بازدید 6798

طوفان و برف میلیون‌ها آمریکایی را خانه‌نشین کرد

طوفان‌های سهمگین و بارش شدید برف سبب شده تا ده‌ها میلیون آمریکایی خانه نشین شده و تعدادی از ایالت‌ها نیز با خاموشی مواجه شوند.
کد خبر: ۱۰۳۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۳ 17 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، به میلیون‌ها آمریکایی دستور داده شد تا بار دیگر در منازل خود باقی بمانند و دلیل این بار، طوفان‌های زمستانی وسیع اعلام شده است.

روز دوشنبه، مرکز آب و هوای ملی آمریکا و چند نشریه خبری گزارش دادند که ۱۵۰ میلیون آمریکایی در ۲۵ ایالت آمریکا هشدار طوفان دریافت کرده‌اند.

مقامات ۷ ایالت آمریکا از جمله اورگان، تگزاس و میسیسیپی پیشتر در ایالت‌های خود اعلام حالت فوق‌العاده کرده بودند. از سوی دیگر، طوفان در آمریکا سبب شده تا دست کم ۴ میلیون شهروند ین کشور در سرمای زیر صفر بدون برق بمانند.

تگزاس یکی از ایالت‌هایی بود که با شرایط سختی مواجه شده و در جریان طوفان بیش از ۲.۷ میلیون نفر از ساکنان این ایالت بدون برق بودند.

مقامات تگزاس همچنین از ساکنان این ایالت خواستند تا شرایط خطرناک جاده‌ها و اوضاع آب و هوایی را تحت نظر داشته باشند. جاده‌های لغزنده باعث مرگز بیش از ۱۰ نفر در تکزاس و اوکلاهما شده است.

در تعطیلات آخر هفته، مقامات تگزاس با بیش از ۱۳۰ تصادف مواجه بوده‌اند که به مرگ دست کم ۶ نفر منجر شده بود.

طوفان‌های سهمگین سبب بروز مشکلات متعددی در پرواز‌ها شده و بر اساس گزارش‌ها بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ سفر هوایی به دلیل طوفان لغو شده است.

سازمان هواشناسی آمریکا روز شنبه، دمای بی‌سابقه منفی ۵۰ درجه فارنهایت را برای مینه‌سوتا ثبت کرده بود که در تاریخ این ایالت بی‌سابقه بوده است. رکورد قبلی سرمای این ایالت ۴۶ درجه زیر صفر بود که در سال ۱۹۱۶ ثبت شده بود.

در بخش‌های جنوبی ایالت واشنگتن، مسئولان روز یکشنبه وضعیت اضطراری اعلام کرده و هشدار دادند که جاده‌ها قابل عبور نیستند. ۶ دستگاه ماشین برف‌روب به دلیل بارش برف و یخبندان، علی‌رغم داشتن زنجیرچرخ در برف گیر کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان