بازدید 9548

تقویت ارزش جهانی طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۴ درصد افزایش به ۱۸۴۵ دلار و ۷۲ سنت رسید.
کد خبر: ۱۰۳۰۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 29 January 2021

به گزارش تابناک، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: در حالی که تقویت دلار سبب شده تا جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا کاهش یابد، قیمت فلز زرد علیرغم افزایش در معاملات امروز در مسیر ثبت کاهش هفتگی و ماهانه قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.14 درصد افزایش به 1845 دلار و 72 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل هم با 0.28 درصد رشد به 1846 دلار و 40 سنت رسید.

شاخص ارزش دلار شاهد افزایش 0.2 درصدی بوده و سبب شده تا طلا برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند گرانتر شود.

موسسه فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشت: «در حال حاضر دلار به محلی امن برای سرمایه گذاری تبدیل شده است.» به لطف افزایش سود اوراق خزانه داری آمریکا و نگرانی ها از اینکه بسته محرک مالی پیشنهادی بایدن در عبور از سد کنگره کوچکتر خواهد شد، ارزش دلار از ابتدای ماه جاری میلادی تا کنون 0.8 درصد رشد داشت است.

در ادامه تحلیل فیلیپ فیوچرز آمده است: «عوامل بنیادین کوتاه مدت در حال حاضر به ضرر قیمت طلاست زیرا ارزش دلار در حال ترمیم است.»

در حال حاضر سرمایه گذاران همچنان روی بسته محرک مالی پیشنهادی دولت بایدن متمرکز هستند و تحلیلگران هشدار می دهند که تصویب یک بسته محرک مالی کوچکتر یا تاخیر در تصویب بسته می تواند بر قیمت طلا تاثیر بگذارد.

در سایر بازارها امروز قیمت نقره با 0.6 درصد کاهش به 26 دلار و 21 سنت رسید. این در حالی است که روز پنجشنبه نقره 4.5 درصد کران شده بود.

قیمت پلاتین هم امروز بدون تغییر محسوس به 1070 دلار و 81 سنت رسید و در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگی در طی 7 هفته گذشته قرار گرفت. پالادیوم هم با 0.2 درصد رشد به 2338 دلار و 86 سنت رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان