بازدید 10707

مجوز مجلس به دولت برای برداشت از حساب ذخیره‌ارزی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه دادند تا اگر منابع حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز در سال آینده کم شوند می‌تواند از حساب ذخیره ارزی برداشت کنند.
کد خبر: ۱۰۳۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ 21 February 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) و در جریان بررسی جزییات لایحه بودجه در بخش درآمدی ردیف ۳ تبصره یک ماده واحده لایحه بودجه را تصویب کردند.

طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در صورت افزایش عواید حاصل از جزء یک این بند نسبت به ردیف‌های مصوب فوق‌الذکر بانک مرکزی مکلف است منابع حاصل را به جدول شماره ۵ این قانون واریز کند.

این ردیف درباره تکلیف بانک مرکزی در خصوص درآمدهای مازاد نفتی است که در بخش هزینه‌ای آن نیز دولت موظف شده از ابتدای مهرماه منابع حاصله را در سقف اعتبارات بودجه عمومی صرف افزایش تخصیص برای تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کند که هنوز مجلس شورای اسلامی وارد بررسی بخش‌های هزینه‌ای نشده است.

همچنین نمایندگان بند «ج» تبصره ماده واحده را تصویب کردند که طبق آن چنانچه منابع دولت از محل صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز در سال ۱۴۰۰ کمتر از سقف مقرر در بند (ب) این تبصره گردد، به دولت اجازه داده می‌شود با رعایت بند (پ) ماده (۱۷) و جزء (۴) بند (ح) ماده (۱۶) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مصوب ۱۳۹۵.۱۱.۱۰با اصلاحات و الحاقات بعدی نسبت به تأمین مابه‌التفاوت حاصل‌ از منابع حساب ذخیره ارزی اقدام کند.

در بند «ب» تبصره یک ماده واحده نمایندگان سقف منابع حاصل از ارزش صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز را یک میلیون و ۹۹۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال تعیین کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر