بازدید 16818
تحلیل «تابناک» از رفتار لبنان، ترکیه و برزیل در قطعنامه علیه ایران؛

رأی این سه کشور در بهترین حالت ممتنع خواهد بود + تکمیلی

بامداد فردا، قطعنامه جديد شوراي امنيت عليه ايران به رأي گذاشته خواهد شد و قرائن از تصویب قطعنامه جدید با 12 رأي موافق حکایت دارد/ در حالی لبنان رأی خود را هماهنگ با ترکیه اعلام کرده که تاكنون موضع صریحی از سوی آنکارا راجع به این قطعنامه، چه در دادن رأی مخالف یا ممتنع به آن دیده نشده است/ شواهد نشان می‌دهد، ترکیه به سبب هزینه‌های احتمالی مخالفت صریح با غرب در موضوع این قطعنامه، در بهترین حالت با رأی ممتنع به این قطعنامه، سعی در راضی نگه داشتن طرفین دارد.
کد خبر: ۱۰۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۷ 09 June 2010

سرویس سیاست خارجی ـ ساعاتی دیگر، قطعنامه جديد شوراي امنيت عليه ايران به رأي گذاشته خواهد شد و قرائن موجود، نشان می‌دهد که قطعنامه جدید با دوازده رأي موافق به تصويب خواهد رسيد.

به گزارش «تابناک»، هرچند لبنان، تركيه و برزيل هنوز رأي رسمي خود را درباره قطعنامه جدید علیه ایران که بامداد فردا به رأی گذارده خواهد شد، اعلام نكرده‌اند، شواهد نشان می‌دهد این سه کشور به احتمال قطع به یقین به اين قطعنامه رأي موافق نخواهند داد.

در این باره، لبنان رسما اعلام كرده که موضعش در شورای امنیت، نسبت به موضوع قطعنامه افزایش تحریم‌ها علیه ایران در کنار موضع ترکیه خواهد بود.

«زیاد بارود»، وزیر کشور لبنان گفت: موضع رسمی لبنان درباره قطعنامه افزایش تحریم‌ها علیه ایران نباید جدا از موضع ترکیه باشد.

همچنین «نواف سلام»، نماینده لبنان در شورای امنیت هم گفته است: لبنان درباره موضوع قطعنامه افزایش تحریم‌ها علیه ایران همسو با موضع کشورهای ترکیه و برزیل خواهد بود و این، بهترین عمل دیپلماسی رسمی لبنان است.

البته در حالی لبنان رأی خود را هماهنگ با ترکیه اعلام کرده که تاكنون موضع صریحی از سوی آنکارا راجع به این قطعنامه، چه در دادن رأی مخالف یا ممتنع به آن دیده نشده است.

اکنون آمریکا و برخی کشورهای غربی تلاش دارند تا کشورهای برزیل، لبنان و ترکیه را به دادن رأی مثبت و در غیر این صورت، رأی ممتنع نسبت به قطعنامه افزایش تحریم‌ها علیه ایران تشویق کنند و به طور تلویحی تهدید کرده‌اند رأی منفی آنها، پیامدهای بسیاری برایشان خواهد داشت.

بر پایه این گزارش، تجربه تحریم‌های پیشین علیه ایران، نشان می‌دهد، هر چند برخی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و یا دارای روابط حسنه با ایران، در مواضع پیش از رأی‌گیری خود ابراز مخالفت با صدور قطعنامه علیه ایران می‌کنند؛ اما در عمل به گونه‌ای دیگر رفتار خواهند کرد.

برای نمونه، وقتی موضوع صدور قطعنامه سوم علیه ایران در شورای امنیت مطرح شد، اعضای غیر دائم وقت شورای امنیت سازمان ملل مانند، ليبي، اندونزي، آفريقاي جنوبي که روابط مستحکمی با تهران داشتند، در موقع عمل، به گونه دیگری اقدام کردند و جز اندونزی که رأی ممتنع داد، دو کشور دیگر به همراه بقیه اعضا، چهارده رأی موافق به قطعنامه یاد شده دادند.

با نگاهی به گذشته، می‌توان پیش‌بینی کرد که متأسفانه قطعنامه چهارم به احتمال بسیار رأی خواهد آورد. اکنون کشورهای ترکیه، لبنان، برزیل، بوسنی و هرزگوین، گابن، نیجریه، مکزیک، اوگاندا، اتریش و ژاپن، ده عضو غیر دائم شورای امنیت به شمار می‌روند. ایران حتی آنگاه که از کشورهایی چون بوسنی و هرزگوین و نیجریه که ضمن روابط حسنه با ایران در برهه‌هایی از کمک‌های تهران نیز برخوردار بودند، تنها به سه کشور ترکیه، برزیل و لبنان امید دارد تا با رأی منفی به این قطعنامه از قوت آن بکاهد.

در میان سه کشور یاد شده از ترکیه و لبنان، هم به واسطه روابط گسترده با تهران و هم عواملی چون اسلامی بودن، نسبت به برزیل که به تازگی روابطش را با ایران به سطح بالایی افزایش داده، انتظار بیشتری می‌رود.
همچنین با توجه به موضع لبنانی‌ها مبنی بر هماهنگی آنها با ترکیه، به نظر می‌رسد ترکیه نقش محوری در این میان خواهد داشت؛ اما شواهد نشان می‌دهد، ترکیه هرچند به روابطش با ایران علاقه مند بوده و در حال نزدیک تر شدن به تهران در سال‌های اخیر است، ولی به سبب هزینه‌های احتمالی مخالفت صریح ترکیه با غرب در موضوع این قطعنامه، به نظر می‌رسد ترکیه در بهترین حالت با رأی ممتنع به این قطعنامه، سعی در راضی نگه داشتن طرفین داشته باشد.

البته باید گفت، از برزیل انتظار بسیاری نمی‌رود که در مدت کوتاه تقویت روابطش با تهران از یک سو و مشکلات عدیده داخلی که «لولا داسیلوا» در مقابل مخالفان غرب گرایش با آن روبه‌روست، تصمیمی بهتر از دادن رأی ممتنع به این قطعنامه بگیرد.

با این اوصاف، می‌توان پیش‌بینی کرد قطعنامه چهارم نیز بدون مخالف و احتمالا با سه رأی ممتنع و دوازده رأی مثبت به تصویب خواهد رسید؛ اما موضع لبنان نیز به سبب روابط خاص این کشور، به واسطه  روابط حزب الله، با ایران برای ایرانیان از حساسیت خاصی برخوردار است.

بر خلاف تصور عمومي كه خيلي‌ها از لبنان انتظار دارند، به خاطر حمايت‌هاي ايران از اين كشور يا وجود سيد حسن نصراله دبيركل حزب‌الله، رأي مخالف به اين قطعنامه بدهد، بايد گفت: همان اندازه كه ايران محبوب شيعيان لبنان است، آمريكا و فرانسه، دولت‌های مورد علاقه مسيحيان لبنانند و اهل سنت اين كشور نيز به عربستان و كويت وابسته‌اند و همه اين كشورهاي خارجي چندين برابر ايران حمايت‌هاي مادي و معنوي از لبنان داشته‌اند.

هم‌اکنون آمريكا، پيمان امنيتي بسيار مهمي را با لبنان در حال اجرا دارد و سالانه مبالغ هنگفتي را به اين كشور كمك مي‌کند. لبنان را در سفر اخير حريري به واشنگتن تهديد كرد در صورت همراهي نکردن با قطعنامه جديد، در اين کمک‌ها تجديدنظر خواهيم كرد.

از سوي ديگر، بیشتر تجهيزات نظامي ارتش لبنان از روسيه و فرانسه دريافت مي‌شود و عربستان و كويت هم هزينه‌هاي هنگفتي در بازسازي لبنان پس از جنگ با اسرائيل متقبل شدند و همه اين كشورها، خواهان اعمال نظر بر رأي لبنانند.

به هر روی، نبايد فراموش كرد شيعيان حدودا 30 درصد جمعيت لبنان را تشكيل مي‌دهند و حزب الله و هم پيمانان آن در اقليت كابينه لبنانند و گرفتن موافقت دولت به رغم فشارهاي گسترده غرب براي عدم رأي مثبت به تحريم‌هاي جديد عليه ايران كار چندان آساني هم به شمار نمي‌آيد.

اما مواضع شخصیت‌های سیاسی لبنان در این میان جالب توجه است.

روزنامه لبنانی «السفیر» امروز به نقل از «سلیمان فرنجیه»، رئیس حزب مسیحی «المرده» لبنان نوشت: گروه معارضه لبنان نیز در نشست هیأت دولت بر تصمیم خود، مبنی بر در پیش گرفتن موضع صریح علیه قطعنامه پافشاری خواهد کرد و اگر دولت بر خلاف این تصمیم عمل کند، بدون تردید، شاهد پیامد‌های منفی در فضای سیاسی لبنان و به ویژه برنامه آینده دولت خواهیم بود.

این روزنامه لبنانی در گفت‌وگو با «میشل عون»، رییس حزب جریان آزاد ملی لبنان نیز تصریح کرد: میشل عون از نمایندگان خود در مجلس خواسته که علیه این قطعنامه رأی بدهند.

میشل عون با توجه به نقش مثبت ایران در منطقه و لبنان ادامه داد: مایه شرمساری است که موضع لبنان پایین تر از سطح موضع کشورهای مانند ترکیه و برزیل باشد.

از سوی دیگر، «فادی عبود»، وزیر جهانگیردی لبنان در گفت‌وگو با رادیو ملی این کشور، با تکذیب هرگونه اختلاف درباره موضوع قطعنامه در کابینه دولت لبنان گفت: تصمیم لبنان نسبت به این قطعنامه یا رأی دادن علیه آن است یا رأی دادن ممتنع به این قطعنامه است، ولی ترجیجا رأی دادن علیه آن را برخواهد گزید.

همچنین «وائل فاعور»، نماینده مجلس و عضو حزب سوسیالیست ترقی‌خواه دروزی لبنان تصریح کرد: در مصلحت لبنان است که رأی ممتنع را نسبت به قطعنامه افزایش تحریم‌ها بر رأی‌های دیگر ترجیح دهد.

«عدنان السید حسین»، وزیر مشاور دولت نیز با رد هرگونه نگرانی در کابینه دولت گفت: با وجود پیمان سه جانبه کشورهای ترکیه ایران و برزیل، اگر موافق افزایش تحریم‌ها علیه ایران باشیم خلل در این پیمان وارد خواهد آمد.

و سرانجام «ولید جنبلاط»، رییس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه دروزی لبنان، گزینه رأی ممتنع در شورای امینیت را بر خلاف تصمیم گروه معارضه لبنان شامل «نبیه بری»، «حزب الله»، «جریان آزاد ملی»، حزب مسیحی «المرده» و حزب «طاشناق ارمنی» که خواهان رأی ضد قطعنامه افزایش تحریم‌ها علیه ایران بودند، دانست.

تکمیلی: ساعتی پیش در رأی‌گیری شورای امنیت به پیش‌نویس قطعنامه چهارم، این قطعنامه با دوازده رأی مثبت، دو رأی منفی برزیل و ترکیه و رأی ممتنع لبنان به تصویب رسید.


هرچند این قطعنامه به زیان ایران خواهد بود، به نسبت قطعنامه‌های پیشین، رأی منفی دو کشور تأثیرگذار ترکیه و برزیل تا اندازه‌ای از قوت این قطعنامه، به ویژه از منظر روانی خواهد کاست. در این میان، اما رأی منفی ترکیه و برزیل در حالی اعلام شد که تعلل و دیرکرد این دو کشور برای رأی نهایی خود به مدت یکساعت جلسه شورای امنیت را به تأخیر انداخت.

نمایندگان این دو کشور مخالف تحریم‌های جدید علیه ایران، اعلام داشتند منتظر آخرین دستورها از رهبران کشورهایشان هستند.

گفتنی است، امروز «تابناک» در تحلیلی پیش‌بینی کرده بود که دو کشور ترکیه و برزیل نیز همانند لبنان رأی ممتنع خواهند داد. این تحلیل ضمن آنکه مبتنی بر رصد دیدگاه‌ها و مواضع مقامات کشورهای ترکیه و برزیل بود، بر پایه اخبار غیر رسمی رسیده انجام شد.

با این اوصاف و توجه به دیرکرد یک ساعته دو کشور یاد شده، نشان می‌دهد که تحلیل انجام شده به حقیقت نزدیک بوده و تحول در رأی آنها به مذاکرات و توافقات احتمالی مقامات ایران با برزیل و ترکیه در آخرین لحظات رأی گیری صورت گرفته است.

در مجموع هرچند این دو رأی منفی تأثیری بر جلوگیری از صدور قطعنامه علیه ایران نداشته، برای ایران موفقیتی به شمار می‌رود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
به این می گن دیپلماسی فعال!!! همه ی کشورها بر علیه ما
مطمئنا این 3 تا کشور ترجیح میدن روابطشون با غربی ها و ابرقدرت ها بهتر باشه تا ما. پس نباید حتی انتظار رای ممتنع داشت ازشون.
واقعا اینجاست مظلومیت مردم ایران
این همه تحلیل نداره آقا قانون جنگله زورت نرسه باختی مردی هیچ قانونی هم وجود نداره شورای امنیت سازمان ملل ( بخوانید شوای امنیت آمریکا و اسرائیل) آژانس انرژی اتمی و ... همه کشکه دینا دنیایه زوره همین ما حتی اگر از غنی سازی تا دوخت و دوز لباس زیر رو هم تو این مملکت تعطیل کنیم غرب و آمریکا (بخوانید دنیا توحش) راضی نخواهند شد و به نفس کشیدن ما هم گیر میدن پس باید جنگید جنگید و جنگید هیچ راه دیگری هم وجود نداره .
به این میگن دیپلماسی فعال دولت ..............
بیخیال
آیا کار ما بی اشکال است، همان گونه که ادعا میکنیم و همه دنیا، حتی کشور هایی که دستمان را در دست آنها میگذریم و بالا میبریم دشمن ما .

اگر چنین است ،ما چه کردیم .
فکر کنم برزیل رای نده .آخه فرهنگ ما وبرزیل خیلی بهم شبیه ..توجه کردی فرهنگمون شبیهه :)
قابل توجه آقاي متكي كه مي‌گفت قطعنامه‌اي در كار نيست!
به نظر من باید در راستای جبران زحمات لبنان که اگر رای مثبت نده حتما ممتنع خواهد بود، یک کمک جریی در حد چندتا جاده ، یک فرودگاه، کارخانه های بزرگ و .... براشون مجانی بسازیم ، شاد دفعه بعد گیر کنیم هاااااااااااااا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بنام خدا
عقلا میدانند و خدا بهتر میداند که ایران در این برهه از زمان کاملا" تنهاست . ایران در این 31 سال هر چه توانست به دیگران در عرصه بین المللی کمکها و خدمات شایانی کرد . حال نمک نشناسی بعضی گردن خودشان .ای کاش مسوولین لااقل با یکدیگر و با مردم بهتر باشند .
حالا همش از لبنان طرفداري كنيد.
عوضش ما با کومور و سوازیلند رابطه نزدیکی داریم. هرکی بتونه کمتر از 10 دقیقه این "کشور"ها رو روی نقشه پیدا کمه من شخصا بهش جایزه میدم
تذکر مهم: لطفا روی کُره جغرافیایی نگردین.
اینقدر قطعنامه بدهید تا ...
گور پدر همشون. هر غلطی می خوان بکنند. مگر سه تا قطعنامه قبلی رو که تصویب کردند چی شد؟!!
من دعا میکنم خدانظام اسلامی مظلوم ما را سربلند بدارد .
ملت ما از گلوله نترسید از کاغذ پاره بترسد؟
مگر یکی از طرفهای قرارداد ما در تحویل سوخت برزیل نیست مگر برزیل هم به بیانیه خودش اعتقادی نداره. والله آنها میخوان ما نباشیم هسته ای وغیره بهانه است
نه تابناك اينطور نيست ، اينها زنبيلشان را گذاشتند كه ما با شماييم
و مکروا و مکرالله و الله خیرالماکرین
انشاءا..مردم جهان به اين قطعنامه راي منفي خواهند داد مهم اين است و بس.واقعا قدرتهاي پوشالي از اين قطعنامه طرفي نخواهند بست مرگ بر امريكاي جهانخوار
حالا مگه چه اتفاقی می افته ؟ خب تحریم کنن اگه این تحریمها میخواست جواب بده 3 تای قبلی جواب میداد و کار به چهارمی نمیکشید تو ایران کسی نگران این قطعنامه ها نیست
کی کومور و موریتانی توگو پس عضو شورای امنیت می شوند
ا ههه هههه ههه
به این میگن قدرت جهان و منطقه بودن!ببینین چه حسابی از ما می برن!احسنت به دیپلماسی فعال و قوی ما در سطح جهان..پیشنهاد میشه که از آقای متکی تقدیر شایسته به عمل بیاریم
اقاي متكي ديدي تركيه روسيه لبنان و امثال اينها برادران شما نستنند
اقاي متكي ديدي تركيه روسيه لبنان و امثال اينها برادران شما نستنند
قابل توجه آقاي متكي كه مي‌گفت قطعنامه‌اي در كار نيست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
باید در میان اتش نمرودیان رفت تاابراهم زمان شد والا هر کسی ادعای ابراهیم بودن میکند انشاالاه این اتش هم گلستان خواهد شد تارنج نباشد بدست اوردن گنج محال است خدایافقط دل بتو بستیم وبس
همه قلدران عالم به همین شکل دنیا را تحت سلطه داشته اند. به عوض آیه یاس خواندن کوشش کنید تا به قدر کافی قوی شویم تا از شر نکبتی مانند آمریکا نجات یابیم. تدبیر به جای خود، ولی به یاد داشته باشید که هیچگاه سلاح های جنگی و قدرت مالی پیامبر (ص) به اندازه کفار و مشرکان نشد. به هر حال با قلدری غربیها و آمریکایی ها کنار نخواهیم آمد.
تابناک اگه یه ذره به چیز هایی که میگی اعتقاد داری این رو نظر رو منتشر کن.دوستانی که با کنایه گفتند: این هم از دیپلماسی فعال.!!!
فقط از بی خبری تون هست.
پاولین باره که امریکا، اینقدر مسافرت و رایزنی کرد و کلی امتیاز داد، برای یک قطعنامه.
دفعه ی پیش برای اولین بار اندونزی ممتنع داد. قبلی هاش همگی با اجماع بود.
این دفعه شدند سه تا. همینش کلی موفقیته.در ضمن انتظار نداشته باشید که تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت برای ما ملاک باشه.مگر یادتان رفته که امام فرمود: حق وتوی ابر قدرت ها از قانون جنگل هم بدتر است. ما موظف به انجام وظیفه ایم نه تکلیف.
ظلم آشکار، خدای عادل، مهدی منتظر، تسلیم به رضای خداوند و کار برای او، نجابت ایرانی، ایمان به وعده های خداوند. کشورم و ملتم را دوست دارم
حالا اين دنياي ما خراب.
مهم اينه كه ما اون دنيا رو داريم ؟!
حالا فرض کن این قطعنامه هم امضا بشه مثل قبلی ها - چه اتفاقی می افته؟ دوباره سر از نو روزی از نو
هر خدمتی که کردکم بی مزد بود و منت
یا رب کس نباشد مخدوم بی عنایت
بلی بلی خیلی زود فراموش شده آن روزهایی که ایران در خط اول همایت از بوسنی و هرزگوین بود و چه خدمات و کمکهایی که به این کشور نکرد ! لبنان هم که دیگر جای خود دارد
انگار هنوز بعضی ها در توهم هستند و آثار تحریم ها رو نمیبینن.. عقب موندگی ایران رو نمیبینند سرمایه گذاری کم در ایران رو نمیبینند
در جواب کسی که گفت: دوستانی که با کنایه گفتند: این هم از دیپلماسی فعال.!!!
فقط از بی خبری تون هست.


برادر من شما با شمارش تعداد آرای ممتنع بعد از 4 تا قطعنامه در شورای امنیت می گید ما دیپلماسییون خیلی فعال بوده؟ محض اطلاع عرض کنم که پاکستان به بمب اتم هم رسید ولی آب از آب تکون نخورد. خوش بگذره با دیپلماسی فعالتون. با تمام دنیا مشکل داریم می گه دیپلماسیمون خیلی هم فعاله بوده. دیپلماسی فعال یعنی هم غنی سازی کن و هم دست دشمنات رو بذار تو پوست گردو که نتونن پروندتو به شورا ببرن دیگه چه برسه به صدور 4 تا قطعنامه. ماشاالله کار دیگه از هتریک هم گدشته.
چه میکنه این بیانیه تهران...همه در این بیانیه پیچیده موندن...
دیپلماسی ما فقط مربوط به ملتهاست نه دولتها!!! نتیجه.... بازم خوبه دولت تو 5 سال گذشته هنوز 1 قطعنامه عقبه!
کفن پوشان کجایید بیائید بیائید .
برزیل رای مثبت خواهد داد
ترکیه رای ممتنع و لبنان هم رای منفی
البته شاید ترکیه به دلیل تنشی که اکنون بر سر مسئله اسراییل با غرب دارد رای منفی بدهد ولی احتمال ممتنع بیشتر است
بامداد فردا کجا بود الان قطعنامه تصويب شد پيش بيني شما فقط در مورد لبنان درست بود!
این همه قطع نامه در مقابل اراده خداوند برای ملت ما به کف روی آب ماند نمی دونم چرا اینقدر همه مایوسند
حالا که برزیل و ترکیه رای منفی دادند
باید از اقای متکی تقدیر کرد به خاطره همچین دیپلماسی فعالی!!!!!!!!!!
ضایع شدین که!
من اين موارد رو به ايران پيشنهاد مي کنم
1- اخراج بازرسان آژانس از ايران ،
2-خروج از ام پي تي ،
3- جلوگيري از تردد کشتي هاي حامل اجناس آمريکايي و يا تحت مالکيت اين کشور از تنگه هرمز و بازرسي از تمام کشتي هاي عبوري از تنگه هرمز و جلوگيري از عبور آن در صورتي که داراي کالايي از کشور هاي دشمن ايران باشد
4- احضار سفراي تمام 12 کشور راي دهنده (11 تا به اضافه سفير سويس به عنوان حافظ منافع آمريکا)
5-کاهش سطح روابط با روسيه و چين در حد کاردار و فراخواندن سفير ايران از اين کشورها
قربون تحلیلتون برم....برزیل و ترکیه رای منفی و لبنان رای ممتنع داد!!!!!
تابناک دقت کن تو تحلیل ها
لعنت به تو ای تابناک منافق.دیدی که پیش گویی منافقانه ات از رای ترکیه و برزیل در شورای کثیف امنیت اشتباه بود.مرگ بر شما مرگ برتابناک .خدا یاور دوستدارانش خواهد بود. پیروز باد ایران نابود باد تابناک منافق اگه مردی چاپش کن منافق
درباره کسی که 5 پیشنهاد داد
آیا تا به حال فکر کردی اگر فقط یک بمب اتم در تهران بندازند چی میشه؟
شاید در جنگ زمینی ما پیروز بشیم به خاطر شجاعت و از خودگذشتگی و شهادت طلبی
ولی فقط یک بمب اتم در تهران باعث میشه وضعیت ما از افعانستان بدتر بشه و فقط دفاع های پراکنده و بدون هماهنگی در مرزها داشته باشیم
اگر هم تا الان نزدند به خاطر ترس از روابط بین الملل هست و نه از ما ، فقط کافیه یه بهانه قابل قبول افکار بین الملل بهشون بدیم تا این اتفاق بیفته
سلام با رای منفی ترکیه وبرزیل خدا بخیر کنه تز تین به بعد جنس های بنجل ترکیه و برزیل بازار ایران را به فیض خواهند رساند
تو دهني خوردي با راي منفي برزيل و تركيه تحليلات به درد خودت ميخوره حسود
به نظر من ايران بايد تمام سفارتهايش را در افريقا تعطيل كنه
نه تابناك اينطور نيست ، اينها زنبيلشان را گذاشتند كه ما با شماييم
تابناک در تحليل دقت کن.
تکمیلیت خیلی با حال بود! یعنی همه ی تحلیلهات کشک! البت اونی که دلت میخاست بشه را گفته بودی!

کسانی که از این دیپلماسی ناراحتند بگویند راه حل چیست؟اگر کسی در امور داخلی شما دخالت کندو بخواهد شما را از مزایای زندگیتان محروم کند چه می کنید؟بخدا اگر جز ایستادگی کاری بکنید.البته اگر صادق باشید.والا ما را با شما کاری نیست.
ماتوكل بر خدا داريم وبا استمداد ازدرگاه الهي در اين نبرد پيروزخواهيم شد هزينه اش را هم ميپذيريم. ان تنصروالله ينصركم و يثبت اقدامكم
درجواب دوست عزيزي كه نگران بمب اتم بودند بايد بگويم بمب اتم نخود چي كشمش نيست كه به اين راحتي بتوان برسر ملتي ريخت. من مطمئنم اگر كشور تهديد جدي به حمله هسته اي شود ايران واكنش بموقع و مناسبي نشان خواهد داد كه نه تنها دشمنان بلكه خيلي از دوستان نيز شگفت زده شوند. مگر ما با دست خالي 8 سال با بيش از 60 كشور كه صدام را حمايت مي كردند نجنگيديم؟ در آن زمان حتي ما را از گرفتن سيم خاردار هم محروم كرده بودند. امروز ما، با مهر ماه 59 به هيچ وجه قابل مقايسه نيست.
اميدوارم تابناك تحمل نظرم را داشته باشد و منعكس كند.
خدا با ماست يدالله فوق ايد يهم
آقای رئیس جمهور:
دیدید ایران منزوی نیست !
امروز حزب الله در دولت لبنان حق وتو دارد و با این حال لبنان رای ممتنع و نه مخالف داد.این همه هزینه جمهوری اسلامی در 30 سال گذشته برای رای ممتنع نبوده است. رای ممتنه لبنان به مراتب دردناکتر از تصویب قطع نامه است و هزینه های داخلی زیادی خواهد داشت
آقای تابناکی ها خوشحال باشید
خدا همیشه پشتیبان این نظام است ان دوستی که دنبال کفن پوش است وشما با خوشحالی آن را در سایت درج نمودید میگویم شما اصلا نترسید با اهالی تابناک دنبال ....
لطفا هر حرف بیهوده را مطابق نظرات سیاسی خودتان در سایت درج نکنید شما را خوب می شناسیم ولازم نیست خودتان را بیس از این ذلیل کنید یک دفعه بروید به دامن سران فتنه وکار را تمام کنید هرچند یقین دارم که روزی اتفاق خواهد افتاد شماها اعتقادی به نظام وولایت فقیه ندارید اگر باور داشتید در مورد مسائل اساسی نظام موضع گیری شفاف داشتید نه موضع گیری دوپهلو ودشمن شاد کن
باز هم خدا پدر مادر ترکیه و برزیل رو بیامرزه این همه به لبنان کمک کردیم اخرش هم رای ممتنع دادند دمشون گرم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار