بازدید 4276
سرپرست استانداری ایلام:

تمام مسافران ورودی از مرز مهران باید تست کرونا بدهند

سرپرست استانداری ایلام گفت: مسافران ورودی از عراق به مرز مهران با توجه به شیوع کرونای جهش یافته، باید تست کرونا بدهند.
کد خبر: ۱۰۳۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵ 20 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دکتر محمد نوذری در پنجاه و هشتمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا ضمن ابراز نگرانی از روند کرونا نسبت به فراگیری این بیماری در استان هشدار داد و اظهار کرد: عواملی که امروز استان را در بحث کرونا تهدید می‌کند علاوه بر کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ساده انگاری خطر کرونا در جامعه، یکی وضعیت خراب و نگران کننده کرونا در استان‌های همسایه و دوم وضعیت بحرانی کرونا در کشور عراق است.

وی خواستار مراقبت و کنترل بیشتر تردد شهرستان‌های نزدیک به استان‌های همسایه و مرز شد و گفت: امروز شاهد خیز کرونا در این مناطق بویژه در شهرستان‌های همسایگی خوزستان و لرستان هستیم و این یک زنگ هشدار و خطر برای کل استان است.

سرپرست استانداری ایلام با بیان اینکه ورود خودرو‌های شخصی غیر بومی به شهر‌های جنوبی ایلام ممنوع است، افزود: الان ۱۱ شهرستان استان خوزستان وضعیت قرمز دارند و شهرستان‌های دهلران، مهران و دره شهر و آبدانان نقاط حساس استان قلمداد می‌شود که فرمانداران این مناطق باید با حساسیت ویژه موضوع را دنبال کنند.

وی ادامه داد: ورود تمام خودرو‌های شخصی با پلاک غیر بومی به شهرستان‌های جنوبی استان از فردا به مدت یک هفته ممنوع است، اما تردد وسایل نقلیه عمومی، حمل بار با انجام غربالگری و تست کرونا بلامانع است.

نوذری در ادامه با عنوان این مطلب که با نارنجی شدن شهرستان دره سهر زنگ خطر برای استان به صدا درآمده است، گفت: واقعیت این است که هم مردم و هم مسئولان مربوطه به درستی دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و نظارت نکرده اند که امروز چند شهرستان ما از حالت آبی به زرد و یک شهرستان از زرد به نارنجی تبدیل شده است!

وی با عنوان این مطلب که اگر امروز وضعیت کرونا را مدیریت نکنیم فردا خیلی دیر خواهد شد، تاکید کرد: در اجرای دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی بایست تعارفات و ملاحظه کاری را کنار گذاشت.

سرپرست استانداری ایلام در ادامه خواستار تشدید نظارت‌ها بر روند اجرای مصوبات در استان شد و گفت: به شدت محدودیت‌ها در مناطق زرد و نارنجی استان اعمال می‌گردد و قصور در اجرای مصوبات و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیگرد قانونی دارد.

وی با تاکید بر افزایش نظارت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مرز مهران تاکید کرد: مسافران ورودی از عراق به مرز مهران با توجه به شیوع کرونای جهش یافته، باید تست کرونا بدهند.

نوذری با بیان اینکه هر تصمیمی در خصوص ممنوعیت و محدودیت مرز مهران نیازمند اخذ موافقت کار ویژه مرزی کشور است، اضافه کرد: تا زمان تصمیم گیری نهایی در مورد مرز مهران، نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید در این مرز اتخاذ شود.

وی ادامه داد: نتیجه تصمیمات کمیته امنیتی و انتظامی استانداری ایلام در خصوص اعمال ممنوعیت‌های تردد در مرز مهران بعنوان مصوبه نهایی تصمیم گیر‌های در خصوص این مرز خواهد بود.

سرپرست استانداری ایلام در پایان گفت: در یک سال گذشته کرونا به ما این پیام مهم داده است که باید سبک زندگی خودمان را در مقابل کرونا عوض کنیم، و ما برای در امان ماندن از شر این ویروس مرگبار راهی جز این نداریم.

وی در خصوص اعمال محدودیت‌ها در مناطق زرد و نارنجی گفت: باید نظارت کافی برای اعمال محدودیت‌ها در این مناطق اعمال شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی