بازدید 1602

سه ميليون بيکار داريم‌

کد خبر: ۱۰۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۸ 08 June 2010
سرپرست سازمان فني و حرفه‌اي کشور با طرح اين سوال که براي ثبات و ماندگاري شغلي 20 ميليون شاغل چه کرده‌ايم از آمار سه ميليون نفري بيکاران شهري و روستايي کشور خبر داد.

به گزارش مهر، اميرمحمد پرويز با بيان اينکه آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي کليد اشتغالزايي در کشور است، گفت: توسعه پايدار در تمام زمينه‌ها نيز از طريق آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي ايجاد خواهد شد.

سرپرست سازمان آموزش فني و حرفه‌اي کشور اظهار داشت: طبق بيانيه سازمان جهاني کار، افراد بدون مهارت يعني افراد بدون هويت و افراد بدون وطن اما کساني که داراي مهارت باشند، افرادي هستند جهان شمول و داراي گذرنامه بين‌المللي که اگر قصد داشته باشند به هر جايي بروند هم جايگاه خود را دارند هم درصدر قرار مي‌گيرند و هم مي‌توانند قدر و سهم خود را در بازار به دست آورند.

وي ادامه داد: در گروه‌هاي هدفي که براي آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي تعريف شده است بيکاران و کارجويان شهري و روستايي که جمعيت اين افراد حدود سه ميليون نفر است، شاغلاني که در بنگاه‌هاي اقتصادي با جمعيت حدود 20 ميليون نفر که مشغول به کار هستند و همچنين فارغ‌التحصيلان دانشگاهي که يکي ديگر از گروه‌هاي هدف سازمان است، قرار دارند.

پرويز افزود: چيزي که بيشتر مورد توجه سازمان آموزش فني و حرفه‌اي قرار گرفته، مراکز و ظرفيت‌هاي آموزشي که در بخش‌هاي دولتي و خصوصي ايجاد شده  که مرکز ثقل توجه آنها معطوف به نيروهاي بيکار است ولي ما هنوز نتوانسته‌ايم براي جمعيت 20 ميليوني بيکار کشور برنامه‌ريزي کنيم. اعتقاد داريم بيکاران بايد تحت آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي قرار بگيرند تا بتوانند وظايف يک شغل را به‌نحواحسن انجام دهند.

وي بيان داشت: به جاي اعزام نيرو به آموزش در صنعت و بنگاه‌هاي اقتصادي بايد از خود بنگاه‌هاي اقتصادي و صنعتي نياز آموزشي را احصا کنيم، منابع و محتواي آموزشي را تغيير دهيم و از ظرفيت و پتانسيل‌هاي خود آنها براي آموزش استفاده کنيم. اگر تاکنون يک سري آموزش را داشته و کارگاهي را ايجاد کرده و از افراد دعوت شود که بيايند اين آموزش‌ها را ببينند بايد اين رويکرد را عوض کنيم.

پرويز گفت: زماني آموزش اثربخشي خود را نشان مي‌دهد که بر مبناي نياز بازار کار باشد، بازار کار را بنگاه و دنياي کار مشخص مي‌کند. کاهش فاصله بين آموزش و دنياي کار زماني آغاز مي‌شود که آموزش از صنعت آغاز شود زيرا هرگونه تغيير و تحول تکنولوژي که صورت مي‌گيرد ابتدا در صنعت پديدار مي‌شود، پس نمي‌توان نسبت به صنعت بي‌تفاوت بود و بعد سازمان فني و حرفه‌اي بدون نگاه به صنعت، دنيا و بازار کار برنامه‌ريزي آموزشي انجام دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل