بازدید 6494
۱
در تذکر آیین نامه ای:

شریعتی: هیات رئیسه از شان نمایندگان دفاع کند

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نمایندگان روز گذشته تلاش کردند مجلس یکصدا باشد، اما متاسفانه کسانی که دنبال دوصدایی بودند در بیرون به ما اتهام زدند؛ تقاضا داریم هیات رئیسه از شأن نمایندگان دفاع کند و اجازه ندهد اخبار جعلی از جلسه غیرعلنی در بیرون گفته شود.
کد خبر: ۱۰۳۶۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴ 23 February 2021

به گزارش تابناک به نقل از خانه ملت، مالک شریعتی در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه 5 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین نامه ای با استناد به ماده 22 و همچنین اصل 69 قانون اساسی گفت: دیروز بحثی در مورد امنیت کشور مطرح ، بنابراین جلسه غیرعلنی برگزار شد. براساس اصل 69 مذاکرات مجلس شورای اسلامی باید علنی باشد و گزارش کامل آن از طریق رادیو و روزنامه رسمی برای اطلاع عموم منتشر شود. در شرایط اضطراری، در صورتی که رعایت امنیت کشور ایجاب کند، به تقاضای رئیس جمهور یا یکی از وزراء یا ده نفر از نمایندگان، جلسه غیرعلنی تشکیل می‌شود، اما متاسفانه برخی نمایندگان مطالب خلاف واقع جلسه غیرعلنی را در فضای مجازی منتشر و همکارانشان را متهم به موافقت با اقدامات دولت و مخالف با اقدام مجلس کردند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: دیروز 93 درصد نمایندگان به موضوع اعمال ماده 234 در مورد ارسال پرونده تخلف دولت در اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها با یکپارچگی و انسجام رأی دادند و نمایندگانی که صحبت کردند بر عمل به مرّ قانون اقدام راهبردی تاکید داشتند و هیچکس از این قانون کوتاه نیامد. اما متاسفانه گزارشی که در فضای مجازی منتشر شد در آن اتهاماتی به برخی همکاران زده شد و دوقطبی و دوپارگی سیاسی ایجاد کردند.

وی ادامه داد: سخنگوی هیات رئیسه باید گزارش دقیق و منسجمی از نشست غیرعلنی ارائه کند تا کسی نتواند با مطامع سیاسی همکاران خود را متهم کند؛ دیروز مقام معظم رهبری در اظهاراتشان از مجلس و دولت خواستند با هم یکصدا باشند و مجلس هم باید یکصدا باشد و از آن یک صدا بیرون بیاید. نمایندگان روز گذشته تلاش کردند مجلس یکصدا باشد، اما متاسفانه کسانی که دنبال دوصدایی بودند در بیرون به ما اتهام زدند. تقاضا داریم هیات رئیسه از شأن نمایندگان دفاع کند و اجازه ندهد اخبار جعلی از جلسه غیرعلنی در بیرون گفته شود. اگر این روش تکرار شود، نسبت به اعلام اسامی اقدام خواهیم کرد.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در پاسخ به اخطار و تذکر این نماینده گفت: جلسه روز گذشته مجلس غیرعلنی نبود بلکه غیررسمی بود و اینکه نباید اخبار به بیرون منتقل شود، حرف درستی است و مجلس باید یکصدا باشد و همه ما از مصوبه و کیان مجلس دفاع کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب بر اجرای قانون مصوب مجلس تاکید کردند؛ اما اخطار و تذکر شما در دستور نبود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
از شان ملت دفاع کنید!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار