بازدید 48528

توقف اجرای پروتکل الحاقی؛ چه اتفاقی بین ایران و آمریکا می‌افتد؟!

باید صبر کرد و دید ایران با اقدام جمهوری اسلامی ایران برای کنار گذاشتن اجرای پروتکل الحاقی، اتفاقی بین طرفین خواهد افتاد یا آمریکایی‌ها با در پیش کشیدن موضوعاتی نظیر موشک و قدرت منطقه‌ای ایران ـ که بار‌ها از سوی مقامات ارشد جمهوری اسلامی اعلام شده ـ جای هیچ گونه صحبت و مذاکره‌ای ندارد، باز راه را به بیراهه می‌کشانند؟!
کد خبر: ۱۰۳۵۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵ 21 February 2021

Image result for توقف اجرای پروتکل الحاقی

آذر ماه امسال، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی پارلمان «طرح اقدام راهبردی مجلس برای مقابله با تحریم‌ها را تصویب کردند.» پس از این موضوع بود که شورای نگهبان هم خیلی زود موضوع را به تصویب رساند و مساله برای ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی برای دولت نیز ارسال شد تا این موضوع محملی برای کاهش فشار‌ها بر ایران و رفع تحریم‌ها باشد.

به گزارش «تابناک»؛ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، باز شدن قفل‌هایی که بر صنعت هسته‌ای کشور زده شده است را از اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: پیگیری این طرح برای تداوم راه شهدای هسته‌ای است که برای پیشرفت صنعت هسته‌ای کشور، حتی از جان خود مایه گذاشتند.

طرحی با هدف مقابله با تحریم‌ها

وی گفت: برنامه هسته‌ای باید طبق نیاز‌های کشور پیش برود و انتظار داریم بعد از این هم تقویت شود و هدف طرح نیز مقابله با تحریم‌هایی است که از طرف کشور‌های آمریکایی و غربی به مردم ایران اعمال شده است.

پس از آن بود که در دی ماه، معاون اول رئیس جمهور، آیین نامه اجرایی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران را ـ که به منظور صیانت از منافع ملت ایران با رفع موثر تحریم‌ها و اجرای کامل برجام به تصویب هیات دولت رسیده است ـ برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

هیات وزیران در جلسه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ به پیشنهاد وزارت امور خارجه، سازمان‌های انرژی اتمی ایران و برنامه و بودجه کشور و معاونت حقوقی رییس‌جمهور و به منظور تأمین اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، آیین نامه اجرایی قانون یادشده را تصویب کرد.

مطابق آیین نامه یاد شده، سازمان انرژی اتمی ایران گزارش جامعی از وضعیت موجود و نیز موارد نیاز به اورانیوم با غنای ۲۰ درصد و پیش نیاز‌های فنی و مالی آن‌ها و دیگر ابعاد مربوط را تهیه و ظرف دو ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن قانون به دولت ارایه می‌دهد.

وظایف مهم سازمان انرژی اتمی برای تولید اورانیوم و بهره‌گیری از ماشین‌های غنی‌سازی جدید

با تأمین اعتبار و پیش نیاز‌های فنی، سازمان فوق اقدامات لازم را جهت غنی سازی به منظور استفاده صلح آمیز به عمل می‌آورد، به نحوی که ظرف یک سال، حداقل ۱۲۰ کیلوگرم مواد مقرر در ماده مزبور ذخیره سازی شود.

همچنین سازمان انرژی اتمی به منظور تحقق ایجاد ظرفیت تولید ماهیانه ۵۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده (LEU) پس از تأمین اعتبار نسبت به نصب و راه اندازی یک هزار ماشین آی-آر-تو-ام (IR ۲ M) و یک هزار ماشین آی-آر- سیکس (IR-۶) به ترتیب در بازه‌های زمانی سه ماهه و یک ساله اقدام خواهد کرد.

علاوه بر این، سازمان مذکور نسبت به تکمیل فرآیند راه اندازی کارخانه تولید اورانیوم فلزی اصفهان اقدام می‌نماید، به گونه‌ای که در پایان مدت مقرر، کارخانه قابلیت بهره برداری داشته باشد.

ضمنا سازمان مزبور موظف است گزارش اقدامات انجام شده و باقی مانده و نیز اقلام و منابع مورد نیاز تا مرحله بهره برداری از راکتور خنداب و روند بهینه سازی آن را به تفکیک به دولت، ارایه و جدول زمان بندی مربوطه را جهت ارایه به مجلس شورای اسلامی به دولت ارسال نماید.

همچنین دستگاه‌های ذی ربط، مشتمل بر وزارت خانه‌های نفت، امور خارجه، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، سازمان انرژی اتمی و بانک مرکزی و معاونت حقوقی رییس جمهور با محوریت وزارت امورخارجه موظفند گزارش‌های مربوط درخصوص اجرای تعهدات کشور‌های طرف برجام و رفع موانع مذکور را تا پایان بهمن ماه ۱۳۹۹ ارایه نمایند.

هرچند مجلسی‌ها پس از تصویب کلیات طرح «اقدامات راهبردی برای لغو تحریم‌ها»، با شعار «مرگ بر آمریکا و اسرائیل» خشنودی خود را از تصویب این طرح ابراز کردند و محمدباقر قالیباف هم پیام این مصوبه را برای «دشمن»، «پایان بازی یک طرفه» خواند، دولتی‌ها در سه موضع صریح، مخالفت خود را با یکی از محوری‌ترین بخش‌های این طرح اعلام کردند.

چرایی توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و نظارت‌های فراتر از پادمان

مناقشه اصلی دولت با آنچه مجلس به تصویب رسانده، بر سر «توقف اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران» است؛ موضوعی که دقایقی پس از تصویب کلیات، علی ربیعی سخنگوی دولت و سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه به آن واکنش نشان دادند و در جریان بررسی کلیات هم، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی هسته‌ای آن را «باعث تردید و ابهام نسبت به برنامه هسته‌ای» خوانده بود.

مجلسی‌ها در مصوبه خود، با مخالفت با پیشنهادی مبنی بر «توقف بلافاصله اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران»، با تصویب پیشنهادی در قالب ماده ۶ این طرح، به دولت «فرصت یک ماهه» دادند تا در صورت برطرف نشدن کامل تحریم‌های بانکی و نفتی ایران از سوی کشور‌های ۱+۴ _ یک ماه پس از ابلاغ این قانون_ اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و همچنین کلیه نظارت‌های فراتر از پادمان را متوقف کند.

جمهوری اسلامی ایران در سال ۸۲، آن زمان که تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران به سرپرستی حسن روحانی دبیر وقت شورای‌عالی امنیت ملی مشغول مذاکره برای توافق سعدآباد بود، با هدف «اعتمادسازی»، اجرای پروتکل الحاقی را داوطلبانه آغاز کرد. این اجرای داوطلبانه تا سال ۸۴ و روی کار آمدن دولت محمود احمدی‌نژاد ادامه داشت. سال‌ها بعد (فروردین ۱۳۹۴) و در تفاهم هسته‌ای لوزان، ایران بار دیگر اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را پذیرفت و براساس آن، بازرسان آژانس انرژی اتمی مجاز شدند هر زمان که لازم می‌دانند از تاسیسات هسته‌ای ایران بازرسی سرزده داشته باشند. همچنین با نهایی شدن برجام، ایران بار دیگر اجرای پروتکل الحاقی را پذیرفت و حتی اجازه برخی نظارت‌های فراتر از پادمان را نیز صادر کرد.

توقف اجرای پروتکل الحاقی؛ اهرم فشار یا راهی برای احقاق حق ایران

اکنون مهلت مورد نظر مطابق با تصمیم مجلس و ابلاغ دولت رو به پایان و زمان تحقق وعده داده شده است. باید دید که سه شنبه پنجم اسفند ماه، توقف اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران می‌تواند اهرم فشاری علیه واشنگتن برای برداشتن تحریم‌ها باشد؟

از دیدگاه رهبر انقلاب، رئیس جمهور، پارلمان نشینان و وزارت امور خارجه، تهران هنوز هیچ تغییری در سیاست واشنگتن در خصوص توافق هسته‌ای مشاهده نکرده است و تحریم‌ها همچنان ادامه دارد. در جریان توافق امنیتی مونیخ، برخی پیش بینی کرده بودند که شاید «بایدن» تصمیم آمریکا برای برداشته شدن تحریم‌ها را اعلام کند، اما بازهم چنین اتفاقی نیفتاد.

آمریکا و آمادگی برای دیپلماسی بدون اقدام عملی!

هرچند آمریکایی‌ها بر گزینه دیپلماسی و مذاکره در رابطه با پرونده ایران تاکید می‌کنند، حاضر نیستند اقدام عملی در ارتباط با تحریم‌ها داشته باشند و با اعتماد آفرینی تلاش خود برای بازگشت به برجام را نشان دهند؛ بیشتر آنچه تا الان نظیر آمادگی برای مذاکره گفته شده، ژست آمادگی برای در پیش گرفته شدن دیپلماسی بوده است.

باید صبر کرد و دید ایران با اقدام جمهوری اسلامی ایران برای کنار گذاشتن اجرای پروتکل الحاقی اتفاقی بین طرفین خواهد افتاد یا آمریکایی‌ها با در پیش کشیدن موضوعاتی نظیر موشک و قدرت منطقه‌ای ایران ـ که بار‌ها از سوی مقامات ارشد جمهوری اسلامی اعلام شده ـ جای هیچ گونه صحبت و مذاکره‌ای ندارد، باز راه را به بیراهه می‌کشانند؟!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۹۵
به جای این بحث های صد من یه غاز دنبال ارتباط مستقیم و یک رابطه مناسب با آمریکا و دنیا باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
مسله آنقدر هم سخت نیست اسرایل دنبال فشار به ایران از طریق آمریکا هست و خودش کناری ایستاده است این به ضرر مردم ما و آمریکا هست ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
ساعت خواب بعد از این همه کوتاه آمدن های یک طرف هنوز از نظر شما جماعت.... مقصر ما ایران هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
خب مثلا مشکل با اسراییل چیه؟
وقتی اعلام می کنید شما برگردید ماهم بلافاصله برمی گردیم آیا فکر این عملبات میدانی و هزینه های آنرا هم می کنید.
شما در خال نصب سانترفبوز هستید وقتی خواستید برگردید چکار می کنید؟ جمع می کنید؟ هز ینه اینکار با کبست؟ البته از کیسه ملت است.
شما باید اعلام کنید وقتی شما برگردید ما سانتریفبوز را جمع نمی کنیم. یا حاموش می کنیم با مثلا گاز تزریق نمی کنیم.
تا او بفهمد هر عدم پایبندی برایش هزینه دارد و هر عدم پایبندی یک قدم ما را جلو تر می برد . نه اینکه ما مدام باید بر اثر عدم پایبندی او در خال نصب و جمع کردن باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
در خبرها در مورد درامد نفت و سهم صندوق توسعه می توان با یک ضرب و جمع ساده تخمین زد که در امد نفت کشور از 50 میلیارد دلار سال 1398 به پایینتر از 5 میلیارد دلار در امسال خواهد رسید. 5 میلیارد دلار حتی هزینه شهریه و زندگی بر و بچه ها در وین و لندن و تورنتو و نیویورک را فراهم نمی کند. شما تصور می کنید که بایدن کسی را ندارد که این ضرب و جمع ساده را انجام دهد و برای برداشتن تحریم ایران عجله داشته باشند؟ با این درامد از نظر انها زمان بسرعت به نفع انها می گذرد و اصرار همه مقامات و مسئولین و دولتیها بر برداشتن فوری تحریم نفت نشان از تایید همین امر برای انها یعنی گذشتن زمان به ضرر ایران دارد. به هر حال بایدن با این موفقیتی که سیاست تحریم نفت ایران توسط ترامپ برای امریکا داشته وسوسه افتاده که به تمام اهداف خود با گذشت کمی زمان بیشتر خواهد رسید. وقتی درامد نفت نباشد راه دیگری نیست. ایران که سهل است ولی حتی اگر ژاپن از فروش خودرو یا سامسونگ کره هم تحریم شوند باز حتی اقتصاد ژاپن و کره جنوبی هم به فنا خواهد رفت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
عزیزم اول این درآمد برای سال 96 بود
دوم هم این که امسال نسبت به سال 98 درآمد نفتی بالاتر رفته و فروش آن بیشتر شده
سوم هم این که اصلا نفت نداشته باشید اقتصاد را علمی مانند خیلی جاهای دیگر اداره کنید و نه صرفا از پول پاشی تورم زای نفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
مرد حسابی 20 ساله هسته بازیتون هزاران میبیارد دلار مستقیم و غیر مستقیم به ایران ضرر زده تو نگران پول باز و بست 4تا سانتریفیوژی؟ یا مطلب چیز دیگست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
دولت شیخ حسن ، یکی از بی تدبیرترین دولتهاست . از این بیشتر نمیشه ازش انتظار داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
اصلا کی گفته که ما برمیگردیم. اگه آماده هر شرایطی نیستیم ،خوب انجام ندیم ،ولی اگه به این نتیجه رسیدیم که باید کاری را بکنیم ،باید تا ته موضوع بریم.اروپا یا آمریکا هر وقت ، هر کاری رو خواست کرده .ما هم باید طوری عمل کنیم که بفهمند اینجا ایرانه تا دیگه جرات هر غلطی رو نداشته باشند . آخه این چه وضعی ایه که ما همش باید ضرر کنیم. در ضمن خائنین و کاسبان ترحیم رو هم باید ازبین بریم.
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
به 1357/ خیلی بده که امار رسمی خود دولت و مجلس در مورد صادرات را نبینیم و به تبلیغات صدا و سیما دل خوش کنیم. بنا بر امار رسمی دولتی کل صادرات نفت ایران در چهار ماهه اول امسال زیر 1.5 میلیارد دلار بوده.در حالیکه همین امار برای چهار ماهه اول 98 بالای 10 میلیارد بوده. حتی اکر در دو ماهه اخیر بیست درصد هم صاردات نفت ایران افزایش یافته باشد باز هم در چهارماهه سوم 99 نمی تواند درامد نفت ایران بالای دو میلیارد دلار باشد. ما شاید خودمان را گو ل بزنیم ولی واقعیت و امار واقعی تغییر نمی کند
راه ساده است
هیچ اتفاقی نمی افتد
زودتر بمب های هسته ای را بسازیم
نهایت چند سالی سختی دارد و از آن دوران خارج می شویم
مگر پاکستان بمب ندارد ما هم داشته باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
من هم اگر دلال و آقازاده بودم یا حقوق بیست میلیونی میگرفتم همین حرف را میزدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
تو همانطور که دولت پاکستان رو می بینی که بمب داره مردمش رو هم ببین که چطور زندگی میکنن! مردم سوئیس رو هم ببین که بمب ندارن اما چطور زندگی میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
مش علی جان، لطفا دقت فرمایید که رهبری ساخت سلاح اتمی را غیر شرعی و حرام اعلام نموده اند
ساسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
خوب علی آقای گل، بمب رو ساختیم بعدش چی؟ کره شمالی رو بیخیال بشیم که بدبختن ولی بمب دارن، شوروی با اون عظمتش تونست تنها با قدرت نظامی پابرجا بمونه، توسعه نمی تونه تنها در یک جهت ( نظامی) باشه باید همه جانبه باشه، بدون توسعه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هیچ کشوری نتونسته پیشرفت کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
دلال یا حقوق بیست میلیونی بگیرد ربطی به آمریکا و برجام... ندارد چون تا ساختار اقتصادی داخل حل نشود هیچ چیزی فرق نمیکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
امریکا و چین و انگلیس و فرانسه هم بمب اتم دارند ولی چرا مانند پاکستان مردمشان زندگی نمی کنند!
سوئیس هم شهر موشکی دارد جهت اطلاع شما که در برخی موارد می گویید موشک هم خوب نیست برای ما!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
هند و چین هم بمب هسته ای دارند ، آیا اونها هم بدبخت هستند؟ چرا نعل وارونه می زنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
چین فقیر کم دارد ولی هند تا دلت بخواد فقیر دارد
خودم هستم - علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
می دونم همتون بخصوص توی سه سال اخیر خیلی سختی و نداری کشیدید چین هم یک نسلش نابود شد تا تونست دیوار چین و بسازه و چند نسل در آرامش زندگی کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
چین و امریکا و فرانسه بیشترین حج مبادلات اقتصادی را در دنیا دارند و به نحوی دارند دنیا را چپاول می کنند. مشکل است که الان ما بدنبال اقتصاد ایزوله هستیم.
خیالتان را راحت کنم: آمریکا به اون سادگی که فکر میکنید به برجام باز نخواهد گشت. دموکرات ها به خاطر توافق سال ۲۰۱۵ موسوم به برجام ،از لحاظ سیاسی بهای بسیار سنگینی پرداختند که عمده ترین آن شکست در انتخابات ۲۰۱۶ بود. برجام یکی از نقاط تاریک سیاست خارجی دموکرات ها محسوب میشه. به همین دلایل ، اونها دیگر تمایلی ندارند که به توافق قبلی برگردند، مگر اینکه اون توافق از لحاظ ماهوی اصلاحات اساسی درش صورت بگیره و به یک توافق جدید تبدیل بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
ربطی به این موضوع نداره دوره 8 ساله دموکرات ها تمام شده نوبت جمهوری خواهان بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
مرحبا، تحلیل دقیق و صحیحی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
اتفاقا جمهوری خواهان به خاطر برجام بهای سنگینی پرداختند. اگه با درایت با ایران کنار میآمدن الان ریاست جمهوری را قبضه کرده بودند.
خیالتان را راحت کنم: آمریکا به اون سادگی که فکر میکنید به برجام باز نخواهد گشت. دموکرات ها به خاطر توافق سال ۲۰۱۵ موسوم به برجام ،از لحاظ سیاسی بهای بسیار سنگینی پرداختند که عمده ترین آن شکست در انتخابات ۲۰۱۶ بود. برجام یکی از نقاط تاریک سیاست خارجی دموکرات ها محسوب میشه. به همین دلایل ، اونها دیگر تمایلی ندارند که به توافق قبلی برگردند، مگر اینکه اون توافق از لحاظ ماهوی اصلاحات اساسی درش صورت بگیره و به یک توافق جدید تبدیل بشه.
هیچ اتفاقی، امریکایی که عادت به مفت خری داره باید پول بده برای بده بستان.همین.
راهی که سال ها قبل کره شمالی رفته رو ما تازه میخوایم با هزاران برابر بیشتر هزینه و زمان طی کنیم. خروج از پروتکل الحاقی و ان پی تی فقط به ضرر ایران هست نه غرب و اصلا هم نظر اکثریت مردم ایران مهم نیست چون نظاره گر فقر و بیچارگی اینده ایران هستند و هیچ کاره هستند. موفق باشید
میدونین چی میشه؟! آمریکا یک ائتلاف بین‌المللی تشکیل میده و تحریم اقتصادی و حمله نظامی رو با هم در دستور کار قرار میدن! یعنی آخرالزمان!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
حالا جرات هم دارد این ائتلاف شما؟
تا زمانی که داشته هایتان را مانند لیبی و عراق ندهید عمرا این کدخدا جرات کند این حماقت را انجام دهد چون آن روز، روز قطعی تمام شدن آمریکا برای جهان خواهد بود
این عمل باید زودترازاینها اتفاق می افتاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
چرا حساب شده حرف نمیزنی؟ در زمان ترامپ اصلا نمیشد از این کارها بکنند
امریکایی ها تا آخرین لحظه مقاومت می کنند و نم پس نمی دهند می خواهند بز خری کنند.
ملت برجام برای رفع تحریم چرا دوست دارید الکی داخلش باشید دیگه بیشتر از اینم تحریم کارساز نیست تمام یا رفع تحریم یا برجام بی برجام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
بشین بابا
توافق کنید تمومش کنید این ماجراهای 20 ساله رو
خسته شدیم بخدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
شما که خسته شدی خوبه والله! ما که نابود شدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
مگر قبلا توافق نکرده بودند؟
با کشور ظالم نامرد چطور می شه به توافق رسید؟
آخ جون دلار صد هزار تومن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
دلار به زودی با خاک برابر میشود. زود بفروشید که ضرر نکنید (حسن کیلید و دوستان). خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
دو واحد اقتصاد کلان بخون تا بفهمی چرا بالا می رود آن هم از 150 سال پیش تا الان
آخ جون دلار صد هزار تومن
برجام چیزی بود که جمهوری خواهان مثل چماق با اون به دموکرات ها سرکوفت می‌زدند.
حزب دموکرات بابت توافق هسته ای با ایران کم از جمهوری‌خواهان حرف نشنیده. اگه موضوعات موشکی و منطقه ای به برجام اضافه نشه بایدن هیچ قدمی برای رفع تحریم ها برنمی‌داره که اگه میخواست برداره همون روز اول که اومد به برجام برمیگشت و تحریم ها رو لغو میکرد.
اجرای این طرح لجبازانه مجلس هم چیزی نصیب ایران نمیکنه بجز فقر و تنگدستی و فلاکت بیشتر و بیشتر برای مردم داخل ایران.
چرا موضوع هسته ای رو به رأی عموم مردم نمیگذارید تا ببینید چند درصد مردم ایران هسته می‌خوان و چند درصد نمیخوان؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
مردم اگر رای رو بر اساس عقل میدادن که امروز وضعمون این نبود دادا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
صد در صد موافقم
ساسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
رای عموم مردم!!!!!!!!
زبان زور فقط
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
با چه توانی ؟
درصورت عدم توقف پروتکل الحاقی توسط ایران و یا پیش قدم شدن برای بازگشت و عمل به برجام بدون کاهش تعهدات ، بطور حتم و صددرصد طرف مقابل درخواست های بیشتری را مطرح می کند .
خلاصه اینکه واسه مردم و کشور گرفتار شده
، قطعا نتیجه به ضرر و خسارت و گرفتاری بیشتر از پیش منجر خواهد شد
و صد البته برای یک اقلیت تند رو جبهه پایداری ها
و کاسبان تحریم ، قدرت و ثروت بیشتر را بدنبال خواهد داشت.
باید قبول کنند نکنند برجام بی برجام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
دلاراتو سفت نگه دار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
چشم
احسنت! مرگ یک‌یار شیون یک بار! از فردا در های بهشت به رویمان باز می شود. قیمت گ‌وشت و تخم مرغ و خیار و گوجه با شیب ۹۰ درجه رو به پایین سرازیر میشود و دیگر نگران روغن صفی نخواهیم بود. مراتب تشکر خود را از مجلس جوان انقلابی بخصوص جناب ذوالنور اعلام می داریم. خیر پیش!
طرف مقابل صریحا میگه برجام دیگه بدرد نمیخوره و خواهان توافق دیگه هست.و به همین خاطر با به دنبال برگزاری نشست کمیسیون و انجام مذاکره هست تا هم در داخل انشقاق ایجاد کنهو هم کم کم وارد موضوعات توافق مکمل برجام بشه.و متاسفانه اینطور در داخل ایران داره القا میشه که مصوبه مجلس بوده که بازگشت آمریکا رو به تاخیر انداخته!!
مهمتر از اینکه چه اتفاقی بین ایران و آمریکا میوفته کاش بررسی میکردین چه اتفاقی برای معیشت مردم ایران میوفته!
مجلس ایران ، دولت ایران و ... سالهای ساله که دیگه نماینده مردم ایران نیستن و صرفه به یک قشر محدود تعلق خاطر دارن!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
معیشت مردم که اصلا مهم نیست
ایران و امریکا هیچ وقت با هم کنار نخواهند امد . یا حکومت امریکا باید عوض بشه یا حکومت ایران که این دو تا کشور مشکلشون رو حل کنند . بیچاره مردم ایران که توی این کش و قوس کمرشون خم شده و خوشا به حال انهایی که از اب گل الود ماهی های فراوانی در این مدت گرفته اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
بسیار عالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
مگه نمیدونی که بزودی قراره کاخ سفید تبدیل به حسینیه بشه؟
ترامپ خطرناک بود باید بخاری نداره!
دهن ما مردم سرویسه
هیچی همانند آن سال ها امریکا می آید برای برداشتن تحریم و بعد شما نفت را می زنید به اقتصاد برای سرکوب آن و بعد آمریکا با آنالیز این سرکوب در چند سال آینده باز تحریم می کند و شما هم خودتان را پشت تحریم قایم می شوید و از سو مدیریت فرار می کنید و این وسط مردم له می شوند به خاطر این بازیچه قرار دادن کشور
حالا جالبی آن هم این است که نسخه پیچی سرکوب اقتصاد و بعد شوک اقتصادی در قیمت‌ها را صندوق بین المللی پول زیر نظر آمریکا به شما می داد
اره جانم
تابناک دولت دوست درست تحلیل کن
امریکا پر رو تر از این حرف هاست
این طیف غرب گرا همیشه می روند بتن می ریزند در دانش کشور و چون شناختی از روابط بین الملل ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
این را هم منتشر نمی کردی
جناب تابناک لطفاٌ منظورتان از ایران وجمهوری اسلام ایران چیست
به نظرم با اجرای این طرح فقط اسرائیل و عرب ها خوشحال میشن
‎شرکت کاغذی در بورس را ۳۲۰۰ میلیارد تومان به مردم فروختند!

سیدناصر موسوی لارگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:
"یک ‎شرکت کاغذی با سرمایه ۲۰۰ میلیاردی سه ماهه در بورس پذیرش و در ‎ایام حبابی حدود ۳۲۰۰ میلیارد تومان به مردم فروختند! (۱۶ برابر)
شرکت های حقوقی و افراد حقیقی با ‎رانت اطلاعاتی سهام را در کف قیمت خریده و تا مرداد، پیش از سقوط شدید شاخص،بازار را خالی کردند
با توقف پروتکل آمريکا و اروپا و آژانس به دست و پا مي افتند. اما با عدم توقف آن همان اتفاقي که تاکنون افتاده مي افتد؛ يعني دواندن چهارساله دولت تدبير و کليد در چي اينستکس و ....... اگر همان کاري را انجام بدهي که تاکنون انجام مي دادي، همان نتيجه اي را خواهي گرفت که تا کنون گرفته اي.
هیچ اتفاقی نمی افتد مگر این که اینبار مردم را تحریم کنه که از منازلشان بیرون نیایند
اتفاق خاصی که رخ میدهد « مرغ کیلویی ۳۲ هزارتومان را به ۴۵ هزارتومان » نرساند.
و الاخر ....
اتفاق خاصی که رخ میدهد « مرغ کیلویی ۳۲ هزارتومان را به ۴۵ هزارتومان » نرساند.
و الاخر ....
آمریکا از ترسش میاد با لباس تمام رسمی از مجلس جوان انقلابی بخصوص جناب مستطاب ذوالنوری عذر خواهی می کنه و میگه غلط کردم!!! ما هم به ناگهان کلیه مشکلاتمان حل میشه!
غرب با ادبیات التماسی قطعا امتیاز نمیده
اگر دولت قانون ضدتحریم را اجرا نکرد قوه قضاییه اقدام کند
هم مانع ورود و بازرسی سرزده بازرسان شود
هم با دولتیهای قانون گریز برخورد کند
قبول تحریم و امتیاز دهی یکطرفه بسه دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
افرین به این دانشمند وطنی. اونوقت میگن مغز ها فرار کردن.
جنگ زرگری که دود سیاه اش فقط و فقط به چشم ملت ایران میخورد
از بورس چه خبر؟
نقطه سر خط
دوباره در مسیر شورای امنیت
آخر کار هم جنگ
هر اتفاقی بیافتد ثابت شد که تحریمها نعمت وفرصت نیستند مشکلات مردم دارد خیلی پیچیده میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
کاغذ پاره بود
برای لاپوشانی بی کفایتی برخی مسئولان نیاز به بحران داریم.
بایدن جلسه اضطراری تشکیل داده از ترس:)))))))
به هیچ عنوان مسئله امنیت هسته ای قابل معامله نمیباشد امنیت بالاتر از غذا و اب و هواست برا ملت ایران
پاسخ ها
فخار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
نه ساندیس واجبتره
ته این ماجرا یک بازی کثیف دیگه هست که کشورهای اروپائی وآمریکا سلاح های بیشتری بفروشند ودوطرف دعوا به ریش ملت بخندند
ترامپ کاراش از روی عقل و نقشه نبود! یهویی و مستبدانه تصمیم میگرفت. برای همین نتونست جهان رو با خودش همراه کنه. اما بایدن از روی حساب و کتاب هم حرف میزنه هم عمل میکنه. برای همین راحت میتونه اجماع جهانی رو با خودش همراه کنه. پس ما باید خیلی خیلی حواسمون رو جمع کنیم و خیلی محتاط عمل کنیم و هر حرفی نزنیم و هر کاری نکنیم!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
واقعا اینها مشکل جامعه ما هستند؟
به جای این مسایل پیش پا افتاده فکری به حال دوچرخه
....سواری بانوان کنید که خون به دل بعضی ها کرده!
من نمیدونم شما که میدونین کدخدا آمریکاست و تو دنیا هیچ کشوری حتی چین و روسیه خودمون هم بدون اجازه آمریکا اب نمیخورن چر لقمه رو دور سر میگردونین یه بار مستقیم و بدون واسطه و حظور مفت خورای اروپایی باهاش مذاکره کنین و تموم بابا به خدا مذاکره هیچ خطری نداره هر وقت دیدین به نفعتون نیست بکشین کنار بابا تو مذاکره که شمارو نمیخورن که. ؟ اگه هنر سیاست و تدبیر دارین خوب شما تو مذاکره از آمریکا امتیاز بگیرین!
یا اینکه مسائلی هست که به ما ربطی نداره.....................................؟؟؟
با این گام مهم مجلس انقلابی، به زودی کاخ سفید را حسینیه می کنیم!
ادامه تحریم ها و انزوای بین المللی و پرداخت هزینه برای مملکت و مردم
اتحاد بیشتر اروپا با امریکا و احتمالا رفتن مجدد پرونده ایران به شورای امنیت
امریکا که همچنان ابرقدرته کسی که ضرر میکنه ما هستیم
توروخدا همه خوزستان رو ببندین.خیلی اوضا خرابه
اگر بگویند چه ازدواج کنی و چه ازدواج نکنی در هر دو حالت پشییمان خواهی شد ایا ازدواج خواهی کرد یا خیر ؟ پاسخ این ضرب المثل اقدام ایران در مواجهه با برجام میباشد
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی