بازدید 24540

آخرین وضعیت ماجرای توهین به رئیس جمهور

معاون سیاسی وزارت کشور، تضعیف نهاد ریاست جمهوری را منجر به کاهش مشارکت در انتخابات عنوان کرد و گفت: ستاد تامین استان اصفهان در حال شناسایی عوامل توهین کننده به رییس جمهوری در راهپیمایی ۲۲ بهمن است.
کد خبر: ۱۰۳۴۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸ 15 February 2021

به گزارش «تابناک»، «جمال عرف» روز دوشنبه در گفت‌و گو با ایرنا درباره واکنش وزارت کشور به عنوان مسوول شورای امنیت کشور به توهین برخی موتورسواران به رییس‌جمهوری در راهپیمایی بیست و دوم بهمن در اصفهان گفت: وزیر کشور پس از این اتفاق سریعا به موضوع ورود کرد و من به همراه معاونت امنیتی مسوول پیگیری این قضیه شدیم.

وی اضافه کرد: بلافاصله با استاندار اصفهان صحبت کردم و او اعلام کرد که به اعضای شورای تامین مانند اطلاعات، دادگستری، ناجا و سپاه استان اصفهان موضوع را اطلاع داده است تا عوامل شناسایی شوند.

معاون وزارت کشور افزود: این افراد براساس جرم مشهود صورت گرفته به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند و دستگاه قضایی هم طبیعتا باید موضوع را پیگیری کند. ضمن اینکه قرار شد امام جمعه و استاندار هم بیانیه‌ای مشترک در محکومیت این موضوع صادر کنند.

عرف خاطرنشان کرد:‌ در این باره هیات دولت هم که وزیر کشور عضوی از آن است بیانیه‌ای صادر کرد. وظیفه وزارت کشور پیدا کردن توهین کنندگان، یافتن انگیزه این افراد از انجام این کار مغایر نظام و وحدت کشور و فرمایش‌های صریح رهبر انقلاب و به نتیجه رساندن آن است تا چنین رفتارهای مخل امنیت و وحدت و انسجام در کشور تکرار نشود.

تضعیف نهاد ریاست جمهوری منجر به کاهش مشارکت می‌شود

وی ادامه داد: وقتی به رییس‌جمهوری قانونی و مستقر کشور توهین می‌کنیم در چشم مردم این موضوع در همین حد متوقف نمی‌شود بلکه آن نهاد یعنی ریاست جمهوری ضعیف می‌شود. تضعیف نهاد ریاست جمهوری، تضعیف مشارکت را به همراه خواهد داشت.

معاون وزارت کشور افزود: قبل از انتخابات مجلس یازدهم، حملات گسترده‌ای به مجلس می‌شد و مردم گفتند وقتی مجلس این است که می‌گویند، چرا رای بدهیم؟ یکی از دلایل کاهش مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم، ضعیف کردن این نهاد بود و فردا درباره انتخابات ریاست جمهوری همین داستان تکرار خواهد شد.

عرف افزود: کسی با نقد و بررسی مشکلی ندارد. ما از نقد عبور کردیم و وارد عرصه تخریب و تخطئه شده‌ایم و این مشکل ایجاد کرده و به نهاد مربوطه برخواهد گشت و برای نظام هزینه‌بر است.

درباره نظر وزارت کشور در مورد اختلافات در حزب جمهوریت و فعالیت این حزب با دو شورای مرکزی، گفت: گاهی در احزاب اختلافاتی شکل می‌گیرد که منجر به انشعاب می‌شود مثل حزب جمهوریت که از دل حزب اعتماد ملی بیرون آمد و این امر در همه فعالیت‌های سیاسی تا حدودی مشهود است.

معاون سیاسی وزارت کشور ادامه داد: با توجه به ارزیابی‌های انجام شده، هر دو جناح حزب جمهوریت یک وزن دارند و هیچ‌کدام در اکثریت نیستند. چون اگر یک طرف در اکثریت بود اختلاف را پایان می‌دادند. این بحث در کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی مطرح شد هم دبیرکل (رسول منتجب نیا) و هم جناح معترض نامه نوشتند و هر دو جلساتی برگزار کردند و قرار شد مجمع عمومی برگزار شود.

عرف با بیان اینکه وزارت کشور و کمیسیون ماده ۱۰ احزاب به عنوان یک نهاد فرا قوه‌ای دخالت کمتری در امور احزاب دارد، گفت: تلاش بر این است تا آنها مشکل خود را حل کنند برای همین توصیه شد با برگزاری مجمع مشکلات خود را حل و فصل کنند.

وزارت کشور وظایف خود را از طریق استانداری‌ها و فرمانداری‌ها اعمال می‌کند

معاون سیاسی وزارت کشور همچنین درباره تجمع در یکی از میدان‌های نارمک در روز ۲۲ بهمن گفت: رییس جمهوری سابق نامه‌ای نوشت که ظاهرا در آن نامه اطلاعات دقیقی به او داده نشده بود. او ادعا کرد ستادی در وزارت کشور تشکیل شده که با دوربین و دیگر اقدامات، مانع تجمع [هوادارن او در روز بیست و دوم] شده است. چنین چیزی وجود خارجی ندارد و بیشتر شبیه یک داستان است چون وظیفه وزارت کشور رفتن به فلان خیابان، محل و فلان تجمع نیست بلکه وزارت کشور وظیفه‌اش را از طریق استانداری‌ها و فرمانداری‌ها اعمال می‌کند.

عرف ادامه داد:‌ وزارت کشور در پاسخ به این نامه تاکید کرد که این امر صحت ندارد. از طرفی دیگر مردم در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در آن روز دنبال یک حرکت انسجامی و وحدت بودند؛ ‌ اینکه جمعی با هدف دیگری آمده بودند اساسا با هدف اصلی حرکت مردم همخوانی نداشت.

عرف در پاسخ به این پرسش که آیا رییس جمهوری سابق از قبل درخواست تجمع داشته است، گفت: هیچ درخواستی به استانداری و فرمانداری برای برپایی تجمع ارسال نشده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۳۵
پرونده نماینده سیلی زن به کجا رسید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگر شرافت دارید بهش رسیدگی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
اتفاقا رسیدگی شد ونتیجه خوبی هم داشت عبور نمایندگان از خط ویژه آزاد شد
مگه کسی هم این دولت ناتوان و علیل را قبول داره که حالا این موضوع پیش آمده در اصفهان ، باعث تضعیف دولت شده!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
بفرمایید ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم به یک دهم قبل از این دولت رسیده چقدر تضعیف شده؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
دولت ناتوان است، ولی دولت در سایه ناتوان‌تر و علیل‌تر
مردم به خاطر بی کفایتی مسئولین متحمل مشکلات اقتصادی سنگینی شدند و از طرفی عدم صداقت از دولت هم دیده اند بالاخره اعتراضهای خاموشd در بین مردم وج,د داردT به جای سرکوب کردن به فکر چاره برای مردم باشید خودتان هم می دانید مشارکت مردم در انتخابات اخیر بسیار پایین بوده و این روند در انتخابات آتی هم وجود دارد، خودتونو به خواب نزنید مردم مشکلات دارند و به نوعی اعتراض هم خواهند کرد.
خلایق هر چی لایق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
گل گفتی
ضمن اینکه وقتی ستاد ملی کرونا مجوز برگزاری راهپیمایی خودرویی را فقط صادر کرده و مسیر راهپیمایی هم مسیر همیشگی است چه دلیلی دارد به یک عده مجوز خلاف مسیر و تبلیغاتی بدهد
لطفا" علت را بررسی کنید که چه عواملی باعث شده که مردم به شخص دولتی بدبین شده و توهین کرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
مگر مردم فقط به دولت بد بین هستند .....
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
خیلی وارد علت ها نشو آقای محقق. انقدر علت های ناشناخته بزرگتر وجود داره تو این مملکت که این اصلا توش گمه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
اینها که دلسوز ایران و ایرانی نبودند، اینها بدنبال منافع کوتاه مدت جناحی خودشون هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
مشکلات اقتصادی وفساد دولتی.
کاش اینجوری که پیگیربرای دستگیری معترضین بدبختی که به دلیل فشاربیش از حدمشکلات اقتصادی و امرارمعاش اومدن توخیابونا هستین تو‌این هشت سالیکه گذشت هم پیگیرباعث وبانی این همه اختلاص،دزدی،رانت خواری واوضاع فجاهت بار مملکت هم میبودین ننگ برشماها مردم حق اعتراض وشکایت هم ندارن یعنی
اصلا برا مردم مهم نیست به ریس جمهور توهین میشه یا نمیشه چون 70 درصد مردم دیگه براشون مهم نیست کی ریس جمهور بشه و اصلا شرکت نمیکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
لایک
کاش برای برخورد با گرانی و تورم و فساد هم این برخورد میشد
کلوخ انداز را پاداش سنگ است. چرا عده ای فکر می کنند که این حق را دارند به خاطر مقامشان به دیگران توهین کنند یا آنا را تحقیر کنند ولی وقتی به آنها چیزی گفته می شود فوراً از مقامشان سوءاستفاده کرده و اعتراض می کنند؟
مگر ایشان نگفتند که کسانی که بودجه را رد کردند حتا جمع و تفریق هم بلد نیستند؟ نزن در خونه کسی را با انگشت که می زنند در خانه ات را با مشت. علی برکت الله.
اهانت به یک رییس جمهور که مردم از عملکرد او و دولتش ناراضی هستند چه ربطی به نهاد ریاست جمهوری دارد. اگر اینگونه است که باید در قانون اساسی هم تغییر ایجاد شود و بندهای مربوط به سوال و استیضاح رییس جمهور را حذف کنند . اولین رییس جمهور جمهوری اسلامی به خاطر عدم کفایت برکنار شد و هیچ لطمه ای هم به اصل جمهوریت نظام وارد نشد. اگر اینچنین باشد که اعلام نارضایتی از یک مسوول را تعبیر به اهانت به جایگاهش کنند که دیگر نمی توان با هیچ تخلفی برخورد کرد. این عده ای که در اصفهان شعار دادند نماینده حداقل هشتاد میلیون مردم ایران هستند که از عملکرد ضعیف دولت روحانی کارد به استخوانشان رسیده است. این دولت حتی نمی تواند قیمت مرغ و تخم مرغ را برای 24 ساعت کنترل کند.
مسئول توهین ریاست محترم جمهور به مردم با بیش از 50 واژه زشت چه کسی است؟
شناسایی این افراد به این همه نامه نگاری و واگذاری امر به نهادهای مختلف نیاز ندارد کافی است یک شماره تلفن اعلام کنید تا خود مردم این افراد را معرفی نمایند.
اگر آن روز که توهین کننده به یک رئیس جمهور فقط پنج هزار تومان جریمه شد، صدای بعضیها در می آمد امروز کار به اینجا نمی رسید و اگر امروز به آن عادلانه رسیدگی نشود باید فردا روزی منتظر بدتر از اینها باشیم. ممکن است آن روز رئیس جمهور یا شخص مورد علاقه من و شما هتک حرمت شود. پس امروز وظیفه همه مردم و جناح ها است که این عمل را محکوم کنند.
اقایان شما خودنان از عملکرد خودتان خبر دارید که باعث شده مردم کمتر مشارکت کنند پس به گردن چند تا ادم مفلوک نیاندتزید مشارکت مردم به عملکرد دولتها بذمیگردد
بابا گول نخورید اینم فیلم جدیدیشونه مثل ورزشگاه رفتن دخترا و سوار موتور شدنشون... خواشهن یکم فکر کنید موج جدید تو مملکت راه نیوفته
8 سال گذشت و رئیس جمهور فقط به شعور ملت توهین کرد. مدعی العموم چرا ورود نمی کند؟ چه کسی باید رئیس جمهور را محاکمه کند؟
اولین نیست واخرین هم نخواهد بود توهین به بنی صدر توهین به مرحوم بازرگان توهین به مرحوم هاشمی توهین با اقایان خاتمی واحمدی نژاد
رئیس جمهور به دلیل فضاحت اقتصادی و عدم شفافیتش برای توضیح مسائل هیچ محبوبیتی نداره
ولی این اوباش های عربده کش فحاش روحانی رو به علت همون اندک اعتقاد به ارتباط بین المللی مرگ می فرستند ..
توهین به رئیس جمهور توهین به مردمی هست که ایشون تا سرکار هستن نماینده اونهاست و اکثریت هستن و از طرفی خودمون روگول نزنیم این توهین کنندگان همون هایی هستن که این دولت رو با کارهاشون ناکارآمد کردن و می کنن و حالا خوشحالن. صبور باشید تا دولت بعدی که تندرو است و بعد ملت من قدر این دولت ناکارآمد رو می فهمیم.
اگر فحش می خورید به خاطر عملکردتون هستش. به خاطر اون رانتهایی هستش که برا خودتون درست کردید . به خاطر موز کیلیویی 65 تومن هستش به خاطر گوشت کیلو 150 تومن هستش به خاطر انتظار 100 ساله با خرید خونه هستش و ده ها هزار مورد دیگه که باعث و بانیش فقط خود شما بودید.

کاهش مشارکت ارتباطی به این نداره چون مردم به دولت یا مجلس فحش داددن پس مشارکت کم شدش.

راستی از پیگیری پرونده آقای عنابستانی نماینده محترم مجلس چه خبر ؟؟؟
اهانت کنندگان همان‌هایی هستند که در سایت‌های خبری مثل تابناک کامنت‌هایی توهین آمیز علیه زمین و زمان می‌نویسند. باید دهن این افراد را گل گرفت. این کار نه خلاف عقل است و نه آزادی بیان
خود کرده را تدبیر نیست
هرچند اسما تدبیر و امید باشد
باد کاشتند طوفان درو میکنند
اینهمه مظلوم نمایی برای فرار اززنگ حساب است
آقایان همچنان در زنگ تفریح وهنر حضور دارند
به جای مبارزه با مردمی که روزگارشان را سیاه کرده اید . بی کفایتی ها و ظلمی که دولت و وابستگان به مردم و انقلاب کردهان را پیگیری کنید . بی کاری ،تورم ،اختلاس برادران مسئولین ، حاتم بخشی ها از بیت المال را پیگیری کنید اینکه قیمت مایحتاج مردم ساعتی بالا می رود را پیگیری کنید
حیف. صد حیف. چه کسانی شهید شدند
حیف. صد حیف چه کسانی مسول شدند
توهین به رییس جمهور روند سینوسی دارد بدین شکل که از سال ۸۴ تا ۹۲ جرم بود،از ۹۲ تا ۱۴۰۰ آزادی بیان است و از مرداد ۱۴۰۰ مجددا جرم میشود
تمام مشکلات ومعضلات کشوررادولت ومسئولین به وجودمی آورندومی خواهند افکارملت رابه این مسائل حاشیه ای سوق دهند تاازمسائل اقتصادی واجتماعی کشورفاصله بگیرند.وکسی کاری به کارشون نداشته باشه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار