواهد بود.
در يك بازي برد برد با راي روسيه به قطع نامه بايد عليه ايران و امتيازي كه بابت اين از آمريكا گرفته بايد اس 300 رو به ايران تحويل بده. در غير اين صورت ايران همواره بازنده رابطه بين ايران و روسيه خواهد بود.
اينكه روسيه به تعهدات قبلي خود پشت پا مي زند جاي تعجب نيست تعجب اينجاست كه ما با وجود شرايط جديد روسيه در جهان و تجربيات قبلي خود از روسيه انتظار معجزه داريم مگر در تحريمهاي قبلي روسيه از ما دفاع كرده بود مگر چيزي غير از اين بوده كه روسيه از ما به عنوان پروار براي عرضه به غرب استفاده مي كرده است
روسیه با عملکرد خود دشمنی خود با ایران را ثابت نموده است. قابل توجه مسئولینی که دریای کاسپی را بذل و بخشش کرده اند و چشم خود را بر کشتار مسلمانان جنوب روسیه بسته اند.
هی تبریک بگین: "ملت بزرگ روسیه....دولت دوست و برادر روسیه...."
بابا جان....سیاست یک علم است....خاله بازی و باجناق بازی و خوش خیالی توش جواب نمیده....
مرگ بر روسیه منافق
مگر نه اینکه ما در تمام زمینه های اقتصادی نظامی سیاسی اجتماعی هنری و ... خود کفا شده ایم پس چرا اینقدر نسبت به این کاغذ پاره حساسیت بخرج میدیم بزار اینقدر از این دستمالهای مصرف شده بدهند تا .... پاره بشه الحمدالله ما که پیشرفت بسیار شگرف و خارقالعادهای در زمینه نظامی کردیم پس چرا دل نگرانیم
هر بسيجي ايراني مثل چند فروند موشك اس-300 عمل مي كند.
اون موقع که مردم شعار مرگ بر روسیه رو سر دادند میفهمیدن این روسها چه خواهند کرد
هرگاه روسه 11 تن طلای درخواستی مصدق رو داداین اس 300 رو هم میده...اونقته که من اسمم رو عوض می کنم... فرزندان نامشروع پطر کبیر هنوز هوس وارزوی ابتنی در آبهای گرم خلیج فارس رو دارند
درطول سالیان متمادی روسها نشان دادندقابل اعتمادنیستندبایستی درتمام قراددادهای تجاری حواسمان جمع باشد تاقبل ازتحویل جنس هیچگونه پولی به انهاپرداخت کنیم
روزی رو میبینم که انشاالله با یاری خدا و امام زمان ما خودمون شبیه همین اس 300 رو ساختیم اون روز قیافه سگ های صهیونیست یانکی ها و بلشویک های پست دیدن داره .
روسیه از ابتداء تصمیمی به ارسال این سلاح به ایران نداشت. آنها خودشان ابتداء برای عقد قرار داد پیش قدم شدند و قرار داد را با ایران امضاء کردند. سپس خودشان این موضوع را افشاء و رسانه ای کردند. بعد از آن غرب را به تکاپو انداختند تا از آنها امتیاز لازم را بگیرند و حالا که امتیازات لازم را از آنها و از خود ما گرفتند، قرار دادی را که اصلا پایبند آن نبودند، ملغی کردند. واقعا چقدر ساده لوح بودند کسانی که به این قرارداد خوش بین بودند و با ساده لوحی با منافع ملی ما بازی کردند.
فقط خیلی محکم تنبیه نکنید، ناراحت میشه روسیه!!
به نظر من ایران بیشترین کمک در حفظ امنیت داخلی روسیه در مورد چچن و داغستان راانجام داده اگر هر کشوری دیگری در همسایگی روسیه بوده روسیه متلاشی شده بود
تحريم و عير تحريم براي روسيه در قبال ما فرق نمي كند آنوقت كه مخالفت با تحريم ميكرد نه نيروگاه بوشهر را تكميل كرد نه موشك داد. حالا كه موافقت كرده كه اسباب راحتي توجيه خود را آورده است. ما خودمان مشكل داريم با بگوئيم بمب مي سازيم براي دفاع در مقابل تهديدات كشورهاي ديگر داراي سلاح هسته اي. نه اينكه بگوئيم نمي سازيم و تحريم شويم.
دوست عزيزي كه خودش را موشك مي داند بفرمايد پس چرا داريم منت اين نامردان فرصت طلب را مي كشيم اصلاً چه فرقي بين اتكا به آمريكا با روسيه است؟ چرا شعار نه شرقي و نه غربي را فراموش كرده ايم مگر ما به اتكاي خداوند از آنها دل نكنده بوديم حلا چه شده است؟ مگر ما توان ساخت اين موشكها را نداريم؟!! 
چرا داريم منت اين نامردان فرصت طلب را مي كشيم اصلاً چه فرقي بين اتكا به آمريكا با روسيه است؟ چرا شعار نه شرقي و نه غربي را فراموش كرده ايم مگر ما به اتكاي خداوند از آنها دل نكنده بوديم حالا چه شده است؟ مگر ما توان ساخت اين موشكها را نداريم؟!! 
تاريخ وتجربه گذشته را فراموش كرديم
s300 خیلی هم خوب نیست.
پس معلوم میشود غربیها فکرهائی در سر دارند و از تحویل اس 300 جلوگیری میکنند و ضمنا" مگر اس 300 سلاح دفائی نیست پس چرا روسیه و غرب از دادن آن واهمه دارند ، نتیجه اینکه غربیها میخواهند بدون مقاومت ایران به خیال پستشان برسند .
سحنگوی بی بی سی بودی کافیت نبود؟؟؟
الان شدی سخنگوی هاآرتص؟؟؟
سه چیز می تواند حال روس ها را به شدت بگیرد:
1.از NPT خارج شویم و بگوییم سلاح هسته ای می سازیم و موشک بالستیک دور برد هم داریم.(که اعلام این موضوع بسیار خطرناک است)
2.یک سپر ضد موشکی بسیار مدرن بسازیم حتی پیشرفته تر از نمونه های روسی و امریکایی.(که فکر نمی کنم به همین زودی ها به این تکنولوژی دست پیدا کنیم)
3.با امریکا صلح کنیم البته بنا بر عزت ملت ایران.(که این موضوع باعث یه تو دهنی بسیار بزرگ به تمام دشمنان چه در منطقه و چه در عرصه ی بین الملل می شود که همواره از دشمنی امریکا با ایران سود می برند)
خدایا به امید تو
حالا من فقط منتظرم که تو تلوزیون هی بگن مرگ بر روسیه مرگ بر روسیه!
ماشاید چند تا موشک s300از دست دادیم!

اما روسیه اعتبارش را در مقابل یه کشور پهناور و قدرتمند همسایه اش از دست داد که سالهای بسیار زیادی باقی خواهد ماند

ما شاید چند تا موشک s300از دست دادیم !

اما آمریکا به روسیه باج های سنگین تری داد.

شاید ما چند تا موشکs300 از دست دادیم اما هویت و شرفمان را نگه داشتیم و باج ندادیم.

شاید ما چند تا موشک s300از دست دادیم!

اما ایمان مان به خویشتن که قدرتمند تر از هر سلاحی است را حفظ نمودیم.

بازی را طوری ادامه بدین تا روسیه قیمت را بالا ببره برای امریکا -------- بنابر این از روسیه دور نشین باید هزینه ها را براشون زیاد کرد
مرگ ب ر روسیه.
امید واریم که روسیه این بار با صراحت اعلام نماید که آیه به توافق خود در خصوص تحویل موشکهای مورد نظر که جنبه دفاعی دارد پایبند است یا خیر. با شناخت قبلی از روسیه اینگونه پیش بینی میشود که مانند موضوع تجهیز و تحویل نیروگاه بوشهر این موضوع را هم بلا تکلیف نگهدارد که تا مدتها به عنوان ابزاری در تعاملات سیاسی منطقه بتواند از آن استفاده نمایدو ما را هم فعلا امیدوار نگه دارد.
مرگ بر روسیه
بیخودی دل به اس 300 و از این شعارهای مضخرف نبندید.مردشور همه چیزشون رو ببرند.بهتر شد حداقل دیگه بیخیال روسیه میشیم و امتیازی بهش نمیدیم.
khesarate iran babate s300 va in chand
sal cheghadar hast????
ولش كنيد اين خائنا را. خودمون با همت مضاعف جوونامون و كار مضاعف رهبرامون مي سازيم از اس 300 هم بهتر مي سازيم. منت روسا رو هم نميكشيم. اونا هم مزدوراي امريكان.
عزيز تومملكتي كه دختر14ساله توزيرزمين خونه شان انرژي هسته اي توليدميكنه موشك اس 300به چه دردش ميخوره .هان
مرگ بر روسیه ، درود بر ترکیه
ياد سخن استاد گرامي جناب آقاي مطهري به خيركه ميگفت غرب و شرق همانند دو لبه قيچي هستند كه براي بريدن يك چيز با هم متحد ميشوند.
روسیه این موشکها رو تمام و کمال تحویل ایران داده اینا فقط جنگ زرگریه
بايد سياسيون مادرس بگيرند كه در درجه اول حفظ منافع ملي كشور بعد تعصبات بي جا وتقليد كور كورانه و شعارهاي تو خالي
بنظر من امریکایها از روسها خیلی قابل اطمینان تر هستند به استناد تاریخ
گمونم اینو هم باید بسازیم
baraye sadomin bar roosha sar ma ra kolah gozashtand zaheran kasi be mellat javabgoo nist
روسیه فعلا به قطعنامه رای مثبت داده با تحویل موشکهای فوق به ایران مخالفت کرده با عضویت ایران در سازمان شانگهای نیز همین امروز مخالفت کرد قطعا سر موعد مقرر نیروگاه بوشهر رو راه نمی اندازد و در واقع می خواهد بگوید آنقدر توانا و قوی است که به وعده های خود با ما توجه نمی کند. و فقط دنبال منافع خود است.
روزگار است آنكه كه گه عزت دهد گه خار دارد چرخ بازيگر از اين بازيچه ها بسيار دارد
اگر روسیه این سیستم را به ایران ندهد و اسراییل یا آمریکا تاسیسات هسته ای ایران را مورد حمله قرار بدهند در آن صورت روسیه هم شریک جرم آنها محسوب میشود و باید منتظر انتقام ایران و جهان اسلام باشد.
آقا جان چرا هر وقت من این سایتا رو باز میکنم و نظرات رو می خونم همه آیه یاس می خونن بابا ملتی که نام ایرانی رو را داره میتونه بالاتر از اس 300 رو هم بسازه فقط باید متحد باشیم و کار کنیم و ایه یاس نخونیم همه ملتهایی که پیشرفت کردن سختی کشیدن چرا میخواهیم همه چیز رو آسون به دست بیاریم // یا علی مدد
ما شاید چند تا موشک s300از دست دادیم !

اما درياي خزر را هم از دست داديم !

ما شاید چند تا موشک s300از دست دادیم !

اما پنجاه ساله قرار که نيروگاه بوشهر کامل بشه

ما شاید چند تا موشک s300از دست دادیم !

اما خيلي چيزهاي ديگرو از دست داديم

ما استاد حرف زدنيم
بانام او که هرچه هست ازاوست. زمان حمله به طبس موشکهای اس سیصد بود که از کشور ما دفاع کرد ؟؟چشمها را باید شصت جور دگرباید دید!!!
مرگ بر روسیه، درود بر ترکیه ، سلام بر برزیل
http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=73423
این لینک خبر خودتونه که توش گفته شده:دوستان روس!!!!!
نظرت چیه؟ کامت رو میذاری یا نه؟
روسیه دردام امریکا گرفتار شده وروز به روز به
غرق شدن دراین باتلاق مستعمره نزدیکتر می
شود..حق روسیه به استعمار کشیده شدن آن
است که امریکا موفق به این کار شده .ودراینده
استقلالش راکلاًزیرسئوال خواهدبرد وبااین شیوه
که پیش میرود درآینده این حق وتوهم ازاوخواهندگرفت......
حق وتو که کشورهایی ظالمانه دردست دارند
لااقل مستقل بودن این کشورها میرساند ولی
درآینده نزدیک به علت عدم صلاحیت دراستقلال
این حق ازطرف امریکا وغرب ازروسیه لغو وبه
اسراییل خونخوارخواهند داد دست خودشان
است وسر روسیه هم بی کلاه خواهند کرد...
مابایستی درس دیپلماسی خودراقوی کنیم ویادبگیریم که درجهان کنونی همه قدرتهای بزرگ عزم خودرادرایجادتفرقه وشکست حکومت جمهوری اسلامی جمع نموده اندچگونه برخوردکنیم تادوکلمه رمزموفقیت که امام خمینی (ره)دروصیت نامه خودبه آن اشاره کرده محقق شود وحدت کلمه ورضای خداوندمتعال که اگررعایت کنیم نه نیازی به غرب داریم نه نیازی به شرق وهیچ ابرقدرتی شهامت وجرات حمله به جمعیت 80میلیونی راپیدانمیکند ماهنوزدنبال بیرون آوردن جنازه های مقصرین انتخابات سال 22/3/88هستیم درصورتی که براحتی وباگذشت رحما بینهم واشداءعلی الکفار رارعایت می کردیم الان روسیه ماده پرست ایقدربرایمان مهم نبودتابه ماs300میدهدیا نمیدهدهمانطوریکه بامشت گره کرده برطاغوت زمان پیروزشدیم و8سال باتمام استکبارجهانی وصدام جنگیدیم وپیروزشدیم برقدرتهای پوشالی جهانی نیزپیروزمی شویم انشاءالله
وقتي براي پوتين كه جاسوس كا گ ب بوده تو تهران جشن تولد ميگيريد و كلي نوشابه لراشون باز ميكنيد نتيجش اين ميشه كه اينجوري ضايتون ميكنن.بايد ياد بگيريم روي ديوار سست روسهاي خاين به ملت ايران يادگاري ننويسيم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر