بازدید 50176
مرور روزنامه‌های پنجشنبه ۲۳ بهمن

پشت پرده شعار علیه روحانی! /طلب عفو رئیس جمهوری و چند نکته! /دفاع دوباره حسین شریعتمداری از قالیباف

راهپیمایی متفاوت ۲۲ بهمن، ادعای افشای حرف‌های ظریف، علی کفاشیان برای چه کسی لابی می‌کند؟ طلب عفو رئیس جمهور، قاضی‌القضات در عراق، ناگفته‌های علوی علنی شد، نامه رهبر انقلاب به جوانان عراقی، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۰۳۳۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۴ 11 February 2021

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه های امروز پنجشنبه ۲۳ بهمن ماه در حالی چاپ و منتشر شد که تیترها و تصاویری از راهپیمایی متفاوت ۲۲ بهمن و طلب عفو رئیس جمهور از مردم و اظهارات او درباره مذاکره و سیاست خارجی در کنار پوشش خبری سفر رئیس قوه قضاییه به عراق و ناگفته های وزیر اطلاعات درباره ترور شهید فخری زاده در صفحات نخست روزنامه های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت ها و سرمقاله های روزنامه های چاپ امروز را مرور می کنیم؛

دفاع دوباره حسین شریعتمداری از قالیباف

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در بخشی از سرمقاله امروز این روزنامه نوشت: یکی از اهداف اصلی و اعلام شده این سفر گسترش روابط تجاری ایران و روسیه است که مدعیان اصلاحات نه فقط از آن اجتناب داشته‌اند بلکه طی ۷ سال گذشته برای تخریب این روابط که می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در خنثی کردن تحریم‌های آمریکا داشته باشد، تلاش فراوانی نیز کرده‌اند. و این در حالی است که وقتی کشور با تحریم رو‌به‌رو می‌شود باید تمامی تلاش خود را صرف یافتن راه‌هایی برای خنثی کردن تحریم‌ها کند ولی هرگاه اقدامی و یا تصمیمی ‌برای گشودن این پنجره‌ها صورت پذیرفته است، طیف غربزده مورد‌ اشاره با بهره‌گیری از اهرم‌هایی از نظام که در اختیار داشته‌اند در این راه سنگ‌اندازی کرده‌اند؟ و به این سوال منطقی پاسخ نداده‌اند که چرا از روابط تجاری با هر کشوری غیر از آمریکا و اروپا وحشت دارند؟! و چرا دنیای آنها در آمریکا و اروپا خلاصه می‌شود؟! وقتی با عراق روابط تجاری برقرار کردیم، نق زدند! فروش بنزین به ونزوئلا را زیر سوال بردند، رابطه تجاری با چین را به سخره گرفتند! و... بالاخره معلوم نکردند که «اهل کدام مرزند این رومیان زنگی»؟!
ـ آقای قالیباف درباره سفر خود با تاکید بر «روابط پایدار، درازمدت و راهبردی میان دو کشور گفته بود؛ «تغییر و جابه‌جایی در کاخ سفید در نگاه راهبردی ما به مناسبات تهران- مسکو اثری ندارد».

 

پشت پرده شعار علیه روحانی! /طلب عفو رئیس جمهوری و چند نکته! /دفاع دوباره حسین شریعتمداری از قالیباف
و این نکته مخصوصا از آن جهت حائز اهمیت ویژه بود که برخی از غرب‌زده‌ها در داخل کشور به‌ جای عبرت گرفتن از بدعهدی‌ها و کلاهبرداری‌های آمریکا، همچنان خواب نزدیکی با شیطان بزرگ را می‌دیدند و از اینکه برقراری روابط تجاری ما با روسیه، رنجش خاطر آمریکا را به‌دنبال داشته باشد، نگران و آشفته‌خاطر بودند! (نمونه دیگری از گره زدن مسائل حیاتی کشور به آمریکای عهدشکن، ‌تروریست، جنایتکار و غارتگر)!
ـ کدام یک از موارد یاد شده صحت ندارد و قابل انکار است؟ حمله هماهنگ طیف غربزده داخلی و رسانه‌های غربی به قالیباف و تلاش برای کم‌اهمیت جلوه دادن سفر ایشان در همین محدوده قابل جست‌وجو است.
ـ و بالاخره این گلایه دوستانه از برخی اطرافیان آقای قالیباف هم در میان است که در مصاحبه دوشنبه‌شب نگارنده با برنامه جهان‌آرا نیز تلویحاً به آن‌ اشاره شده بود. این دوستان که ظاهراً از روابط بین‌الملل و پروتکل‌های تعریف شده آن شناخت کافی ندارند (و یا از آن غفلت ورزیده‌اند)، قبل از سفر جناب قالیباف به روسیه ضمن آنکه این سفر را بااهمیت معرفی کرده بودند (که چنین نیز بوده است و سفر یکی از سران قوا به کشور ثالث نمی‌تواند کم‌اهمیت باشد)، اعلام کرده بودند که آقای قالیباف در این سفر با پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز ملاقات خواهد داشت! و حال آنکه باید می‌دانستند، موضوع اصلی سفر ایشان ابلاغ پیام رهبر معظم انقلاب نیست و با توجه به پروتکل‌های رایج در روابط بین‌الملل ملاقات جناب قالیباف با پوتین الزامی ‌نیست و اگر صورت نپذیرد کمترین خدشه‌ای به اهمیت سفر وارد نخواهد کرد.
این بی‌توجهی دوستان به دستاویزی برای حمله به ایشان تبدیل شد که امید است این‌گونه ناپختگی‌ها تکرارپذیر نباشد و دوستان قبل از اظهارنظر در این‌گونه موارد خود را از مشاوره با افراد کارشناس و مومن و مورد وثوق بی‌نیاز ندانند!

طلب عفو رئیس جمهوری و چند نکته!

ژوبین صفاری طی یادداشتی در شماره امروز ابتکار نوشت: رئیس جمهوری ایران روز گذشته و در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ضمن طلب عفو از مردم برای اینکه اگر در هفت سال ونیم گذشته آنچنان شایسته مردم عمل نکرده است؛ گفت: «اگر توطئه خارجی‌ها، صهیونیست‌ها، تندروهای آمریکا و ارتجاع منطقه و جنگ تحمیلی اقتصادی نبود، ما امروز شرایط خیلی بهتری را در ایران شاهد بودیم و به همه آرزوهای خود دست یافته بودیم.»


بررسی کارنامه دولت در هفت و نیم سال گذشته با یک نگاه غیر صفر و صدی حتما نکات مثبت و منفی توامان داشته است. اما علی‌رغم مشارکت مردم در سال 96 برای دادن رای قاطع به حسن روحانی، برآیند مردم پس از گذشت سه و نیم سال چندان به انتخابشان مثبت نیست. بررسی دلایل اینکه چرا دولت روحانی نتوانست انتظارات رای دهندگان را برآورده کند از چند جهت قابل بررسی است. آنچه که مردم از وی انتظار داشتند تنها معطوف به تحولات اقتصادی نبود - هرچند که بخش بسیار مهمی به حساب می آید - بلکه به لحاظ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز انتظاراتشان برآورده نشد. تردیدی نیست که در وجه ناکارآمدی اقتصادی در دولت دوازدهم، تحریم‌ها عامل مهم و موثری بوده است اما نا امیدی مردم از شعار تدبیر و امید دولت روحانی تنها معطوف به عملکرد اقتصادی نیست.

پشت پرده شعار علیه روحانی! /طلب عفو رئیس جمهوری و چند نکته! /دفاع دوباره حسین شریعتمداری از قالیباف

چه بسا اگر دولت در انتخاب اعضای کابینه و به تبع آن انتخاب افراد شایسته تر برای اصلاح ساختارهای معیوب اقدام می‌کرد وضعیت اقتصادی نیز بهتر می‌شد. هرچند تحلیل نگارنده از منظر گفتمان غیرعلمی جریانی نیست که معتقد است تحریم ها نعمت است و با تحریم هم می توان اقتصادی شکوفا داشت اما به واقع بسیاری از رویه های غلطی که به خصوص در دولت قبل در سیستم مدیریتی و اداری کشور بنا شد در دولت روحانی و در خوشبینانه ترین حالت با اندکی تغییر و یا بدون تغییر به کار خود ادامه داد. در واقع ما همچنان با یک ناکارآمدی مدیریتی در بیشتر دستگاه های اجرایی روبرو بودیم که به واسطه استفاده نکردن از نیروهای نخبه بر مدار شایسته سالاری رخ داد که نه تنها بهره‌وری را بالا نبرد که به فساد بیشتر نیز دامن زد. در این بین ناپایداری وضعیت اقتصادی و به حاشیه رانده شدن برخی سلایق در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی که با انفعال دولت روبه‌رو شد مردم را نسبت به انتخابشان دلسرد کرد. شکی نیست که رسانه ها نیز از این بی‌پشتوانگی از سوی دولت آسیب دیدند و در شرایطی که کرونا و شرایط بد اقتصادی دست خود را بر گلویشان گذاشته بود از کمترین حمایتی در بعد مسائل دیگر برخوردار شدند. با این همه اما به نظر می‌رسد آقای روحانی نه تنها برای کارهای نکرده که باید برای امید نا‌امیدشده مردمی طلب عفو کند که در سال 96 در یک اقدام کم سابقه به پای صندوق های رای آمدند اما احساس از یاس جایگزین آن شد. هر‌چند که مردم همچنان امیدوارند تا در زمان پیش رو نتیجه بردباری خود را شکوفایی و توسعه دوباره کشورشان ببینند اما به یاد داشته باشیم برای پیشبرد اهداف توسعه در کشور امید مردم متغیر بسیار مهمتری از سایر متغیرها به حساب می‌آید.

 

پشت‌ پرده شعار علیه روحانی!

نعمت احمدی حقوقدان طی یادداشتی در شماره امروز آرمان ملی نوشت: سابقه هجمه با يک فرد در داخل نظام و توهين کردن به صورت علني، ريشه در گذشته هم دارد. اصولا از نيمه دوم رياست‌جمهوري آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني جرياني به راه افتاد و پشت اين شعار قايم شد، نقد هاشمي، بعد از تخريب هاشمي و در نهايت به صورت يک جريان شکل گرفت. با برخي از افراد در همان زمان که صحبت مي‌کردم بر اين باور بودند که ما ضمير را فعلا آقاي هاشمي مي‌گيريم، اصل نظام هدف است. يعني شعاري که سر مي‌دهيم، تخطئه‌اي که مي‌کنيم و تخريبي که صورت مي‌دهيم، هاشمي نيست بلکه منظور اصل نظام است و پشت اين نقاب قايم مي‌شويم و الان هم به همين صورت است. يک دسته از تندروهاي داخلي که في‌الواقع جواناني هستند که وقايع را نمي‌شناسند، از وقايع پشت پرده بي‌خبرند و از اختيارات رئيس‌جمهور مطلع نيستند، به صورت شعاري، سخن مي‌گويند. اما يکسري افراد آگاهانه «مرگ بر روحاني» سر مي‌دهند که درواقع مرگ بر روحاني نيست بلکه عليه نظام است که فضاي بازي را که تجربه هم کرده‌ايم اجازه داديم و از همان دور دوم رياست‌جمهوري هاشمي‌رفسنجاني آغاز و تا الان هم ادامه دارد که يک فرد را نشانه مي‌گيرند درحالي‌که نيت‌شان آن فرد نيست بلکه نيت مخالفت با چيز ديگري است، ضمن اينکه در جو هم قرار مي‌گيرند و سوءاستفاده هم از آنها مي‌شود.

پشت پرده شعار علیه روحانی! /طلب عفو رئیس جمهوری و چند نکته! /دفاع دوباره حسین شریعتمداری از قالیباف

لذا وقتي اجازه داديم از ابتدا اين جريان شکل بگيرد و حتي تقويت هم شود، وقتي به‌راحتي به يک فرد از نظام که رئيس قوه مجريه و رئيس شوراي عالي امنيت ملي و برابر قانون اساسي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و همچنين برابر اصل 113 قانون اساسي بعد از مقام معظم رهبري، مسئول اجراي قانون اساسي و نفر دوم کشور است، ديگر توهين به فرد نيست. اگر قوه قضائيه، شوراي عالي امنيت ملي به اين بخش و طرح با دقت نگاه کنند، ببينند اين افراد آيا از سر دلسوزي، از سر نقد و از سر آگاهي دارند به آقاي روحاني اين توهين‌ها را روا مي‌دارند و مرگ بر اين و آن سر مي‌دهند يا في‌الواقع اينها کساني هستند که پشت آن نقاب پنهان شده و اصل مخالفت خود با کليت نظام را فعلا با روحاني دارند بيان مي‌کنند؛ حال اينکه روحاني نفر دوم مملکت است و برابر قانون اساسي داراي اختيارات و تنفيذ راي از مقام رهبري دارد. آقاي روحاني در سخنراني ديروز با اشاره به اينکه کار زياد کرديم و اگر کم‌کاري صورت گرفته، برگرفته از تحريم‌هاست، به جنگ تحميلي و تحريم‌ها اشاره کرد و تشديد تحريم‌ها را يادآور شد و خواستار عفو شد چون بيش از اين نمي‌شد در چارچوب جدول تحريم‌هاي آنچناني که به مثابه جنگ اقتصادي است، کار کرد. به‌ هر حال بر اين باورم که هدف روحاني نيست بلکه جرياني که پشت اين حرکت است، آگاهانه دارد مخالفت خود را اعلام مي‌کند و يک جريان انحرافي شکل داده که با پوشش شعار مرگ بر روحاني دارد اصل را زير سوال مي‌برد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۴۰
خوشبختانه همه چیز هم در ممکلت پشت پرده است و شفافیت معنایی نداره
الان ما روابط با روسیه و چین داریم شرق زده ایم؟!!؟!
روابط تجاری فقط با آمریکا و اروپا خوبه؟؟؟؟
طرف میگه همه چیزتو بده تا من شاید تحریم ها رو لغو کردم؛ کدوم عقل سلیمی زیر بار این میره؟
بعد حالا یه روابط راهبردی با روسیه و چین بر اساس منافع مشترک به وجود اومده ماشالا همه میگن شرق زده شرق زده
کدوم شرق زده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
داداش این نظر شخصی شماست که میگی طرف گفته همه چیزت رو بده با تحریم ها رو لغو کنم!
ضمن اینکه ما الان همه چیزمون رو دادیم به چین و روسیه! و تحریم هم هستیم و وضعمون اینه !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
یعنی حضرت امام نمیدانستند که گفتند نه غربی و نه شرقی ولی تو و حسین شریعتمداری میدونید که باید با شرق متحد شد ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
اگه آمریکا و اروپا بد هستند چرا فقط شعار مرگ بر اونها برای ماست ولی اقامت و استفاده از امکانات اونها برای برخی مسوولین و خانواده های اونهاست؟!
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
اگه آمریکا بده پس چرا بچه هاتون آنجا هستن
این شعارها دیگه خریدار نداره
دست شما رو شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
چیزی نداریم جز برق هسته ای که امسال فهمیدیم اونم نداریم
شهروند ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
بیش از 40 سال است که آمریکا ما را تحریم کرده روسیه و چین که رقیب آمریکاست در این 40سال با وجود امتازات کلانی که از ما دریاقت کرده اند چه گلی به سر ما زده اند ما نباید به هیچکدام از اینا دل ببندیم بایدبا تکیه
بر ملت خود و داشته های خود و تعامل با کشورهای دنیا کارمان را پیش ببریم تا مردم کشورمان بیش از این آسیب نبیند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
صداقتی در کار نیست ،دولت در مورد یک قارداد ۲۵ ساله با چین صحبت ومذاکره کرده بود ،همین شماها و بزرگتر هاتون در مجلس وسایر جاها چنان غوغایی براه انداختید که وا اسلاما واایرانا مملکت را به چین فروختند ولی وقتی خودتان با روسیه صحبت می کنید میشود یک اقدام راهبردی که مسیر تاریخ بشریت را تغییر خواهد داد،با این تناقضات اینده کشور مشخص است
ناشناس
| France |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
شرق زده نه بیچاره شدیم...مردم به نان شب هم محتاجن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
تحریمهایی که ملت مارا فلج کرده است توسط امریکا اعمال شده ایا برای رفع تحریمها،مذاکره باروسیه وچین عاقلانه است یا مذاکره با امریکا درحالی که خود چین و روسیه از طرف امریکا تحریم هستند ن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
ایا این روابط راهبردی میتواند پولهای ما در سایر کشور ها از جمله چین وروسیه را ازاد کند ؟نه،چون روابط عادی وراهبردی با چین و روسیه هم زمانی میتواند عملی ومفید باشد که امریکا تحریم هایشبر علیه ما رالغو کند از جمله تحریم بانکی.
روسه و چین چه گلی به سر مردم ایراان زدند ؟ جز تارتج سرمایه های ایران بعد چین هم فقط جنس آشغال میده ایران و روسیه هم که هیچی به ایران نمیده فقط از ایران هی میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
خخخه پس از نظر تو همه دنیا بدن چون یک چیزی از شما می کنند
ناشناس
| Germany |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
ببخشید اشتباهی منفی دادم
ببينید اين افراد آيا از سر دلسوزي، از سر نقد و از سر آگاهي دارند به آقاي روحاني اين توهين‌ها را روا مي‌دارند يا في‌الواقع ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
برخی در این کشور معاف از هرگونه پاسخگویی بوده و خود را مجاز به هرکاری میدانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
همون یا فی الواقع
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
افتادن به جون هم. ما هم نشستیم این کنار نون و ماستمون رو میخوریم.
بالاخره باید با یه کشور رابطه بگیریم چکار کنیمم نمیشه بمیریم که
آقا توهین و شعار مرگ برای یک فردی که طبق قانون قانون اساسی و از نظر اجرایی شخص دوم کشور است از طرف هر طیف و جناحی باشد محکوم می باشد همه می دانیم این توهین ها کل نظام ما را زیر سوال می برد اگر شخصی خطایی انجام داده یا مرتکب جرمی شده وظایف دادگاه و قوه قضاییه برای رسیدگی به خلاف و جرم است مستندات خود را ارائه دهید اگر رسیدگی نشد آنوقت راههایی جهت پیگیری مشخص شده. این نوع توهین و مرگ گفتن ها و تندرویها تا به حال چندباری است که تکرار می شود اما چرا ریشه یابی نمی شود و جلو اینها گرفته نمی شود جای تعجب و تامل دارد!!!...
پاسخ ها
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
شما که داری شعار مرگ بر ملت هارو سرمیدی جدیدن اماراتم اضاف کردین چرا حروم نیست
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
از دیدگاه ونظر شما بزرگوار خرسندیم ای کاش همه عقیده ونظر شما را سرلوحه نظرات خود قرار دهند
عملکرد آقای روحانی قابل بخشش نیست!
فقط یکی از این عملکردها این است که کالاهائی را هم که کاملاً ریشه ایرانی داشته و در ایران کاملاً تولید میشده و ربطی به تحریمها نداشته از قصد گران کاذب شده است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
گر تو بهتر نیزتی بستان بزن.
تابناک خیلی فرق کردی با گذشته ات
خوشحالم مانند قبل نمی ایم اینجا و کمتر شده چون درست حدس زدم خط رسانه ای شما دنبال چی هست و فقط اصلاح طلبان را می بینی و جناح بازی حتی اگر به ضرر کشور باشد
درود بر آمریکا مرگ بر چین و روسیه پلید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
مرگ بر آمریکا ؛چین و روسیه
اگر توطئه خارجی‌ها، صهیونیست‌ها، تندروهای آمریکا و ارتجاع منطقه و جنگ تحمیلی اقتصادی نبود، ما امروز شرایط خیلی بهتری را در ایران شاهد بودیم و به همه آرزوهای خود دست یافته بودیم
در شرایط عادی که نیاز به تخصص نیست ، حتی دهقان فداکار هم می تونه یک مملکت رو اداره کنه . مرد عمل کسی هست که بتونه شرایط غیر عادی رو به شرایط عادی تبدیل کنه ، که اون یکنفر شیخ حسن نبود
چرا کیهان سفر قالیباف به روسیه را، سفر یکی از سران قوا به کشور ثالث توصیف کرده است؟ ثالث کلمه ای عربی است به معنای سوم یا فردی که بر طرفین دعوا اضافه می شود و نفر سوم یا بعدی است.
آیا کشور ثالث را باید به کشور خارجی ترجمه کنیم؟ معمولا کشور ثالث یعنی کشوری که در مذاکره و دعوا طرفیت ندارد ولی به دلیل توان تأثیرگذاری بر یکی یا طرفین، در جلسات حاضر می شود. کشور ثالث معمولا نقش میانجیگری و ... دارند. ولی وقتی سران دو کشور ملاقات می کنند نمی شود از یکی از کشورها، به عنوان کشور ثالث یاد کرد.
قالیباف مدیر هزینه زیاد ولی بدون نتیجه است. بعد از 4 (یا 8 سال) شما یک ایران عجیب و غریب اما بدون کارایی و اثربخشی مفید تحویل می گیرید!
مثلا، روگذر صدر، با هزینه زیاد "چینی ها" ساختند فاجعه است اگر یک تکنولوژی باشد که از دنیا عقب نباشیم؛ مهندسی عمران و صنعت ساخت و ساز است اما آن را داد چینی ها بسازند! و روزی مجبور خواهیم شد با هزینه زیاد جمعش کنیم!
هدف اینکه هوشیاران هوشیاری خودشان حفظ نمایند و دوباره با غوغا سالاری چهار سال اینده افرادی که هم نان مردم و جان مردم هدف قرار داده اند سر امور نباشند / و حرف های حاشیه ای و توهین هایی که نه دنیا درست می کند و نه اخرت به درد هیچ کس نمی خورد / بنابراین تا می توانید هوشیاری ایجاد کنید/ خوب ببینید و خوب تحلیل کنید و به آنچه با علم و بصیرت رسیدید / رسانه ای کنید
آقای شریعتمداری اگر سیاست دولت بر خلاف روسیه است پس چرا در شورای امنیت از ایران دفاع میکنه؟
اگه کسی تونست فقط یکی از منافعی که رابطه ایران و روسیه و دادن این همه امتیاز به روس ها برای مردم ایران(دقت کنید برای مردم ایران )نام ببره من خودم هم طرفدار ..میشم
از شکل و قیافه آنها پیدا بود از کجا حمایت می شوند و پشت پرده ای نداشت
اقای حسین شریعتمداری همانند انهایی که قبله امالشان را غرب قلمداد میکند عمل میکند و مثل همان ها برای خودش قبله آمال تعیین میکند یعنی نفس عمل یکی است ولی مخاطبان شریعتمداری به غرب و شخص شریعتمداری به شرق روی گردان شدند . البته انتخاب شریعتمداری شاید از روی حب کاخ کرملین نباشد ولی قطع یقین از بغض کاخ سفیدیان است . خلاصه نفس عمل یکی است. نکته ای که شریعتمداری باید به آن توجه کند این است که کرملین نشین ها در نامردی و از پشت خنجر زدن سرآمد تاریخ هستند . و فرقشان با کاخ سفیدیان و الیزه ای ها در توطئه خفا و جلاست . با توجه به نفوذ روس ها در انتخابات دور قبل امریکا سند محکمی بر نفوذ و توطئه روسها در سال 88 ایران است . زیرا روس ها با پوپولارها راحتتر کار میکنند و به راحتی هم امتیاز میگیرند ...اقای شریعتمداری توجه کنند که قبله انتخابی خودش بهتر از سایر قبله ها نیست .
کلا" طیف شریعتمداری هر کار بکنند خوبه و کارهای دیگران هر چه باشه بد اصلا" ملاک خوب وبد را باید در ترازوی شریعتمداری سنجید
ایول به مردم... اگه شجاعت کنن وپای صندوق ریاست جمهوری هم نرن نور اعلا نور میشه... اگه آمریکا بده چرا بچهاتو دارن اونجا تحصیل میکنن ولی ما فقیر بیچاره‌ها حتی نمیتونیم کتاب کمک درسی براشون بخریم
بسلامتی ومیمنت دلار وارد کانال ۲۶ وسکه وارد کانال ۱۲ شد
همتی یک هفته پیش: قیمت دلار به زیر ۲۰ هزارتومان کاهش می یابد !!!!
چی بگم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار