بازدید 10334

بازداشت یک سرکرده «پ. ک. ک» در سنجار عراق

سازمان اطلاعات ترکیه از بازداشت یکی از سرکرده‌های گروهک «حزب کارگران کردستان» (پ. ک. ک.) در منطقه سنجار عراق خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۳۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴ 10 February 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، نیرو‌های امنیتی ترکیه طی عملیاتی برون‌مرزی یکی از سرکرده‌های گروهک «حزب کارگران کردستان» (پ ک ک) را بازداشت کردند.

رسانه‌های ترکیه چهارشنبه گزارش دادند که نیرو‌های سازمان اطلاعات این کشور (میت) در عملیاتی زمینی «ابراهیم پاریم» را در منطقه «سنجار» عراق (شمال غرب این کشور و نزدیک مرز سوریه) باز داشت و به داخل مرز‌های ترکیه منتقل کرده‌اند.

به گفته سازمان میت ترکیه، باریم با نام مستعار «لاشِر» مسئول حمایت لجستیک از گروهک پ. ک. ک در منطقه سنجار بوده است.
بازداشت یک سرکرده «پ. ک. ک» در سنجار عراق
منطقه سنجار در غرب استان نینوی به مرکزیت شهر موصل، قرار دارد و طی سال‌های گذشته در سایه نبود نیرو‌های عراقی در این منطقه، پ. ک. ک از این منطقه به عنوان محلی برای فعالیت‌های خود استفاده کرده است.

ترکیه بار‌ها درباره تبدیل شدن این منطقه به قندیل دوم (نام کوهستانی در نزدیکی مرز‌های ایران، عراق و ترکیه و محل استقرار عناصر پ. ک. ک) هشدار داده است. آخرین این هشدار‌ها از زبان «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه بود که گفت شاید نیرو‌های ترکیه یکی از شب‌ها به ناگهان در سنجار عملیاتی انجام دهد (جزئیات بیشتر).

نگرانی‌های ترکیه به همراه نگرانی‌های حکومت منطقه کردستان عراق و دولت فدرال این کشور در مورد فعالیت‌های پ. ک. ک در سنجار باعث شد که پاییز امسال، اربیل و بغداد بر سر اخراج گروه‌های تروریستی از جمله پ. ک. ک از این منطقه و استقرار نیرو‌های فدرال و پیشمرگه در آنجا به توافق برسند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی