بازدید 10388
۶

اینجا کمپ شکنجه معتادان است!

شیراز- دوکوهک- جایی که قرار است مامنی برای از همه جا راندگان باشد. معتاد خماری که حتی تصورش هم نمی کند قرار است روزی برای ترک، زیر شکنجه های افرادی چنان گرفتار شود که برق خماری از سرش پریده شود.
کد خبر: ۱۰۳۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ 31 January 2021

 به گزارش تابناک، زهرا عواطفی نژاد طی یادداشتی در خبرآنلاین نوشت: معتادان از همه جا رانده ای که با اصرار خانواده ها و یا به خاطر شرایط زندگی شان تصمیم گرفته اند ترک کنند بی خبر از همه جا راهی کمپ های اعتیاد می شوند و نمی دانند که چه سرنوشت شومی در انتظار شان است . درد خماری از یک طرف و شکنجه های متولیان کمپ از طرف دیگر..
حدیث شکنجه معتادان چند سالی است که مثل یک تراژدی غمناک و وحشت آور در نقاط مختلف کشور تکرار می شود.روایت‌ها آنقدر تکان‌دهنده است که هر انسانی را به تفکر می اندازد.
چگونه مگر می شود که با یک انسان اینگونه برخورد کرد؟ چگونه می توان در این شب های سرد و سوزان فردی را در استخر یخ زده انداخت و با شیلنگ کتکش زد؟ کمپ هایی که قرار بود جایی برای رهایی از تاریکی باشد حال خودشان به دخمه ای برای معتادان تبدیل شده که روزها و شب های تاریکی را به امید رهایی سپری می کنند.
روایت های دردمندانه از این کمپ های اعتیاد که هر روز به گوش می رسد به تحمل زجرش نمی ارزد که معتادان پا در این مراکز بگذارند تا در آینده شکنجه های هر روز و شب، کابوس آنها باشد. بیمارانی که قرار بود بهبود پیدا کنند اما حالا باید دست به دعا برد تا از این شکنجه گاه زنده بیرون بیایند.
از روز جمعه ویدیویی درناک از شکنجه معتادان در کمپ اعتیادی در شیراز دست به دست می چرخید. اما محتویات داخل فیلم و صدای ضجه های معتادان آنقدر تکاندهنده و دردناک بود که بعید است کسی این فیلم را تا آخر دیده باشد. این فیلم حکایت روزهای تاریک معتادانی را به تصویر کشیده بود که در این سرمای سوزان شیراز نیمه شب در استخرهای یخ می افتادند و هرچقدر هم التماس می می کنند بی فایده است. در این تراژدی غم انگیر و ترسناک معتادان در استخر یخ با شیلنگ کتک هم می خورند و هرکدام به دنبال راهی برای فرارند.معتادی که گویا به سختی خودش را از آن مهلکه بیرون کشیده در حالی که با نگاهی نگران به فردی که تصویرش در فیلم نبود و فقط صدایش شنیده می شد با حالتی التماس گونه می گوید من چه بی احترامی به تو کرده ام؟
از آن طرف هم صدای ناله های یک معتاد دیگر شنیده می شد. معتاد دیگری هم که از مابقی زیرک تر است و فقط صدایش شنیده می شود فریاد می کشد اینجا کمپ ترک اعتیاد قلات شیراز است.

این فیلم هر بار در فضای مجازی با عنوان جدیدی دست به دست می شد و مردم کپشن آن را اینگونه می نوشتند "اینجا کمپ ترک اعتیاد شیراز است ابتدا فکر کردم داعشی هستند".
بعد از وایرال شدن این ویدئو، مسئولان مختلف موضع گیری کردند و خبر رسید که کمپ ترک اعتیاد، پلمب شــده است. سازمان بهزیستی کشور که خودش مسئول نظارت بر این کمپ های ترک اعتیاد است بیانیه ای صادر کرد و از برخورد با افراد متخلف و پلمب این کمپ اعتیاد خبرداد و اعلام کرد به دستور مقام قضایی سه نفر از متولیان کمپ بازداشت شده اند.
باید از این سه نفر پرسید که چگونه می خواهند شلاق به دست مردان معتاد را داخل آب یخ زده از دام اعتیاد نجات دهند ؟
حال باید منتظر ماند و دید دستگاه قضایی استان فارس برای برخورد و مجازات این افراد که گویی بویی از انسانیت نبرده اند چه برنامه ای دارد تا بار دیگر شاهد چنین ماجراهایی نباشیم و حداقل جان بیماران مبتلا به اعتیاد در امان باشد و درس عبرتی باشد برای دیگر کمپ های ترک اعتیاد.
همچنین سازمان بهزیستی برای نظارت بر عملکرد این کمپ ها چگونه ورود می کند یا باید نشست و بار دیگر شاهد شکنجه های معتادان و در نهایت واکنش های چند روز مسئولان را دید اما پس از چند روز باز همان آش و همان کاسه!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۶
تقصیری ندارید چون ندیدید. ما در خانواده دو نفر معتاد داریم. چهار بار پلیس 110 منزل ما آمده. تا دلتان بخواهد درگیری فیزیکی داشته ایم. چون ندارید البته خدار شکر- نمیدانید چه اتفاقات وحشتناکی توسط این افراد بوجود می آید. دست خودشان هم نیست
احسنت به این کمپ کار درست . . .
معتاديكه چند بار كمپ رفته و خانوادش تلاش كردند و ترك نكرده ديگه ترك بكن نيست و براي خودش و خانوادش و جامعه فقط ضرره. ضرر روحي جسمي مادي و معنوي.
وقتي اين مطلبو جا انداختن كه معتاد بيماره و مجرم نيست قبح كار ميريزه و نتيجش ميشه همين افزايش اعتياد و بدبختيهايي ميشه كه ميبينيم. در صورتيكه شخصي كه برخلاف شرع و عقل و قانون ( به هر دليل) دنبال يك چيز خلافه مجرمه و بايد مجازات بشه!
من که فیلم را ندیده ام از همین چند جمله شوکه شدم.مگر نباید افراد سالم از نظر روانی و روانشناس در این کمپ ها باشند .چرا چند نفر روانی را مسیول این کمپ ها می کنند؟ واقعا مسئولان چه توجیهی دارند؟ این کمپ خصوصی هم نبوده و زیر نظر مسئولان اداره می شده است.مگر می شود مسیولان بی اطلاع بوده باشند؟مسیول بهزیستی باید فورا دستگیر و محاکمه شود.
عین همین بلاها رو باید سر خود متولیان کمپ اورد...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست