بازدید 12991

مجوز‌کنگره‌چین‌به‌گارد‌ساحلی‌درمورد‌شلیک‌به‌مهاجمین

کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین به گارد ساحلی این کشور اجازه داد بدون اخطار قبلی به سمت کشتی‌های بیگانه شلیک کند.
کد خبر: ۱۰۳۰۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷ 24 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، در راستای افزایش تنش در دریای جنوبی چین، گارد ساحلی چین روز یکشنبه مجوز گشودن آتش به سوی کشتی‌های بیگانه را دریافت کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین به گارد ساحلی این کشور اجازه داد «هرگونه اقدام ضروری» از جمله شلیک به کشتی‌های بیگانه را به منظور محافظت از مناطق تحت حوزه قضایی چین، اتخاذ کند.

طبق این قانون که روز جمعه به تصویب رسیده است، نیرو‌های گارد ملی اجازه دارند درصورت صلاح‌دید فرماندهان، بدون اخطار قبلی، حملات پیشگیرانه علیه کشتی‌های بیگانه ترتیب داده یا آن‌ها را مورد بازرسی قرار دهند.

این قانون همچنین به گارد ملی چین اجازه می‌دهد هرگونه ساخت‌وساز را در مناطقی که چین تحت حاکمیت خود می‌داند، منهدم کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز گفت، این قانون مطابق با موازین بین‌المللی بوده و «پکن به حفظ صلح و ثبات در دریا متعهد است».

تایوانی‌ها مدعی شدند روز یکشنبه، دوازده فروند جنگنده، دو هواپیمای ضد زیردریایی و یک هواپیمای شناسایی ارتش چین وارد حوزه شناسایی پدافند هوایی این جزیره شده‌اند.

وزارت دفاع تایوان روز گذشته (شنبه) نیز ادعا کرده بود که چهار فروند جنگنده و هشت بمب‌افکن نیروی هوایی ارتش آزادی‌بخش خلق چین منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان را نقض کردند.

روز شنبه «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد: «ایالات متحده از الگوی تلاش‌های جمهوری خلق چین در مرعوب کردن همسایگانش از جمله تایوان، نگران است. از پکن می‌خواهیم فشار نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی علیه تایوان را متوقف کرده و در عوض وارد گفت‌وگوی معنادار با نمایندگان منتخب تایوان شود».

در همین راستا یک ناوگروه آمریکایی که در خط مقدم آن ناو هواپیمابر «یواس‌اس تئودور روزولت» قرار دارد، وارد دریای چین جنوبی شد. ارتش آمریکا با اعلام این خبر مدعی شد هدف از این اقدام ارتقای «آزادی ناوبری» است.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بار‌ها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشور‌های عضو سازمان ملل متحد از جمله آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی