بازدید 2425

لزومی به آموزش موسیقی وجود ندارد

کد خبر: ۱۰۳۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۳ 09 June 2010
علی‌اصغر یزدانی معاون پرورشی و تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: معتقدیم باید آموزش‌هایی به دانش‌آموزان بدهیم که به درد آینده و زندگی‌شان بخورد و جزیی از مهارت‌های زندگی آنها شود.

به گزارش ایلنا، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه لزومی برای آموزش موسیقی در مدارس کشور وجود ندارد، گفت: اولیای دانش‌آموزان آنهایی که می‌خواهند موسیقی یاد بگیرند، می‌توانند در خارج از آموزش و پرورش به این امر بپردازند.

علی‌اصغر یزدانی معاون پرورشی و تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش برنامه‌ای برای آموزش موسیقی در مدارس ندارد، گفت: لزومی به آموزش موسیقی در مدارس وجود ندارد، چراکه معتقدیم باید آموزش‌هایی به دانش‌آموزان بدهیم که به درد آینده و زندگی‌شان بخورد و جزیی از مهارت‌های زندگی آنها شود.

وی افزود: اولیای دانش‌آموزانی که می‌خواهند موسیقی یاد بگیرند در خارج از آموزش و پرورش می‌توانند به این امر بپردازند. ما در آموزش و پرورش آموزش‌هایی داریم که اوقات فراغت دانش‌آموزان را پر کند.

وی در پاسخ به این سوال که این بحث با توجه به برخی استفتائات برخی مراجع مشکلی از لحاظ شرعی ندارد، پس چرا با این امر مخالفت می‌شود، گفت: ما کاری به حلال و حرام این بحث نداریم بلکه لزومی برای آموزش موسیقی در مدارس نمی‌بینیم و آموزش و پرورش نیز برنامه‌ای در این رابطه ندارد.

اظهارات یزدانی در حالی است که هفته گذشته رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفته بود: «اعطای مجوز تاسیس و راه اندازی رشته موسیقی در قالب فوق برنامه در مدارس غیر دولتی و در تمام مقاطع تحصیلی ممنوع است، هیچ یک از شوراهای نظارت آموزش و پرورش استان‌ها نمی‌توانند مجوز تاسیس رشته آموزشی را مگر در شرایط اضطراری به دستگاه‌های مسئول یا هنرستان‌های وابسته ارائه کنند. پیش بینی آموزش موسیقی در مدارس در قالب برنامه‌های مصوب و فوق برنامه در تمام دوره‌های تحصیلی ممنوع است و با مصادیق آن برخورد جدی در حد انحلال مدرسه صورت می‌گیرد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها