بازدید 8983

معاون وزیر صنعت: با ارز ۴۲۰۰ تومانی مخالف‌ام

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:بنده شخصاً مخالف ارز ۴۲۰۰ تومانی هستم، حتی به دولت نامه زدم که ارز را بردارند، ولی رأی نیاورد، اما اینکه اختصاص این ارز برای صادرکنندگان مشکل ایجاد می‌کند را نیز قبول ندارم
کد خبر: ۱۰۳۳۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲ 10 February 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس از کرمانشاه، قبادی معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت عصر امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کرمانشاه با تبریک دهه فجر اظهار داشت: کشور اکنون در بدترین شرایط تحریم قرار دارد که بسیار ظالمانه است.

وی با بیان اینکه قطعآ در شرایط خوبی قرار خواهیم گرفت و آینده درخشان خواهد بود، افزود: اکثریت مشکلاتی که امروز توسط صادرکنندگان مطرح شد در داخل است که باید رفع شود.

قبادی، انتقاد بر توزیع رانت ارز ۴۲۰۰ تومانی که توسط برخی از صادرکنندگان مطرح شد را وارد ندانست و درخصوص آن گفت: بنده شخصاً مخالف ارز ۴۲۰۰ تومانی هستم، حتی به دولت نامه زدم که ارز را بردارند، ولی رأی نیاورد، اما اینکه اختصاص این ارز برای صادرکنندگان مشکل ایجاد می‌کند را نیز قبول ندارم چراکه ۵ میلیارد دلار به کالای اساسی ارز دولتی داده می‌شود که توزیع رانت نیست، ۳ دلار نیز به بخش پزشکی داده می‌شود که این موضوع سد راه صادرات نیست.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه دولت در بحث صادرات تمام تلاش خود را می‌کند تأکید کرد: اکنون تقریباً عمده مشکلات حل شده است و درحال حاضر حل مشکلات ارزی بین کشور‌ها را درحال پیگیری هستیم.

وی با بیان اینکه کشور هیچ گونه محدودیت و مشکلی را در بحث صادرات ایجاد نکرده است افزود: متأسفانه مشکلات منطقه و تحریم هاست که کار را بر صادرکنندگان سخت کرده است.

قبادی با اشاره به مشکلات قیمت گذاری در سیمان بیان کرد: در بحث سیمان ما هیچ گونه قیمت گذاری نداریم بلکه ضوابط گذاشته‌ایم که هرج و مرج نشود و در قیمت گذاری چهار چوب باشد.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت با بیان اینکه در تنظیم بازار حامی تولیدکنندگان هستیم تصریح کرد: از سوی مسؤلین توصیه شده است که مواد خام را کمتر صادر کنیم تا خام فروشی نباشد و به محصول تبدیل شود، لذا در این راستا یکسری قوانین ایجاد می‌شود که مواد خام بیشتر در تولید مصرف شود.

این مسؤل شرایط استان کرمانشاه را خوب ارزیابی کرد و با بیان اینکه ۴۰ درصد صادرات کشور به عراق از کرمانشاه انجام می‌شود در پایان گفت: ان شاء الله وضعیت بهتر نیز خواهد شد و وقتی عملکرد تولیدکنندگان را دیدیم به آنان افتخار کردیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل